Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Karin

Karin

14-12-2010 om 10:21

Nieuwjaarsborrel lowbudget, wat eten?

Hoi hoi,
Dit jaar zitten we nogal krap maar willen toch onze traditionele nieuwjaarsborrel s'middag hier niet overslaan. Ik zou dan met 75,- moeten rondkomen, alleen de hapjes, en frisdrank. Wijn en champie hebben we al.
Er komen ongeveer 20 volwassenen en 10 kinderen.
Ik wil toch leuk voor de dag komen en niet alleen chips en pinda's! Wat en hoeveel ga ik maken? Aparte en toch lekkere hapjes. Wie heeft low budget ideeen? Gaat het lukken met dit budget? Oja, we houden het van 15-17 uur, dus niet te lang.

Dank je wel!
Karin

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Henriette123

Henriette123

14-12-2010 om 10:46

Meenemen?

Karin

Ik weet niet om wat voor gezelschap het gaat,maar is het een idee dat je mensen vraagt om bijvoorbeeld de hapjes mee te nemen? Dan heb je allemaal aparte en verschillende dingen.

Is hier altijd traditie

Maar dan bij de kerstborrel. Dan neemt iedereen wat zelfgemaakts mee. En standaard is er frisdrank en wijn.

Dat levert altijd erg leuke creaties en verrassingen op. En sommige collega's kunnen echt supercreaties maken, heerlijk.

Het geeft een speciaal tintje aan het geheel en we doen het al jaren. Erg gezellig en speciaal.

Dus zoiets zou ook prima met een nieuwjaarsborrel kunnen hoor.

Katrien

Katrien

14-12-2010 om 12:34

Voor inspiratie

Ik haal hier wel vaker inspiratie voor budgetvriendelijk koken: http://www.budgetkoken.be/dips-hapjes/recepten-dips-hapjes.php

Maar meestal maak ik een aantal dips en dan wat tortillachips of geroosterd brood of rauwkost of zo om mee te dippen.

Katrien

Chippie

Chippie

14-12-2010 om 21:57

Hoeveel hapjes kun je op in twee uur

Hoeveel hapjes kun je op in twee uur? Wat een gedoe om de blits te maken. Bovendien zitten de meeste mensen nog vol van oudjaarsavond en zijn heel wat mensen begonnen aan hun tigste lijnpoging, haha.
Wat wij op oudjaarsmiddag doen (naast de oliebollen en appelflapen) is een buiten BBQ. Gewoon wat Duitse worstjes met broodjes

Margriet*

Margriet*

14-12-2010 om 23:05

Amerikaans

Dus meenemen de overschotten van de kerst en improviseren maar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.