Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Triva

Triva

13-10-2016 om 19:17

Nieuwe vriezer

We zijn denk ik wel een beetje toe aan een nieuwe vriezer (losse vrieskast). We hebben er nu eentje op zolder staan die we regelmatig moeten ontdooien. Ook ontstaat er in het brood en laatst in een dichte zak pommeduchesses veel ijs.

Ik vraag me nu af of je die ijsvorming ín de zakken ook hebt in een nofrostvriezer?

Is er nog iets handigs of iets wat je niet handig vond bij jouw huidige vriezer? Wij gebruiken het ding in ieder geval voor brood, tosti's, ijs, patat en snacks. Invriezen van maaltijden amper (dat gaat hier altijd op...).

Elfje65

Elfje65

13-10-2016 om 20:36

Hier een no frost

En wij hebben geen last van ijsvorming op voedingsmiddelen.

Hier soms wel

Ik denk omdat de vriezer een paar keer een stukje open heeft gestaan....Helaas. Anders hebben we wel wat ijsvorming,maar niet echt veel. Ik vind de dichte witte bakken met handvat uitsparingen aan de zijkant erg prettig. Eerst had ik van die roosterbakken en dat vond ik niet fijn. Wat mij opvalt is dat de vriezers met doorzichtige voorkanten of bakken vaak sneller kapot zijn. Die hebben we een aantal op mijn werk en dat valt echt op.

Mikkie

Mikkie

14-10-2016 om 08:56

no frost

Ik heb geen no frost vriezer. Wel last van ijsvorming maar niet in dichte zakken. Als ik nu een nieuwe vriezer zou kopen, zou ik zeker voor een no frost vriezer gaan. Nooit meer ontdooien, lijkt me heel prettig.

Waarom zou je niet voor een no frost vriezer kiezen?

Verder zou ik het belangrijk vinden dat hij zuinig is. Wij hebben nu een oudje, tafelmodel, als extra vriezer in de garage. Ik denk dat deze ervoor zorgt dat onze energierekening relatief hoog is.

Ook een goed en degelijk merk zou mijn voorkeur hebben. Hoeft zeker niet de duurste te zijn, maar liever wel kwaliteitsspul.

Lisz

Lisz

14-10-2016 om 11:23

Ook

No frost. Wel lades goed sluiten. Dat is me nu een paar x overkomen en dan krijg je dus wel ijs overal. Verder heel fijn.

Triva

Triva

14-10-2016 om 15:05

Mikkie

Ik heb niet gezegd dat ik er niet voor ga kiezen, ik wilde weten of ik dat probleem dan niet of veel minder krijg. Als er veel ijsvorming in de broodzak zit krijg je namelijk kans op natte hoekjes van je brood en als ik ergens van gruwel...

We hebben nu een systeem dat keurig het oudste brood het eerst weer wordt gepakt en als dat goed werkt zit een brood er dan nooit langer dan een week in maar tostibrood zit er dus wel langer in. Waarom er zoveel ijs tussen die pommeduchesses zat weet ik niet maar ik wil dat niet meer. Als ik dan nu al weet dat dat niets met wel of niet nofrost te maken heeft maar alleen met te lang bewaren in een vriezer, dan weet ik dat dus alvast.

Teuntje

Teuntje

14-10-2016 om 17:55

Twijfel over een nieuwe

Even aansluiten bij het vriezerdraadje als je het niet erg vindt Triva.
Wij hebben een vriezer die al een jaar of 15 oud is maar het nog goed doet. Geen nofrost dus regelmatig ontdooien moet wel. Gebeurt altijd te laat natuurlijk :~. Ik denk dat een nieuwe vriezer veel zuiniger zal zijn dan die oude ook gezien het niet altijd op tijd ontdooien. Maarja, zeker man heeft een hekel aan wegdoen van iets dat nog goed werkt alleen omdat nieuwer beter is. Ben ik het ook wel mee eens. Weegt de energiebesparing van een nieuwe op tegen de productiekosten? Wat zouden jullie doen?

Elfje65

Elfje65

14-10-2016 om 18:18

Geen nieuwe

Ik zou lekker wachten tot de oude kapot gaat. Voordat je de aanschaf - verschil stroomverbruik oude/ nieuwe eruit hebt ben je echt een aantal jaren verder en dan is de nieuwe ook alweer bijna aan vervanging toe.

Triva

Triva

14-10-2016 om 19:22

Elfje/Teuntje

Die van ons is 21 jaar oud (net uitgerekend)....

Het schijnt dus echt zo te zijn dat als een apparaat meer dan x jaar oud is het goedkoper is om hem te vervangen. Ik heb nu geen tijd om dat op te zoeken maar ik weet zeker dat wij en Teuntje financieel gezien het ding er beter uit kunnen doen, hoe meer ijs er in zit hoe meer stroom dat ding verbruikt.

Lisz

Lisz

14-10-2016 om 23:03

idd

die oude dingen vreten stroom (ijs, kiertjes, oude rubbers enz en kun je op een gegeven moment gewoon beter vervangen.

Teuntje

Teuntje

15-10-2016 om 09:41

Stroomvreter

Ja, dat denk ik ook, dat de oude wel stroom vreet. Bij nog beter terugdenken zal hij inmiddels eerder 20 dan 15 jaar oud zijn. Het gaat mij er niet zozeer om of IK het er financieel uithaal om hem te vervangen, maar meer uit milieu overwegingen enzo. Productie van een nieuwe en afvalverwerking van de oude is milieubelasting maar teveel stroomverbruik ook. De vraag is wat daar wijsheid is.
Triva en Lisz, jullie bedoelen met beter vervangen uit het oogpunt van de persoonlijke financien denk ik? Iemand een idee hoe het zit in termen van voetafdruk enzo?

Vogel

Vogel

15-10-2016 om 10:01

Moeilijk

Ik vind het ook lastig te begrijpen dat de milieuwinst van een zuiniger koelkast of vriezer opweegt tegen het produceren van een nieuwe en het verwerken van een oude. Het voelt zo onlogisch! Gelukkig ging onze koelkast echt stuk, dus toen waren we van dat dilemma af.
Ik zou eens kijken wat Milieucentraal er over te zeggen heeft.

Elfje65

Elfje65

15-10-2016 om 13:48

Milieu

Ok voor het milieu ben ik het eens. Maar in het rekenvoorbeeld bespaar je 70 euro in het jaar aan stroom. Je hebt dan wel eerst de aanschaf van zo'n zuinige koel/vries combi en die kost 600. Die heb je in 9 jaar terugverdiend. En dan ben je weer aan een nieuwe toe.

Teuntje

Teuntje

15-10-2016 om 15:32

Wauw

Daarmee kan ik mijn man misschien wel overtuigen. En dan ben ik gelijk van dat ontdooien af! Doe je mee Triva?

Triva

Triva

15-10-2016 om 15:58

Teuntje

Mijn man staat altijd te juichen als ik geld wil uitgeven dus die hoef ik nooit te overtuigen

Ik wacht meestal tot de btwkorting van de mediamarkt eind januari voor dit soort dingen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.