Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lise

Lise

16-10-2016 om 13:57

Nieuwe verwarmingsketel nodig - tips?

We hebben een nieuwe verwarmingsketel nodig. Staat op zolder.

Nu kan ik contact opnemen met het bedrijf dat nu het onderhoud doet en vragen wat zij adviseren. Dat wil ik eigenlijk sowieso wel doen.

Maar misschien hebben jullie nog andere tips om me goed/beter voor te bereiden en dingen om mee rekening te houden en te vergelijken. En om misschien prijsgunstiger (maar wel de goede/juiste kwaliteit) uit te komen.

In ieder geval...

Minstens 2 offertes laten maken. Vraag beide bedrijven de oren van het hoofd, en gebruik je gezonde verstand.
Dat is mijn standaardmethode.

Als je ketel (nog) niet stuk is.....prima. Dan kun je er ook even de tijd voor nemen. Meestal kopen mensen pas een nieuwe ketel als ie niet meer werkt, en dan wordt t vaak een haastklus. Daar is niet iedereen even gied in, om onder tijdsdruk optimale keuzes te maken.

Ik ben trouwens altijd fan van buurtbedrijfjes ipv grote landelijke clubs. Ik houd wel van een beetje persoonlijk contact. Mijn ervaringen qua service,msnelheid en prijs/ kwaliteit Ijn ook o.h.a. beter dan met grote clubs die via een landelijk 0900 nr alsnog op allerlei locale bedrijven leunen voor van alles en nog wat.

Ingrid

Lise

Lise

16-10-2016 om 21:31

Ingrid / vragen

Maar voor verwarmingsketels kan ik toch niet bij lokale buurtbedrijfjes terecht?

Of als toch, waaronder moet ik dan googlen?

Inderdaad goed idee om ze de oren van het hoofd te vragen.

Als iemand al zo een paar vragen kan bedenken, alles is welkom!

Tuurlijk wel

Ik woon in een heel schattig dorpje, en kon er minstens uit 3 kiezen...( installateur, electriciteit. Dat genre. Die doen vaak ook ketels. . Bel anders een paar aannemer in je buurt, en vraag wie ze inhuren voor verwarmingsklussen...)

En qua vragen...last ze een voorstel doen en vraag hij alles wat ze uitleggen..waarom? Waarom dit merk? Waarom deze maat? Wat zijn de verschillen tussen A en B? Wat mis je a.s je een goedkopere ketel koopt ( kortere ie endurance? Meer onderhoud?) wat. Zijn de voordelen van een duurdere ketel? Echt meer comfort? Of alleen betrouwbaarder / gaat langer mee?

Succes!

Piranha

Piranha

16-10-2016 om 23:56

ik lees mee

Die van ons heeft het afgelopen woensdag begeven. Het installatiebedrijf kon hem niet repareren want te oud en lastig voor onderdelen. Morgen komt "de fabrikant". Wij hopen dat de ketel opgelapt kan worden want dan kunnen wij rustig kijken naar een ander systeem, warmtepomp. Dat zal dan tussen 1 en 3 jaar hier komen. Kan hij niet gerepareerd worden, dan komt er wel een nieuwe ketel en stellen we onze warmtepompplannen nog een jaar of 10 mogelijk uit.
We hebben al wel rondgekeken naar ketels. We hebben gekozen voor een lokaal installatiebedrijf, dezelfde die gekeken heeft voor de reparatie. Maar het is erg druk met kapotte ketels, zowel reparaties, als vervanging. We zitten inmiddels al 4 dagen zonder.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.