Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jamie

Jamie

28-12-2015 om 17:06

Nog leuke spelletjes gekocht het afgelopen jaar?

Naar aanleiding van het andere draadje over coöperatieve spellen: heeft iemand nog leuke nieuwe spellen gekocht het afgelopen jaar? Wij logeren altijd met oud en nieuw bij familie en dan worden er heel veel spellen gespeeld maar de groep (afwisselend uit 7/8/9 personen bestaand) is wel heel divers en lastig om echt een leuk spel te doen voor iedereen. Er is iemand bij die het echt niet fijn vindt om een nieuw spel te leren en ook bijna altijd met spek-en-bonen speelt, nooit alles geeft en alleen toevallig wint.

In mijn kerstpakket zat Camel Up, lijkt erg simpel met kamelen die door middel van dobbelstenen een wedstrijdje rennen en dan moet je gokken op die kamelen maar het is best leuk om te doen, zeker in een groep met wisselend intellect en gedrevenheid in spellen. Er is nog een uitbreiding mogelijk maar daar wachten we nog even mee. Het spel duurt max een half uurtje, hoop dat het straks aanslaat.

Verder hebben we sinds dit jaar Ticket To Ride Europa en Nederland. Ook erg leuk om te doen maar we moeten altijd oppassen dat hier niet altijd dezelfde personen winnen want dan is de lol er al snel af. Dit kan niet met zoveel mensen maar er moet er altijd wel eens eentje koken en iemand die even alleen wat wil doen.

Met z'n allen bevalt Saboteur en dan met de uitbreiding erbij ook altijd erg, vorig jaar zelfs met 10 mensen gespeeld en dat is wel een spel waar iemand wel vlot aan mee kan doen ook al hebben ze het nooit gespeeld.

Van oudsher is Sequence in deze groep óns spel, zeker toen de kinderen nog niet geboren of nog klein waren. Makkelijk te leren, in grote groepen te spelen (als de groep maar deelbaar is door 2 of 3) en niet ingewikkeld.

Verder is 'Wie is de Ezel' ook altijd goed te doen in deze groep.

Eigenlijk wil ik meer een draadje over: hoe spelen jullie buiten het gezin? Wat doen jullie dan? Ervaringen met anderen? Met kinderen erbij?

Tijgeroog

Tijgeroog

28-12-2015 om 17:56

Nieuwe spellen

Qwixx. Leuk dobbelspel, makkelijk te leren.
Ligretto, ook makkelijk uit te leggen. Chaotisch, snel. Voor vier spelers, geloof ik, maar je kan doosjes in drie verschillende kleuren kopen zodat je het ook met meer kan spelen.
Skipbo is ook nog redelijk nieuw, ook niet zo moeilijk.
Verder is saboteur hier nieuw, maar die ken je al.

Old time favorite blijft wel Kolonisten van Catan met de Steden en Ridders uitbreiding.

Tijgeroog

Tijgeroog

28-12-2015 om 17:57

Ohja

Als je met 9 personen bent is weerwolven natuurlijk ook heel leuk.

Memory

Hier werd het NS Geheugenspel gespeeld. Alle pubers met autisme bleken een briljant geheugen te hebben maar er was er toch weer een bij die iedereen steeds weer versloeg.

Waarschijnlijk ergens kwijt geraakt is het Fokke en Sukke kwartet. Hier zeer favoriet, maar gaat dan ook mee naar school of naar vrienden. Ik kon het even niet vinden.

Jamie

Jamie

28-12-2015 om 19:36

oja

skipbo hebben wij inderdaad ook, niet zo heel vaak gedaan, we hebben echt veel en veel te veel spellen. Ik heb ruim een jaar geleden een groot aantal op mp gezet met het idee: de spellen die ik verkoop maken weer wat ruimte in de kast maar er ging niet zoveel uit

qwixx en ligretto heb ik inderdaad ook eens in verdiept maar ik moet echt mijn aankoopverslaving bedwingen

Mijn man houdt gewoon niet van te lange spellen en dat is lastig, met vakantie nemen wij altijd wel kolonisten mee omdat we er dan de tijd voor hebben maar soms vind ik het dan toch zonde van mijn tijd!

Brianna F

Brianna F

31-12-2015 om 14:05

2 stuks

Wizard, een kaartspel dat tactisch inzicht vereist, maar heel leuk is om te doen en machikoro met diverse uitbreidingssets. Als je het spel eenmaal doorhebt, heb je de hele avond lol.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.