Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Merel

Merel

21-11-2012 om 20:47

Nog maar een keer roomba

Heb net het archief uitgeplozen over de Roomba, (die stofzuigrobot) en heb nog een vraagje. In mijn woonkamer heb ik een kleed liggen. De roomba zou, om de andere helft van de kamer te bereiken over het kleed moeten gaan, doet ie dat? Dus van het laminaat af over het kleed (mag ie meteen ook zuigen) het is geen hoogpolig kleed, maar het is wel een ribbeltje van ik denk 1cm waar hij op moet, en aan de andere kant van het kleed is ook weer een stukje kamer met laminaat. Doet ie dan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zou wel moeten

Je kan op een van die Nederlandse sites (misschien was het wel 'gemak in huis', ik weet het niet meer) vragen stellen, daar zou ik dit eens posten.

Maar ik denk dat het wel kan. Bij ons geen tapijten in huis, dus geen ervaring. Maar Roomba loopt vast op de pootjes van het staande wasrekje: hij gaat ertegenop maar komt er niet overheen. Die pootjes zijn rond, en hoger dan 1 cm.Een overgang naar tapijt zou geen probleem moeten zijn dan, lijkt me.

Laatst was er een uitzending van Kassa waarin robotstofzuigers werden getest en daar ging zo'n ding ook probleemloos van laminaat naar tapijt.

Saturn had overigens toen ik de onze kocht een "niet goed geld terug" actie, dan kan je t risicoloos uitproberen.

Overigens, nu je kennelijk het archief hebt doorgeplozen zal je mijn eerdere postings hebben gelezen, In een daarvan zeg ik dat je als je Roomba verplaatst naar een andere verdieping, het thuisstation mee moet verplaatsen. Dat dacht ik toen, maar dat is niet waar. Het ding kan probleemloos een kamer doen zonder dat de thuisbasis daar is, als-ie klaar is houdt-ie gewoon op. Alleen rijdt hij dan niet vanzelf terug.

Groeten,

Temet (nog steeds blij met Roomba)

Merel

Merel

23-11-2012 om 09:52

Fijn

Bedankt voor je reaktie, oke, dus waarschijnlijk gaat ie wel het kleed op en weer af, hij zou anders ook wel onder de hoekbank door de andere zijde van de kamer bereiken, maar is ie wel zo slim? Laat hij zich trouwens door wat snoer tegenhouden? Er ligt onder de bank een snoertje van links naar rechts, als hij over het tapijt heenkan, laat hij zich toch ook niet tegenhouden door een snoertje lijkt me? Tja, en bij niet goed-geld terug acties heb ik altijd mijn bedenkingen (de kleine lettertjes ofzo) of zou dat echt geen punt zijn, als ie 'gewoon' niet bevalt?

Merel

Roomba heeft moeite met losliggende draadjes, die eet-ie half op. Als dat snoertje goed strak gespannen is geeft het denk ik geen problemen. Ik geloof dat ie ook nog een functie heeft dat hij probeert zichzelf te ontwarren als hij ergens in verstrikt is geraakt, door achteruit te rijden (bij losliggende touwtjes gaat dat uiteraard niet, die geven teveel mee).

Maar ik weet het niet. Er slingeren hier niet echt snoeren rond. Zou het van het weekend eens kunnen proberen. Hoe dik is dat snoer van jou?

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.