Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nieuwe wasmachine nodig

Van het weekend heeft onze wasmachine de geest gegeven. Hij is al zo'n 15-16 jaar oud, dus repareren heeft geen zin meer. Daarom op zoek naar een ander.
Ik lees veel over de Samsung Eco-bubble ... iemand hier ervaring mee en is dat wat? Of andere goede tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Net

een paar weken geleden deze wasmachine gekocht
Bosch WAQ28461NL (nu zelfs weer 20 euro goedkoper, 529 € )via de wehkamp, ene dag besteld, volgende ochtend stond deze er al!! Ideaal (wel je oude wasmachine goed leeg laten lopen (via opening links/rechts onderaan (filteropening)

Waar ik naar zou kijken is zuinigheid, grootte van de vulopening, inhoud (deze is voor 7 kg, een stuk meer dan onze vorige en dat is voor ons (meer dan) genoeg (2 pers)

De ecobubble heb ik nog over zitten denken, maar ik vertrouw dat wassen op hele lage temp eigenlijk nog niet zo.

Verder zou je, voordat je een nieuwe machine aanschaft eerst nog kunnen checken of de filter goed schoon is (zie filterklepje links/rechts onderaan (pas op, daar komt flink wat water uit!)

Succes

Annie

Annie

15-04-2013 om 16:21

Ge-wel-dig

ik heb zo'n Samsung en ik ben zó blij met die wasmachine, mijn vriendinnen steken er altijd de draak mee en lachen zich een slag in de rondte erom. Hij is heel makkelijk in gebruik, maakt nagenoeg geen herrie, heeft superveel inhoud en het ding checkt zelf of hij hij korter kan wassen, zodat hij minder energie gebruikt. Hij geeft ook nog aan wanneer het onderhoudsprogramma moet worden gedraaid en zit een uitgestelde tijdsklok op, waardoor je in de goedkope uren kan wassen. Op 20 graden gaan de vlekken er op zich wel uit, maar ik ben nogal van de oude stempel en tussen mijn oren zit dat heter altijd beter is. Je kan zelfs nog zelf verkorte tijd instellen als je vind dat een bepaalde was niet lang hoeft. Het enige nadeel van mijn machine vind ik, dat er geen apart bakje is voor vloeibare wasmiddel, meer nadelen kan ik niet bedenken.

Nou

mijn man heeft net vorige week een nieuwe wasmachine uitgezocht. ik had geen tijd...

de samsung heeft hij niet gekozen omdat volgens de verkoper dit voornamelijk werkt bij poeder/vloeibare wasmiddel dat je in het bakje gooit. Dan komt het middel bij het water en wordt door de bubbels de vloeistof eerder opgelost in het water. Maar ik vind juist die 'vloeibare blokjes' die je meteen in de trommel gooit ideaal, en daar schijnt het dan weer niet voor te werken, dan heeft zo'n bubbelsysteem geen zin.

man is voor een Electrolux gegaan omdat dat precies hetzelfde is als AEG maar dan vele malen goedkoper. Kwaliteit schijnt hetzelfde te zijn. Ondertussen baal ik want mijn vorige aeg had bepaalde dingen die ik nu mis: een lamp in de trommel zodat ik de wat fijnere was uit de trommel kan halen voor ik de hoge-snelheid-centrifuge aanzet bijvoorbeeld. nu moet ik alle was uit de trommel halen om te kijken wat er in zit.
Of het feit dat een was nu zo'n 2 uur en 40 minuten duurt in plaats van 2 uur. Scheelt nogal aangezien ik op vrijdag altijd verschillende wassen achter elkaar doe!

MariaV

MariaV

15-04-2013 om 17:46

Electrolux

Ik heb na veel zoeken en vergelijken ook een Elektrolux gekocht. Nummer heb ik even niet bij de hand, Sonja. Ik weet nog dat ik een heel zuinige wilde, een hoog toerental (1600), dat de wasmachine vanzelf water mindert en korter wast als de machine minder vol zit, een heel goed spoelresultaat, een grote vulopening en een goed wolwasporgramma. Toen ben ik gaan kijken bij de NL en Belgische consumentenbond en kwam op deze machine uit. Hij bleek ook nog net in de aanbieding te zijn, toen heb ik hem maar snel gekocht.
Gruffalo, als je de tijd hebt, schijnt zo'n lang programma echt het beste en het zuinigste te werken. Bij bijna alle nieuwe machines is de standaardwas nu zo lang. Het is ook wel logisch: wat kan losweken (ook dankzij de nieuwe waspoeders voor lage temp), komt zonder al te veel wrijving/hoge temperatuur vanzelf los. Ik heb inderdaad gemerkt dat bepaalde oude vlekken nu verdwenen zijn zonder dat ik heter was of een ander wasmiddel gebruik. Maar als ik haast heb, dan is er op mijn machine een knop "time management" waarmee je de wastijd kunt verkorten. Die knop is bij mij al een paar keer goed van pas gekomen. Ik heb geen verschil gemerkt in het wasresultaatr. Als die knop er bij jou ook op zit, is dat misschien een optie voor een niet al te vuile was?

Tijd

Hoi Maria,

Ik werk 4 dagen per week, op vrijdag doe ik het huishouden en die dag was ik een stuk of vijf wassen achter elkaar. Dan maakt een uur tijdsverschil per programma een heel verschil, en elke keer die tijd verkorten lijkt me ook niet de bedoeling. Ik zal er gewoon aan moeten wennen en een gedeelte op zaterdag doen. Het is misschien wel logisch, maar niet fijn.

sonj@

sonj@

16-04-2013 om 09:10 Topicstarter

Bedankt voor de tips

We gaan ons zometeen tevens laten voorlichten in een witgoed-winkel en dan wsl kopen via internet, omdat er nogal wat prijsverschl is in dezelfde typenummers

Lilie

Lilie

16-04-2013 om 10:24

Gruffalo

Wat ik doe als ik een stuwmeer aan was moet verwerken is de eerste er 's avonds al in doen en met de timer om 5 uur 's ochtends laten starten. Dan s ie om 7 uur klaar en mik ik er tussen de ontbijtklussen door al weer een volgende in.

Ik ook

Ik zet de timer alleen zo dat de was klaar is als ik uit mijn werk kom. Scheelt ook tijd.

Dus: koop er eentje met timer mogelijkheid.

MariaV

MariaV

16-04-2013 om 11:08

Precies gonnie

Ik heb geen vaste wasdag zoals Gruffalo. Maar ik gebruik de timer wel om 's nachts te wassen (net klaar bij het opstaan) en overdag (net klaar bij thuiskomst). Dat is voor Gruffalo misschien een mogelijkheid, donderdagavond (en vrijdagavond) de eerste was er alvast in. Dat kan dan meteen de vuilste, langste was zijn. Deze machine is trouwens veel stiller dan de Miele die ik voorheen had! Mijn wasmachine staat in de kelder, de oude hoorde ik boven centrifugeren, deze helemaal niet.

Tuurlijk

dat kan ook, 's avonds al een was er in mikken. maar ik ben de hele week zo druk met van werken, school, clubjes en trainingen en dan was het fijn dat ik niet aan het huishouden hoefde te denken tot vrijdagochtend. Nu dan misschien donderdagavond, dat scheelt al de tijd van 1 was.

De timerfunctie zit er wel op. ik vind het overigens niet fijn om een wasmachine te laten draaien als ik niet thuis ben.

Sonja

"We gaan ons zometeen tevens laten voorlichten in een witgoed-winkel en dan wsl kopen via internet, omdat er nogal wat prijsverschl is in dezelfde typenummers"

Als iedereen dit doet zijn er straks geen witgoedwinkels meer.

Natuurlijk heb ik er alle begrip voor dat je geen dief van je portemonnee wilt zijn, maar het is misschien een idee om de witgoedmeneer nadat je hem hebt uitgehoord de goedkopere prijs voor te leggen en te vragen of er nog iets te onderhandelen valt. Want onderhandelen is bij witgoed tegenwoordig niet ongebruikelijk. En misschien kan je het dan toch voor een (bijna)internetprijsje krijgen bij die witgoedmeneer (m/v)

Maar goed, dat zegt helemaal niets over wasmachines allemaal natuurlijk. Succes met je zoektocht.

Groeten,

Temet

MariaV

MariaV

16-04-2013 om 17:33

Temet, hier andersom

Ik heb alle info op internet gezocht, en ben alleen even naar de witgoedwinkel gegaan om een bestelling te plaatsen. Juist vanwege lage prijs, gratis bezorgen en goede naam qua service/garantie van deze winkel. Vooral dat laatste vind ik erg belangrijk.
Maar je tip is inderdaad waardevol: afdingen kan! Ik kocht twee machines die in de aanbieding waren (ook een droger) en kreeg desondanks een flink naar beneden afgerond bedrag. Vragen staat vrij.

Vera*

Vera*

16-04-2013 om 18:50

Kopen

Op internet had ik de prijs plus levertijd opgezocht van een nieuwe diepvries. Vervolgens naar de winkel gegaan hier in de buurt en gevraagd voor welke prijs zij hem konden leveren. Het scheelde geloof ik vijf euro maar daarvoor had ik hem al een dag later (ipv het weekend afwachten)
Ik vind het juist belangrijk dat de fysieke winkels blijven bestaan vandaar dat ik het liefst daar koop (wel voor een goede prijs)

mirreke

mirreke

20-04-2013 om 15:25

Goede tip, temet

Wij gaan binnen nu en een aantal weken ook een wasmachine kopen, idd de Samsung na zeer rijp beraad, en wij gaan het doen zoals jij het aanraadt. Ik was van plan hem op het net te bestellen, maar ik ga nu idd eerst een rondje doen, kijken of een fysieke winkel hem tegen dezelfde voorwaarde ook kan leveren.
Ik verheug me nu al, we wassen nu met een twintig jaar oude AEG die maar niet stuk wilde, maar nu wel de geest aan het geven is.

mirreke

mirreke

27-04-2013 om 10:15

Hmmm bij ons niet gewerkt

Ik ga nu toch via het internet bestellen.

mirjam op haar ipad

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.