Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

oregano

oregano

12-10-2012 om 11:50

Nog even weer over de teaktafel, overwegen nu toch de olie, wie kan adviseren?

Ik heb allea al uitgepluist en via de winkel de tafel nu in de teakfix gezet. Maar ik wordt gek van die velkken steeds, hebben zelfs al een kleed op tafel met eten, maar toch, steeds van die donkere vetachtige vlekken. Ik overweeg hem nu toch in de olie te zetten. Wie heeft dit ook gedaan en ben je tevreden?
Dank!
Groet oregano

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mix

mix

12-10-2012 om 12:13

Wat voor tafelkleed

heb je? Hier een dik doorzichtig plastic kleed. Met evt avondeten gaat daar een gewoon kleed overheen voor de sier. Ook met hitte moet je uitkijken, geolied of niet.
Als ik gourmet gebruik ik een dik badlaken om de hitte van het apparaat op te vangen.
Dus eigenlijk: olie of niet, zodra je iets doet aan de tafel zoals knutselen of eten: toch beschermen tegen vet en hitte, want daar helpt olie niet tegen, dan zou ik eerder een jachtlak gebruiken, daar voorkom je iets beter de kringen mee.

oregano

oregano

12-10-2012 om 12:32

Dik plastic kleed, zo eentje

die je per meter koopt.

bibi63

bibi63

12-10-2012 om 14:15

Ik vind (en tip)

een teaktafel/meubel onbehandeld toch wel het mooist. Uiteindelijk heb je hem ook op dat uiterlijk gekocht. Inderdaad is het grote nadeel dat m.n. vetvlekken niet te verwijderen zijn en dat is op een eenttafel lastig.
Twee tips die bij mij werken:
1: ik accepteer de vlekken en zie het een beetje als een gezellige familietafel die gebruikt wordt.
2: Af en toe met schuurspons en Jif lekker schrobben. Dat helpt echt om de tafel er weer wat minder vlekkerig uit te laten zien. Daarna wel met veel water diverse keren afnemen om de Jif weg te krijgen. Je kan ook er af en toe schuurpapier overheen halen. Helpt ook.
Gr. Bibi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.