Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Stapelpak

Stapelpak

22-05-2011 om 20:02

Nog aan kikkervisjes komen?

Wie weet of ik nog aan kikkervisjes kan komen en waar (stad Utrecht). Ze zullen wel niet te koop zijn??? Of zijn we al te laat?
Zoontje vond ze vanmiddag, maar ver van ons huis en in de auto meenemen leek geen goed idee.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

23-05-2011 om 07:07

Neeee

Nergens te koop natuurlijk, officieel mag je het niet eens mee naar huis nemen zelfs. http://www.nbat.nl/aquarium4/dikkopjes.html

Rafelkap

Rafelkap

23-05-2011 om 10:48

Ik weet

dat het officieel niet mag, alleen voor educatieve doeleinden en laat dit nu net een educatief doel dienen En dat je ze meteen moet terugzetten op de plek waar je ze gevonden hebt. Daarom namen we deze maar niet mee.

Is er op het forum iemand die kikkervisjes heeft en waar heb je die gevonden? Liggen de sloten nu nog vol?

Mover

Mover

23-05-2011 om 14:45

Heb een vijver vol hier

Hoeveel wil je er hebben?!?!
Regio 010. Opsturen lijkt me geen optie.
Moet je wel zelf komen kikker)vissen

Groetjes,
Mover

Rafelkap

Rafelkap

23-05-2011 om 19:52

Mover

Wat ontzettend lief van je. Maar regio 010 is wat ver (ik zie mij al met levende kikkertjes weer in de trein naar jou om ze terug te brengen).
Ik vrees dat ik met een schepnetje uit wandelen moet. Het is dus nog wel gewoon de tijd!

Eigen kweek

We hebben ze uit eigen vijver. Een paar jaar terug zat de vijver vol met dikkopjes en na een paar maanden kwamen de ieniemieniekikkertjes met zn allen, 100??, de vijver uit en verspreidden zich over ons terras en grasveldje. Hebben we een week niet kunnen maaien want overal zaten ze
Maar goed, we hebben er nu vier in een grote bak, ter lering ende vermaeck. Dochterlief heeft ze vorige week op school laten zien en dat was heel erg leuk.
Ik heb nooit geweten dat je ze eigenlijk niet mee mag nemen uit de sloot, we deden vroeger niet anders. En maar kijken. Nu nog steeds trouwens

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.