Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-11-2012 om 21:02

Nog een surprisevraag

Mijn dochter gaat voor een klasgenoot een snoephuisje maken als surprise. Eerst dachten we dat met ontbijtkoek te doen, maar nu blijkt dat ze het al op vrijdag op school ten toon moeten stellen en ik denk niet dat zo'n peperkoekenhuis dat overleeft als het moet blijven staan tot woensdag. Dus nu maken we een huisje van karton en die gaan we beplakken. Nu mijn vraag: welke lijm gaan we daarvoor gebruiken? Dochter wil graag de boek beplakken met snoephartjes, engelse drop en dakpannen van biscuitjes.
Wie helpt??

Dendy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

22-11-2012 om 21:40

Mij lijkt

dat je daar glazuur voor kan gebruiken. Poedersuiker (evt. kleurstof) mengen met beetje water. Op het huisje smeren en als het een klein beetje gehard is het snoepgoed erop plakken en verder laten drogen.
Succes.
Bibi

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-11-2012 om 22:19

Ik denk dus van niet

Ik denk zelf dus niet dat glazuur goed plakt op karton. Ben bang dat we dan op woensdagochtend opnieuw aan de gang moeten. Stom gedoe ook dat je de surprise eerder moet inleveren(
Wat denken jullie, zou iets van bisonkit werken?

Dendy

Caramel

Bij Ikea ooit van die ginger-huisjes gekocht die we met caramel moesten lijmen. Suiker met wat water laten smelten tot caramel en daarmee plakken. Droogt snel en wordt keihard.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

22-11-2012 om 22:44

Lijmpistool

Werkt geweldig, let op als je eentje moet aanschaffen dat je een gangbare maat voor de vullingen hebt. Ik heb vorig jaar mijn slag bij de Action geslagen, 100 vullingen gekocht.

Rosa van der Zanden

Toke

Toke

22-11-2012 om 23:09

Wel ontbijtkoek

waarom zou ontbijtkoek niet overleven? Juist wel, denk ik. Het wordt keihard, maar dat is niet erg toch? Ik denk dat je het huisje daarmee echter en stabieler kunt maken. Snoep vastplakken kun je met eiwit proberen.

Valkyre

Valkyre

23-11-2012 om 01:22

Grote taaitaaipoppen gebruiken als huis, dat wordt ook hard. Geen karton nodig. Gewoon alles lijmen met dikke glazuur, dat gaat echt prima hoor! En dan versiering erop lijmen, ook met glazuur. Heb vorig jaar geheel eetbare koekhuisjes gemaakt met Spruitje (toen met biscuitjes).

Valkyre

Huisje

Vorig jaar hebben mijn kinderen een koekhuisje gemaakt van meelkoekjes en die met marsepein en allerlei snoepgoed versierd. Het was een workshop. Het huisje is vlak voor kerst gemaakt en heeft wel tot mei gestaan. Niet meer te eten natuurlijk; maar het was ook te mooi om op te eten. Dus als een paar maanden lukt, dan lukt een paar dagen ook wel; als het maar niet gegeten hoeft te worden.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Xenos en ikea

Xenos en Ikea verkopen pakketten voor het maken van zulke huisjes. Die dingen zijn heel stabiel. Je kan ze natuurlijk nog geheel naar eigen inzicht oppimpen.

Groeten,

Temet

Al een paar keer gemaakt

Zo leuk zo'n huisje, wij maakten van karton een huis, dakpannen waren speculaasjes en muren van spekkies, hartjessnoep en zo, dropveters om ramen en deuren. We plakten alles vast met een soort velpon van de Hema, dat droogt snel genoeg en bleef stevig zitten. veel plezier met maken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.