Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

keukentwijfel

keukentwijfel

16-08-2011 om 15:13

Nog een vraag over apparatuur

Wie heeft ervaring met het zelf regelen van de apparatuur dus niet tegelijk met de keuken bij de keukenboer bestellen?
We hebbben het daar al over apparatuur gehad en dan wordt er gezegd, neem dan dit type ipv dat type, is het nieuwere model en je krijgt het van ons voor dezelfde prijs als 'jullie' model. Nou, leuk, doe dat maar. Ga ik de leverancier bellen, is dat helemáál geen nieuwer model maar een goedkopere uitvoering met kunststof knoppen i.p.v. RVS enzo! Daar baal ik dus van. Wat mij betreft levert die keukenboer helemaal geen apparatuur meer.
Maar mijn broer (net nieuwe keuken) zegt dat je het beter wel bij de keukenboer kunt bestellen, dat het uiteindelijk in geld weinig scheelt omdat ze er ook veel korting op geven en dat je met je garantie beter zit, want als je het zelf regelt via internet ofzo is dat veel lastiger.
Wat is wijsheid?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Of je kijkt of je zo'n zelfde keuken kan bestellen in Duitsland. Een kennis heeft dat gedaan en was er zeer tevreden over: niet alleen de service maar ook omdat die keuken (met apparatuur) stukke goedkoper was, meer mogelijkheden, meer klantgericht. De keuken die hij besteld had werd en gebracht en in elkaar gezet en nog was hij goedkoper uit. En hij woonde (toen) in de randstad.

Tirza G.

Tirza G.

16-08-2011 om 15:47

Onzin

Dat van je broer: dat is onzin. Garantie krijg je van de fabrikant, niet van de leverancier. Keukenboeren verdienen goud geld op apparatuur. Wij hebben onze apparaten via internet besteld, iets van witgoed.nl ofzoiets. Waar de keukenboer dan moeilijk over doet, is over het plaatsen. Nou had die van ons het uitbesteed aan een keukenmonteur en die hebben we rechtstreeks benaderd. Voor 25 eu per apparaat zette hij ze er in en dan was het nog stukken goedkoper dan via de keukenboer zelf. Omdat we alles bij dezelfde internetwinkel kochten, kregen we daar ook weer een leuke korting en werd alles keurig netjes in één keer afgeleverd. Is ons prima bevallen.

Tirza

lennest

lennest

16-08-2011 om 21:33

Keukenapparatuur

Onze keukenman keverde geen apparatuur! Hij zei: ik ben keukenmaker geen witgoedleverancier. Ziek iets moois uit, geef de maten door en ik zorg straks dat het past. En dat was ook zo. We hebben bij een plaatselijke winkel alles uitgezocht, de winkel hebben we geselecteerd op service en daarna op prijs. Voor ons een prima oplossing.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

ishtar

ishtar

17-08-2011 om 11:36

Wij hadden

(in ons vorige huis) al onze apparatuur (Pelgrim) bij een internetwinkel besteld, gewoon garantie (zelfs 5 jaar bij aanschaf van 5 apparaten of meer (en de afzuigkap is ook een apparaat)) Kun je een 'mooi prijsje' voor laten maken. Prima gegaan. Ik weet even niet meer welke winkel het was, maar als je interesse hebt wil ik wel even voor je zoeken.

Rosase

Rosase

18-08-2011 om 11:35

Deels

Keukenboer gaf aan dat je de dingen die in het blad gaan (kookplaat, gootsteen) beter gelijk met het blad kunt bestellen omdat dit dan al in de fabriek erin gezet wordt en dat het dan beter hecht waardoor er minder kans op water is tussen plaat en blad.

Of dat echt zo is weet ik niet, al terugkijkend denk ik eigenlijk dat het wel meevalt. Voordeel is echter wel dat als je het samen bestelt het ook de verantwoordelijkheid van de keukenboer is dat de gaten op de juiste plek zitten en de juiste afmetingen hebben. Als je het zelf regelt en het is niet goed heb je volgens mij een hopeloze discussie te pakken.

Inbouwapparatuur is volgens mij redelijk standaard van afmetingen, dus dat kun je dan ook overal kopen. Wij hadden nog een goede koelkast en die is gewoon gebruikt, de keuken is daar eigenlijk omheengebouwd. En we wilden een bepaald type magnetronoven en die had de keukenboer niet in het assortiment, of tegen belachelijke prijzen. Hij raadde ons letterlijk aan om het zelf te regelen via een witgoedboer en dan een bijpassend inbouwrooster te regelen. Paste altijd zei hij. En inderdaad. En scheelde wel ongeveer de helft in bedrag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.