Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tango

Tango

15-03-2013 om 22:25

Nog een schildpadvraag-snoepjes

Zoon houdt met een vriendje een spreekbeurt over schildpadden. Nu willen ze graag iets uitdelen, het liefst iets van snoepjes. Ik zie op internet wel dat er snoepjes bestaan in de vorm van schildpadden. Maar heeft iemand een idee waar deze te koop zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Primavera

Primavera

16-03-2013 om 12:49

Salmiak schildpadden

Mijn familie neemt ze wel eens voor mij mee. Ik geloof dat ze ze dan gewoon bij Jamin of op de markt kopen. In ieder geval bij van die dropwinkels waar je met zo'n schep een zak vol kan scheppen met verschillende soorten drop.

Even zeuren

Waarom moet er nou snoep uitgedeeld worden bij een spreekbeurt?? Ik hoop niet dat dat een nieuwe gewoonte gaat worden...

Sjansje

Sjansje

16-03-2013 om 14:28

Jippox

Ik denk niet dat kinderen iets krijgen van 1 schildpadsnoepje...
En wat dan wel? Schildpadsoep?

Sjansje

Maar waarom zou er überhaupt iets uitgedeeld moeten worden bij een spreekbeurt? Dat hoeft toch helemaal niet. Als het onderwerp nou nog 'het maken van snoep' was...
Dat ze van 1 snoepje niets krijgen vind ik een beetje een dooddoener.

Sjansje

Sjansje

16-03-2013 om 15:42

Dooddoener

Klopt, is het ook.
Maar ik word er een beetje kriebelig van dat er over 1 snoepje moeilijk word gedaan.
Waarom er iets uitgedeeld moet worden? Nou, dat moet natuurlijk niet, maar misschien omdat het gewoon leuk is?
Moet het dan allemaal maar verantwoord zijn?

"moet het dan allemaal maar verantwoord zijn?"

Als ik naar het dagelijkse schoolleven van mijn kinderen kijk, is dat niet het eerste dat bij mij opkomt: dat het allemaal zo vreselijk verantwoord is. Noch vind ik dat er een gebrek is aan momenten waarop wordt uitgedeeld. Is dat moeilijk doen over 1 snoepje?
Ik heb gewoon niet het idee het nou nodig is om het aantal uitdeel momenten verder uit te breiden, alleen maar omdat dat 'leuk' is.
En waarom -als we toch bezig zijn- moet alles eigenlijk altijd maar leuk zijn? Een spreekbeurt is toch gewoon een onderdeel van de lessen? Moeten we dan bij het rekenen ook maar snoepjes uit gaan delen, om dat ook wat leuker te maken?

Ook mijn idee jippox

Mijn zoon vroeg op de basisschool ook of hij iets uit mocht delen na zijn spreekbeurt omdat "alle kinderen" dat deden. Iemand begint er mee en de rest volgt. Eigenlijk iets voor de leerkracht om daar op een liefdevolle manier een eind aan te maken. Het gaat mij ook niet om dat ene snoepje, maar uitdelen bij een spreekbeurt is gewoon onzin.
Maar Tango, je mag dat natuurlijk zelf beslissen met je zoon. De schildpadsnoepjes liggen hier bij de Jamin. Los te koop.

Sjansje

Sjansje

16-03-2013 om 17:47

"moet het dan altijd maar leuk zijn?"

Nou, het liefste wel
Ik ben gewoon niet zo van strakke regels, ook niet wat betreft snoep. Kan me er niet druk om maken als er bijvoorbeeld op school uitgedeeld wordt, of dat nu met een spreekbeurt, vanwege een verjaardag of gewoon zomaar is.
Ik doe zelf ook regelmatig iets omdat het gewoon leuk (of lekker) is.
Waarom zou mijn kind dat dan niet mogen?
Ik zeg trouwens niet dat ik haar volprop met van alles en nog wat, of dat ze bandeloos kan doen en laten wat ze wilt.

Fiorucci

Fiorucci

17-03-2013 om 08:52

Tango

Jamin heeft schildpadsnoepjes, wens je zoon maar veel succes met zijn spreekbeurt!

Tango

Tango

17-03-2013 om 17:02

Haha

Ik was er al bang voor dat iemand over die snoepjes zou vallen. Maar bedankt voor de tips, ik weet waar ik moet gaan zoeken. We willen ook nog naar de schildpaddenopvang hier in de buurt gaan dus misschien kunnen we daar wel iets anders halen om uit te delen anders dus de snoepjes. Gewoon omdat het leuk is om iets uit te delen, het moet helemaal niet maar zoon kwam er zelf mee dus waarom niet?

Tink

Tink

17-03-2013 om 18:14

Hoe oud?

Ik weet niet hoe oud je zoon is (of lees ik daar ergens overheen?), maar je zou bv ook een schildpaddenkleurplaat kunnen uitdelen, of iets anders dat met schildpadden te maken heeft.
Snoep zou mijn voorkeur eerlijk gezegd ook niet hebben, dat krijgen ze werkelijk meer dan genoeg.

Tango

Tango

17-03-2013 om 21:29

Kleurplaat

Zoon en vriendje zijn 8 jaar. Zoon wil absoluut geen kleurplaat uitdelen want hij houdt zelf helemaal niet van kleuren en bovendien doet echt iedereen dat al, dus dat is niet origineel. Iets anders van schildpadden is ook leuk, ik weet alleen nog niet wat...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.