Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kamille

Kamille

17-08-2014 om 16:00

Nieuwe wasmachine Siemens, vanaf begin vlekken in de was

Hoi,
Eind vorig jaar hebben we een Siemens WM16S36SNL iSensoric gekocht, energie zuinige wasmachine. Nu heb ik vanaf het begin al vlekken in de was, grijs blauwe vlekken in de handdoeken en in de witte was als ik het uit de droger haal.
Hoe kan dat nu bij zo'n nieuwe machine, heeft iemand een idee? We kregen een jaar gratis wasmiddel van Persil erbij, voor het wassen op 20 gr. Zou het hieraan kunnen liggen? Ik was nl gewoon op 40 en af en toe op 60 gr. Ook heb ik de machine al een paar keer laten draaien met wasmachinereiniger, wassen op 90 gr. Maar vandaag weer een wit lievelingsshirt van mijn dochter met een blauwe vlek, balen!
Heeft iemand dit ook gehad of zijn er suggesties hoe dit kan? Trouwens deze wasmachine is nu al niet meer leverbaar, was eind 2013 net nieuw, dacht misschien al uit de handel genomen wegens meerdere klachten? Mijn man gaat ook bellen met Siemens, ik werd vorige keer afgescheept met een technisch verhaal over zgn verkeerd van de machine....( was al zo'n 35 jaar en dit nog nooit gehad...).
Kamille

Monique D*

Monique D*

17-08-2014 om 17:09

Ander wasmiddel en garantie

Heb je al met een ander wasmiddel geprobeerd met 40 en 60 graden?

Je moet nog garantie hebben. Laten ze dit nakijken of jou een andere wasmachine leveren.

Wat zeiden ze tegen jouw man?

Mijntje

Mijntje

17-08-2014 om 17:42

rekenkamer - merk

Ik zag volgens mij bij de Rekenkamer een aflevering over wasmachines. De conclusie was: een goedkope machine wast net zo goed als een dure. Het ding doet niet veel anders dan ronddraaien met water (en zeep). Hoewel de goedkope eerder aan vervanging toe is, ben je toch nog goedkoper uit. Aan het merk zal het dus niet liggen.

Heb je al gegoogeld op "wasmachine was niet schoon" oid? Daar staan wel verschillende dingen die je zou kunnen uitproberen. Zou hij bv ook wel echt heet worden?

klacht bij Siemens neerleggen

En de kledingstukken bewaren of foto's van maken.
Raar dit, .

Wacht niet te lang hiermee, zonde van al je kleding.

Je hebt garantie op dat ding en je hebt dat ding gekocht samen met die aanbieding van Siemans en Persil.

Isensoric staat bekend als machine die vlekken oplost, niet dat ie ze maakt. Je zou er met lage temperaturen mee moeten wassen.

Veel wassen op lage temperaturen kan ook vetluis veroorzaken. Dat is een grijs-blauwe drap die in je machine achterblijft. Het zou kunnen dat dit bij jou het geval is? Draai regelmatig een was op 95 graden met een scheut soda in je wasbakje.

Ik ben al jaren geleden gestopt met vloeibaar wasmiddel, ik vind met poeder prettiger wassen. Na jaren vloeibaar te hebben gewassen, lage temperaturen kreeg ik vetluis in mijn machine. Zo vies.

Je ruikt het ook, je machine ruikt verre van fris.

Het is maar een voorbeeld hoor, misschien breng ik je op een idee.

Ik was veel op lage temperaturen, maar doe heel bewust handdoeken en/of beddengoed op 95 graden met soda. Mijn was wordt lekker schoon, en tegelijkertijd onderhoud ik mijn machnine

Kamille

Kamille

17-08-2014 om 20:11

Onderhouden wasmachine

Omdat de vlekken al vrij snel kwamen heb ik inderdaad eea opgezocht via google en vond het eea over vetluis, af en toe wasmachine laten draaien op 90 gr. Doe ik dan ook regelmatig , of met wasmachinereiniger. Ik was met de Persil poeder. Dus daar kan het allemaal niet aan liggen volgens mij..morgen maar bellen met Siemens.

Mijntje

Mijntje

18-08-2014 om 09:04

droom

Mijn hemel: ik heb van een kapotte wasmachine gedroomd vannacht! Met heel veel schroefjes die ik tussen de rubbers vond en een trommel die los zat..
Ik zou idd terug gaan naar de winkel hiermee, zij moeten maar een reparateur laten opdraven bij jullie. Dat het model niet meer voorradig is is niet erg, als dat nodig is zal je een soortgelijke nieuwere versie moeten krijgen. Hij is nog geen jaar oud, dat ding moet natuurlijk wel goed wassen. Vervelend!

bibi63

bibi63

18-08-2014 om 13:18

het kan haast niet anders

dat er ergens in de wasmachine nog e.o.a. smeerseltje zit. Wellicht aan de buitenkant van de trommel bij 1 of meer gaatjes. Vetluis lijkt mij niet als je regelmatig heet wast en met poeder.
Ik zou er een monteur bij halen. Het 'smeersel' kan er vanuit de fabriek in zitten, maar kan ook van iets zijn wat wat in een broekzak zat (snoep, afgevend papier enz).
Bibi

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.