Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anna

Anna

30-12-2011 om 23:02

Nieuwjaarshapjes

Onze kinderen gaan oud en nieuw bij oma en opa vieren dus man en ik hebben het rijk alleen. Om de jaarwisseling een beetje feestelijk te laten verlopen wil ik voor hem en mij een paar hapjes maken. Geen grote hoeveelheden dus en liefst ook niet met een ingrediënt waar ik maar een gedeelte van nodig heb. Dat blijft dan weer liggen en dat vind ik zonde. Of het zou iets moeten zijn wat ik de dag er na in het avondeten kan gebruiken
Heeft iemand een idee voor zulke hapjes? We hebben hier alleen een Plus en die is best beperkt qua assortiment.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

30-12-2011 om 23:54

Gewoon wat je lekker vindt...

Ik zou hier naar de Turks/Armeense delicatessenwinkeltje (of notenbar) gaan voor lekkere olijfjes, gevulde tomaatjes, dadels met roomkaas, zelfgemaakte knoflooksaus, stukje lekkere brie of port salut, paar plakjes speciale ham voor man, lekker stokbroodje. Bij AH hebben ze kleine schaaltjes met hapjes die mij heerlijk smaken...

Rosase

Rosase

31-12-2011 om 16:30

Ja en bij de hema ook!

Dus waarom zelf maken als je voor 10-15 euro een hele berg kunt kopen?

Polly Shearman

Polly Shearman

31-12-2011 om 20:19

Reden is een beetje raar

de kinderen zijn niet thuis, dus man en ik willen genieten van wat hapjes.
Alsof je dat dus voor de eerste keer gaat doen??? alsof je nooit hapjes hebt als je met de kinderen samen bent..
ik vind het zo;n rare posting...
sorry, het zal mijn eigen invulling wel weer zijn

Rosase

Rosase

01-01-2012 om 14:15

Ojee

Dan zit ik er met mijn 10-15 euro natuurlijk weer helemaal naast.

Anna: ik hoop dat je er nog uitgekomen bent en hoe dan ook wat lekkere hapjes op tafel hebt kunnen toveren.

Anna

Anna

01-01-2012 om 14:42

Helemaal anders gelopen

Klopt inderdaad wat Joyeux schrijft. Ik maak vaker hapjes maar voor ons 5-en is dat altijd een enorme berg. Nu wilde ik een paar stuks van alles en zonder restanten in de koelkast.
Maar het is allemaal anders gelopen.
Mijn ouders hebben uitdrukkelijk gevraagd of mijn man en ik ook wilden komen. Dat is niet vanzelfsprekend vanwege allerlei perikelen in het verleden. Mijn man wilde niet en ik ben wel gegaan. Het was wel apart om na al die jaren weer daar oud en nieuw te vieren maar ik ben achteraf blij dat ik ben geweest.
Bedankt voor het meedenken

Vic

Vic

01-01-2012 om 14:49

Anna

Heb je je man dan alleen thuis gelaten, zonder hapjes?

Anna

Anna

01-01-2012 om 14:55

Zielig

Ja, ik heb als ontaarde echtgenote mijn man helemaal alleen thuis gelaten en ook nog zonder hapjes
Mijn man had plannen voor vandaag dus die zei meteen dat ik vooral moest gaan omdat hij toch vroeg naar bed wilde. En qua eten wilde hij alleen de zaterdagse broodjes die we toch altijd al hebben. Makkelijk toch

Rosase

Rosase

01-01-2012 om 20:05

Tjeeming vic

En sinds wanneer is het Anna's verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat man verzorgt achterblijft?

Ja ik weet dat het in veel gezinnen wel zo werkt, maar dan toch. Die man kan toch best zelf zorgen voor zijn lekkere hapjes?

Ik vind je reactie een beetje jaren-50

Vic

Vic

01-01-2012 om 20:38

Rosase

Het was gewoon een vraag. Na het antwoord besef ik (weer) dat niet iedereen het erg vindt om op oudjaarsavond alleen te zijn. En als je het beschouwt als een gewone zaterdagavond is er niets aan de hand.
En over die jaren '50... Heeft niets met man/vrouw te maken, maar meer over wie heeft toegezegd de hapjes te regelen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.