Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

02-12-2010 om 09:21

Noedels

Hoi,

Even een culinaire vraag: voor een recept heb ik 550 gram kant en klare eiernoedels nodig. Ik wil echter liever zelf de noedels koken(goedkoper). Hoeveel gram noedels ongaar is dat?

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ehm

geen idee maar ik denk dat je met 1 a 2 hele pakjes eiernoedels wel op een halve kilo uit komt. Dus ik zou gewoon 2 pakjes koken en dan wegen.

Weet het ook niet precies, maar

ik weet wel dat 75 gram gedroogde pasta gelijk staat aan 100 gram gare pasta. De 'maths' mag je verder zelf doen

Chris

Eeehm, pelle

doe maar factor 3.5 - 4 (4 * 133 = 400, da's maar een heel klein beetjke meer dan 381)

Dus als jouw calorieentable betrouwbaar is dan is 550 gr gare noedels ongeveer 150 gram ongekookt

(ben wel benieuwd wat liora gaat maken, en hoe nauw dat dan komt...of het mislukt of zo als er 50 gr teveel of weinig noedels inzitte)

liora

liora

02-12-2010 om 14:13

Tja

Hmm het is een lekker noedelgerecht van Nigella en zij zegt 550 gram voor acht personen. Lijkt me weinig.... Ik doe wel wat op gevoel!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Lol pelle.

Okee. Rijmen en rekenen gaat slecht samen geloof ik. iets met linker en rechter hersenhelft of zo...hahaha!

Maarre...550 gram noedels voor 8 personen? Ik mag toch hopen dat ze dan droog gewicht bedoelt. Anders wordt het honger lijden denk ik...

Ingrid

Oh liora (brainwave!!!!)

Ik heb hem! Wedden dat Nigella met 'kant en klare noedels' gewoon droge noedels uit een zakje van de supermarkt bedoelt? Zeg maar ter onderscheiding van handgeknede verse home made slierten?

Ja, dat moet het zijn...

liora

liora

02-12-2010 om 15:48

Haha

Nee het is bedoeld om tijd te besparen, dus ze bedoekt echt van die ready to wok noedels. Het betreft een lunchgerecht misschien daarom kleine portie! Maar ik maak het voor 's avonds.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Noedels met sesam en pindakaas?

Ja daar bedoeld ze echt expliciet gare noedels mee. Ik zou gewoon veel noedels klaar maken. 550 gram eraf nemen voor je gerecht. De rest husselen met wat olie en de dag erna opbakken als bami.

liora

liora

02-12-2010 om 19:06

Ja!

Dat is hem! Ik maak wel een lading maar ben nu in twijfel over de hoeveelheid. Er staat voor acht personen, maar dan gebruikt ze weinig noedels voor die acht personen. Als ik meer noedels doe, dan ook meer groente toch?

Ik doe er wel een lading emping bij en hardgekookte eieren en zo. (het is voor vijf volwassenen, vijf kinderen en drie peuters)

Misschien maak ik wel een dubbel recept want het is ook heerlijk om in te vriezen. Ja dat doe ik!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Recept?

Ben nu wel benieuwd naar dat recept.

Zou het voldoende zijn als je er nog een lekkere bak sla bij doet?

liora

liora

03-12-2010 om 13:26

Ben helemaal in twijfel

Hoeveel bami zouden jullie doen voor vijf volwassenen, vijf kinderen en drie dreumi!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tja,

Wij redden ons met zijn 5-en (2 volwassenen, 3 kinderen, waarvan 1 min of meer grote mensen portes eet, 1 medium, en een muizehap-type) met zo'n supermarktzakje van 250 gram. Maar dan maak ik er bv wel goedgevulde bami van, met van alles erbij.

Ik durf te wedden dat Pelle met haar man en 2 koters het dubbele gebruikt.

Maarre...mijn adagio: when in doubt....beter te veel dan te weinig. Uitgaande van 'mijn' soort eters zou ik denk ik voor 3 * 250 gr gaan, maar jij doet gewoon lekker 4!

Ingrid

liora

liora

03-12-2010 om 17:10

Ik kilo dus

Dus 1000 gram droge bami. Dat is dus wel zeker vier keer zoveel als in het recept...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.