Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vuurtoren

Vuurtoren

19-08-2011 om 10:13

Nog 1 keer den haag/zeehelden

een tijdje geleden heb ik jullie advies gevraagd over het wonen in Den Haag. Volgende week ga ik een heel aantal huizen bekijken in verschillende wijken; Archipel, Zeehelden, Willemspark, Duinoord, Statenkwartier (alhoewel daar nu niets leuks te koop is). Verder allemaal echt heel leuke huizen. Maar die Zeeheldenbuurt, daar zit ik nog een beetje mee. De een zegt niet doen vanwege kakkerlakkenplagen en junks en studenten en de ander zegt juist super hip en trendy en leuke restaurantjes.

Hoe is het deel van Speijkstraat/Hugo de Groot/van de Spiegel/Prins Hendrikstraat. Is dat een leuk? En hoe zit het nou met die kakkerlakken, want ik ga natuurlijk geen huis kopen met als bonus enge beestjes.

En Willemspark, dat lijkt me ook een heel leuke buurt, klopt dat?

Onze kinderen zijn trouwens al wat ouder, 8 en 11.

Vuurtoren

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Saskia

Saskia

19-08-2011 om 16:49

Willemspark

Mijn werk zit in het Willemspark en ik vind het een echte Haagsche buurt, met prachtige huizen en paar leuke winkeltjes. Ligt tegen het centrum aan, heel centraal, maar je zit ook zo in Scheveningen.
Ik zou er zo willen wonen, maar mijn kinderen zijn ook bijna volwassen, dus ik zou geen rekening hoeven houden met scholen of speeltuinen. Over Zeeheldenkwartier kan ik niets zeggen, daar kom ik eigenlijk nooit.

Valkyre

Valkyre

20-08-2011 om 10:36

Prins hendrikstraat

Veel leuke winkeltjes, maar ook coffeeshops, dacht ik. Het is een vriendelijke straat met oa een actieve winkeliersvereniging. Vrienden van mijn wonen in die buurt en voeden er naar grote tevredenheid twee nog jonge kinderen op (6 en 3). Maar voor mij zou het niks zijn met kinderen op die leeftijd, want ze kunnen niet zelfstandig naar buiten. Wel lekker dicht bij oa het Koorenhuis (cultureel centrum, erg leuk voor muzikale/creatieve kinderen) en niet ver van de centrale bibliotheek.

Laat je goed informeren over de scholen! Er zijn een paar goede, maar ook een paar slechte scholen in de buurt, heb ik me laten vertellen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kiki

Kiki

20-08-2011 om 11:27

Zeeheldenkwartier is leuk

maar de parkeerproblemen immens! Wat een narigheid daar. Voor de rest is het een leuke gezellige yuppenbuurt, maar niet zoveel speelgelegenheid voor de kinderen.

Die coffeeshop heb je geen last van en junks zitten er allang niet meer. Dat is iets van tien jaar geleden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.