Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Charis

Charis

08-01-2016 om 11:30

Nog meer liefhebbers van Twinings Earl Grey hier?

In de categorie 'klein ongemak' een vraag.

Ik ben al jaren fan van de Earl Grey thee van Twinings. Ik zet altijd een pot 's ochtends bij het ontbijt en kan daar erg van genieten.

Ik kocht altijd 100 stuks verpakkingen bij De Tuinen, dat waren 100 losse, onverpakte theezakjes met harde kartonnen labeltjes. Helaas zijn deze sinds kort uit het assortiment van de Tuinen

Ter vervanging heb ik nu de Twinings Earl Grey waarbij alle zakjes nog eens afzonderlijk zijn verpakt in envelopjes, met papieren ipv kartonnen labeltjes.

En nu heb ik het idee dat deze een minder intense bergamotsmaak hebben dan de theezakjes die ik altijd had. Het is sowieso een vrij subtiele smaak natuurlijk, maar ik heb nu het gevoel dat ik heet water met een klein beetje smaak drink ipv Earl Grey. Verbeeld ik me dat nou? Kan daar überhaupt verschil in zitten?

En de tweede vraag, weet iemand waar ik toch weer de 100 stuks dozen met onverpakte theezakjes kan kopen

neteret mut

neteret mut

08-01-2016 om 12:31

tja die veranderingen altijd

Ik heb een tijdje gemopperd op twinings dat ze het favoriete smaakje hier eruit gegooid hadden. Is alleen maar van naam en doosje veranderd. Wij drinken nu weer lustig "lady grey" . Verder zal ik eens opletten of ik die dozen hier ergens zie

Marie

Marie

08-01-2016 om 12:50

Google

Bij zo'n vraag denk ik altijd, wat zou het zijn en zou het echt niet te vinden zijn?

Na wat googlen vond ik wel dit: https://www.deonlinedrogist.nl/twinings-thee-english-breakfast-zakjes-p-19377.html?cross=0

Maar die bedoel je dus niet?

Vond ook website van Twinnings zelf:

http://www.twinings.co.uk/tea/earl-grey-tea

Je kunt daar ook bestellen, ze leveren wereldwijd (wel met verzendkosten natuurlijk).
Je kunt ze ook vragen of die dozen met 100 stuks nog gemaakt worden.

Hier hebben ze zo te zien ook vanalles:

http://www.koffiecentrale.nl/thee/twinings

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

40er

40er

08-01-2016 om 12:56

hier

Hier ook altijd de earl grey in de ochtend. Fiets er altijd speciaal voor naar de ah, die is de enige hier in de buurt die het verkoopt.

Grootverpakking misschien bij de sligro? Moet je wel een pasje voor hebben trouwens.

Moeder

Moeder

08-01-2016 om 13:04

Middagthee

Grappig dat jullie Earl Grey 's ochtends drinken. Ik vind het echt een middagthee Verder geen idee maar als je in het zuiden woont mag je altijd mijn groothandels (Hanos) pasje lenen Die hebben heel veel dus vast ook deze dozen. Of als je morgen komt geef ik het je mee. Stuur je het me per post terug. Of zoiets

Andere tip

Grappig, ik drink ook altijd Earl Grey in de ochtend.
Ik koop losse thee bij de biologische winkel. Merk Simon Lévelt of Piramide, die ontlopen elkaar weinig in smaak, wel iets in prijs.
Ik ken jouw thee niet, maar vind dat mijn Earl Grey een behoorlijk intens aroma heeft. Misschien ter vervanging als je de jouwe niet meer vindt?

Charis

Charis

08-01-2016 om 13:58

Ideeën

Bedankt voor het meedenken allemaal! Ik had er uiteraard al een intensieve speurtocht op google opzitten voordat ik hier postte

Marie, jouw links hebben wel thee, maar niet de verpakking die ik altijd kocht. Ik kan bij onze plaatselijke Appie zo een doosje Twinings Earl Grey uit de schappen halen. Heb ik ook gedaan, maar dat zijn dus die verpakte theezakjes en ik zoek die andere. En ik had zelfs al een doos met 100 stuks besteld, maar daar bleken heel suf ook allemaal verpakte zakjes in te zitten. De losse thee ken ik en heb ik. Is ook lekker, maar heeft toch een net andere smaak. Zeurpiet ben ik hè.

De groothandel is wel een idee Moeder. Dank voor je aanbod, maar mijn eigen moeder heeft een pasje van de Sligro, ik zal haar eens vragen om te kijken.

Teatime

Teatime

08-01-2016 om 16:12

Twinings

Ik heb al een tijdje het idee dat twinings de smaak van earl grey heeft aangepast, inderdaad, minder intense bergamotsmaak, zoals jij zegt. Sindsdien koop ik geen twinings meer (pickwick earl grey heeft al helemaal geen smaak meer). Ik vraag iedereen die naar de UK gaat theezakjes mee te nemen, gewoon van supermarkten als Tesco en Sainsburys. En zelf kom ik er ook af en toe. Verder heeft Lipton in Nederland een nieuwe lijn earl grey. Het gaat om langwerpige doosjes, de zakjes zijn per stuk verpakt (dus niet die vierkante doosjes met pyramidezakjes). De verpakking is geel, zwart en bruin. Het heet rich earl grey en er zitten 25 zakjes in. Je hebt ook een variant met citroen. Je zou beide kunnen proberen (deze week bij de appie 2e gratis) en kijken of je die wat vindt. Ik vind m wat smakelijker dan twinings.

Puck

Puck

08-01-2016 om 18:05

overgaan op losse thee

Thee uit zakjes vind ik in het algemeen niet erg geslaagd, geef mij maar losse thee en dan bij voorkeur Simon Lévelt of die van de Theefabriek. Theefabriek heeft een heel uitgebreide webwinkel. Ik koop er al mijn thee.

Marie

Marie

08-01-2016 om 23:19

Tip - Theefabriek

Mochten jullie gewoon geïnteresseerd zijn in thee in het algemeen, ga dan eens naar de Theefabriek.
Kun je natuurlijk lekkere thee drinken en thee kopen, maar ook lekker eten en er is een theemuseum bij.
Echt een leuk uitje. Ben ik laatst ook geweest. Wist bijvoorbeeld helemaal niet dat verschillende soorten thee op verschillende temperatuur gezet moet worden.

http://www.theefabriek.nl

dihanne

dihanne

09-01-2016 om 18:04

keuringsdienst van waarde

de voor mij meest schokkende uitzending van de Keuringsdienst van Waarde ging over thee

als er op een theezakje staat dat er 'aroma' in zit, dan gaat het veelal om suiker!

sinds die tijd lees ik in de winkels heel zorgvuldig wat erin zit! bij het woord 'aroma' haak ik af.

Weet niet hoe het bij Twinings zit, in de uitzending ging het met name over Lipton

groetjes
Dihanne

Puck

Puck

11-01-2016 om 14:36

Niets mis met suiker

JA echt, zullen dan kilo's suiker zijn. Ik ben niet zo dat ik toevoegsels mijd dus het boeit me echt niet of die aroma nu suiker is of een E-nummer.

Charis

Charis

12-01-2016 om 10:15

Update

Teatime, ik heb die nieuwe Liption rich earl grey geprobeerd en je hebt absoluut gelijk dat hier meer (bergamot)smaak aan zit dan aan de Twiningszakjes-in-envelopjes. Heb ze vanochtend nog eens vergeleken en er zit serieus nauwelijks smaak aan de Twinings. Dat is echt een verschil met de niet in envelopjes verpakte variant die ik altijd had.

Voorlopig houd ik het dus maar bij de Lipton en blijf ik geduldig zoeken naar mijn oude Twinings-variant

Bedankt iedereen voor de tips.

Teatime

Teatime

12-01-2016 om 11:33

Dat is

Dat is fijn te horen.

caton

caton

12-01-2016 om 12:59

wellicht een raar idee

maar bij pickwick is het zo dat de in envelopjes verpakte thee voor 1 kopje zijn. De niet verpakte zakjes zijn voor een pot. Kan daar het smaakverschil ook in zitten?

Charis

Charis

12-01-2016 om 15:52

Caton

Het klopt dat de verpakte zakjes van Twinings idd voor 1 kopje zijn en dat je er twee moet gebruiken voor een pot. Dat heb ik dus geprobeerd, maar het maakt voor de smaak niet echt verschil. De thee wordt er alleen 'looiiger' van, je proeft niet meer bergamot (helaas).

Puck

Puck

12-01-2016 om 23:06

Charis

Behalve Rich Earl grey zou je ook eens Russian Earl Grey van Lipton (piramidezakjes) kunnen proberen, die drink ik op vakantie als ik mijn losse thee niet meeneem en vind ik ook een volle bergamot smaak hebben. Je kunt die thee ook behoorlijk laten trekken zonder een overdreven looiige smaak.

bieb63

bieb63

16-01-2016 om 14:20

o.t.

Hebben jullie wel eens Ceylon thee geprobeerd? Dát vind ik nou echt een (ouderwetse) theesmaak hebben. Lekker.

Puck

Puck

16-01-2016 om 16:29

bieb

Jazeker, maar als ik aan ouderwetse theesmaak denk dan denk ik aan de wrange sterkte thee die ik altijd bij mijn oma kreeg. Die was niet lekker. Maar de Ceylon thee die ik zelf van de theefabriek koop is wel erg lekker. Assam thee trouwens ook.

Teatime

Teatime

18-02-2016 om 11:29

russian earl grey

Ik was door mijn voorraad Engelse earl grey heen en heb vandaag nav deze draad Russian Earl Grey geprobeerd. Ik vond m lekker maar vond hem meer naar citroen smaken dan naar bergamot maar ik vond m zeker niet slecht.
De theefabriek is voor mij een beetje ver weg. Online thee bestellen doe ik niet.

Charis

Charis

18-02-2016 om 14:44

Teatime

Inmiddels heb ik weer drie dozen van 100 stuks van mijn vertrouwde Twinings Earl Grey kunnen bestellen. Dit zijn allemaal zakjes met een tag (kartonnen labeltje), en dus niet allemaal afzonderlijk verpakt in een zakje zoals de laatste keer toen de smaak me zo tegenviel. Ik heb ze toch maar online besteld en dat ging goed. Ze kostten zelfs minder dan bij De Tuinen waar ik ze altijd kocht.

En raar maar waar, deze hebben de vertrouwde smaak zoals ik die gewend ben. Het zou niet moeten kunnen, maar het is wel zo

Teatime

Teatime

18-02-2016 om 18:37

Charis

Fijn dat je je thee gevonden hebt. Laat t smaken! En ik geloof je meteen hoor, dat ze weer vertrouwd smaken.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-02-2016 om 16:02

Puck

Puck

22-02-2016 om 00:33

Teatime

Waarom wil je niet online thee bestellen? Omdat je niets online koopt of omdat je een product koopt dat je niet kent? In het laatste geval: op basis van de beschrijvingen die bij iedere thee staat is het heel eenvoudig om theeën te kiezen die je aan zouden kunnen staan. En soms is het ook erg leuk om je te laten verrassen door een onbekende thee waarvan de beschrijving je wel wat lijkt

Teatime

Teatime

22-02-2016 om 15:59

verzendkosten

Waarom ik thee niet online wil bestellen? Ik bestel genoeg andere dingen online maar de hoeveelheid thee die ik zou willen bestellen zou onder de 24,99 blijven. Dan moet ik 5,95 aan verzendkosten betalen. Dat is bijna het dubbele van wat ik zou bestellen. Dat vind ik een beetje veel geld om het te proberen. Dan heb ik wel andere adresjes voor losse thee, die ik ken en die ik lekker vind. Voor bestellingen boven de 24,99 maar onder de 50 zijn de verzendkosten 2,95. Dat vind ik ook een beetje scheef.

Puck

Puck

24-02-2016 om 10:07

oke, duidelijk, kan ik me voorstellen

Wordt wel een duur theetje dan idd. Ik ben een vreselijke theeleut dus bestel altijd boven de 50 euro (daar doe ik dan minder dan een jaar mee) dus dan heb ik geen verzendkosten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.