Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bieb63

bieb63

04-02-2015 om 22:12

Nog een WC schoonmaak vraag

Een iets andere vraag, dan hier onlangs werd gepost.

Wij hebben een WC met een 'plateau' en aan de voorkant dus het watergat. Nu is het probleem dan onderin dat watergat aan beide zijden een soort klein uithollinkje zit (niet diep, heel subtiel zullen we maar zeggen). En dat is het probleem, want daar zit aan beide zijden dus een bruinige plek. Niet zo'n prettig/schoon gezicht. Dus dat wil ik weg hebben.
Uitgebreid borstelen met de WC borstel brengt geen soelaas. Allerhande schoonmaakproducten, WC eend achtig, chloor, schoonmaakazijn, van die WC blokken die je daar een nacht in moet laten zitten. Het helpt allemaal niet. Het punt is natuurlijk ook, dat er water in dat gat zit, dus alles wordt verdund. Zelfs met een mesje schrapen helpt niet afdoende.
Wie o wie, heeft een afdoende tip??

Angela67

Angela67

04-02-2015 om 22:14

water eruit halen

Met een bakje of bekertje alle water eruit scheppen zodat het droog staat. dan kun je nog eens een rondje schoonmaakacties uitvoeren zonder dat het direct wegspoelt.
gr Angela

Sanitairspons.

Met dat mesje beschadig je waarschijnlijk het glazuur, ik gebruik een sanitairspons. Gekocht bij AH. Spons met aan een kant een licht schuurvlak.
En ja, als het zo hardnekkig is, dan leegscheppen zoals Angela zegt. Beetje jif zou ik gebruiken.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

05-02-2015 om 07:22

ehm

leegscheppen, een laag blauwe wc eend erin en dan een nacht laten staan ofzo?

Wat een onhandig model wc, dat ze zoiets maken.

Barvaux

Barvaux

05-02-2015 om 07:54

leegscheppen

Je kunt beginnen met de wcborstel het water steeds weg te duwen, dus met een op- en neergaande beweging duw je het water weg. Daar kom je vaak al ver mee en dan een nachtje weken in net zoveel schoonmaakazijn zodat die hoek onder water staat.

even afzien misschien

maar gewoon onder water met een huishoudsponsje. Je kunt dan echt ter plekke kracht toepassen en dan krijg je het schoon.

Mensen zeggen nu vast dat je dan het glazuur aantast. Dat zal zeker zo zijn, maar dat doen andere aggressieve methoden ook.

Op een dag een nieuwe toiletpot?

Brianna F

Brianna F

05-02-2015 om 13:58

Dendy OT

Zo'n w.c. heet een vlakspoeler en ik vind de diepspoelers juist onhandig. Meestal prop ik 'm eerst vol wc papier voor de grote boodschap, die plons en de daarbij behorende spetters vind ik niet fijn.

zebra

zebra

05-02-2015 om 14:39

leeghalen

of idd met de toiletborstel stampende bewegingen maken zodat het water zakt. Dan kun je met toiletpapier een aantal plekken "afdekken" en dan het reinigingsmiddel of azijn ertegen. Zo loopt het reinigingsmiddel niet direct het putje in maar kan het goed zijn werk doen. Beetje onhandig uitgelegd maar eigenlijk best simpel, kun je ook doen bij de randjes rond het putje van een wastafel.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

05-02-2015 om 16:09

Brianna F

Koffie tegen mijn beeldscherm. Je wil niet weten wat ik voor me zag.
*proest*

probeer eens cola

Het zal kalk met vuil zijn. Probeer eens een paar nachtjes cola. Ik weet niet of je een weekendje weg bent met gezin? Anders elke avond opnieuw een vles cola.

lol

fles en niet vles, pffffff. M'n hoofd is offline vandaag!

Barvaux

Barvaux

05-02-2015 om 19:40

bieb

Wacht even tot morgen Ik heb net zo'n wc, heb laatst die in de badkamer (iets anders) al behandeld met een nacht schoonmaakazijn en nu staat die beneden in de week.

Ik heb na het gewone schoonmaken dus met de borstel zoveel mogelijk water doorgeduwd, daarna met de schoonmaak/droogdoeken de rest van het water opgezogen en vervolgens het hele gat tot over het bruine deel gevuld met schoonmaakazijn (en gewone azijn want ik had niet genoeg). Nu staat het een nacht te weken en morgen ga ik er met de borstel nog even door. Boven werkte dit prima, nu beneden nog.

bieb63

bieb63

05-02-2015 om 21:37

Dank

Duidelijk in ieder geval dat het niet eenvoudig is
Ik ga kijken of ik het water eruit kan scheppen (water wegduwen met wc borstel, daar kan ik me niet zoveel bij voorstellen...) en dan aan de slag met jif en schuurspons.. Of desnoods met schuurspons en hand en al onder water. brrrr.
Thx!

Mina

Mina

06-02-2015 om 00:20

schoonmaakhandschoen

Ik zou een schoonmaakhandschoen gebruiken die ook een deel van de onderarm bedekt. En een schoonmaaksponsje. En spierkracht.

Als dat niet lukt schoonmaakazijn.
En dan weer handschoen en sponsje.

Barvaux

Barvaux

06-02-2015 om 07:51

hmm

Niet helemaal gelukt, het is een soort bruin steen geworden in hoekjes waar de toiletborstel niet bij kan. Misschien moet het meerdere keren opnieuw inweken en dan tussendoor er zoveel mogelijk afhalen.

Waarom begrijp je niet wat je met je toiletborstel moet doen? Heel snel op en neer zover naar beneden en achteren zodat het water over de zwanenhals gaat en wegblijft. Met een kopje gaat het laatste water echt niet lukken hoor, alleen het begin en dat gaat prima met de toiletborstel.

Ik liet het laatste water er ook inzitten en daar de azijn overheen.

En?

Gelukt? Pot weer als nieuw?

bieb63

bieb63

06-02-2015 om 23:49

Nog niet......

........ Even moed verzamelen. Maar gaat aankomende week gebeuren. Laat het weten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.