Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nieuwe vaatwasser, tips gevraagd

Onze vaatwasser is er weer mee opgehouden. Is inmiddels 10 jaar oud en mankeert steeds vaker wat. We willen er een via internet bestellen en laten bezorgen. Waar moeten we op letten? We hebben een open keuken en een open trap naar boven dus moet wel een beetje stil zijn. Hoeveel moet ie dan zijn? Wie kan me tips geven??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

22-04-2013 om 11:25

Waar heb je nu last van?

Hallo
Vind je dat je huidige vaatwasser teveel lawaai maakt? En zo ja - wanneer?
Zelf vind ik het afpompen en gorgelen in de afvoer onder de gootsteen meer lawaai maken (en vervelender geluid maken) dan het draaien van de machine zelf. En daar hoor je verkopers nooit over.
Wanneer gebruik je de vaatwasser? Overdag, 's avonds of 's nachts?
Zelf hebben wij trouwens een Miele van een paar jaar oud.

Ciska22

Ciska22

22-04-2013 om 11:37 Topicstarter

Marie

Het geluid is nu op zich wel goed. Werd 10 jaar geleden verkocht als een stille machine maar zijn nu vast nog wel stillere. Apparaat staat snachts aan. Het moet trouwens wel een inbouw zijn.

Timer

Ik vind een timer erg prettig. Voor ik ga slapen stel ik 'm in zodat ie om 5 uur aangaat. Als ik wakker word ik hij klaar.

Daarnaast vind ik het belangrijk dat er een echt heet programma op zit, ook om de leidingen af en toe schoon te spoelen om verstoppingen tegen te gaan. Onze vorige (Siemens) kon niet heet genoeg en is tot 2 keer toe verstopt geraakt. Dus nu hebben we een Miele.

Sommige mensen vinden zo'n besteklade bovenin handig (ik niet), zou voor jou een overweging kunnen zijn.

Verder idd stil, dus kijk naar het aantal dB, en zuinig qua energieklasse. Miele voldoet hieraan maar is niet de goedkoopste.

69er

69er

22-04-2013 om 21:56

Besteklade

Ik heb net een nieuwe machine, een bosch ( veelal identiek aan siemens). Heb getwijfeld tussen een besteklade bovenin en een losse bestekmand. Ik heb gekozen voor het laatste, omdat ik denk dat dit het makkelijkste is om in- en uit te pakken. Nadeel is dat de bestekmand erg groot is. Mijn vorige machine had 2 kleine mandjes, waarvan ik er slechts 1 gebruikte. Door deze grote mand heb ik het gevoel ruimte te missen. verder viel me op dat veel goedkopere machines nu een kunststof bodem hebben. Er is me gezegd dat dit gevoeliger is voor de agressieve vaatwasmiddelen en geurtjes. Mijn vorige machine die 13 jaar oud was en omgerekend toen evenveel kostte, droogde beter en had een betere indeling.
De nieuwe machine maakt wel goed schoon, zelfs zonder vaatwasmiddel!!!! Ik heb gemopperd, omdat het vaatwasblokje helemaal niet oploste. Tot ik erachter kwam dat ik een nieuwe merk had, waar het plasticje nog af moest.

P

P

23-04-2013 om 08:13

Bestekmand

Wij hadden een supermiele met besteklade maar helaas zijn we voor inbouw gegaan en hebben we de gok aangedurfd met een Ikeavaatwasser (kwam goed uit de test). Wat hebben we een spijt gehad, de waskwaliteit was zoveel minder en we moeten weer meer afspoelen (zeker met zetmeelproducten). Hij zit er nu een jaar of 4 in maar als die stuk gaat gaat tie zo weg voor een Miele.

De besteklade is ideaal, er kunnen nu veel minder grote dingen in, deze bak zit ook nog eens op een onhandige plaats (middenvoor) en niet in een hoek ofzo.

Fiorucci

Fiorucci

23-04-2013 om 08:31

Besteklade

Ik heb een Miele op de kop getikt voor een paar tientjes via MP, geweldig ding, en de besteklade is ideaal!

Jo Hanna

Jo Hanna

23-04-2013 om 13:19

Duur van het programma

Ik vind het juist niet prettig dat hij 's nachts aanstaat. Net iets te vaak verhalen gehoord over keukenbranden, kennelijk. Maar ik heb een jaar geleden een nieuwe vaatwasser gekocht waarvan het 50-graden programma er zo lang over doet (199 min) dat hij bij mijn normale routine nog niet klaar is als ik naar bed ga. Als ik nu een nieuwe moest kopen, zou ik daar dus op letten.
Groet, Jo Hanna

ody

ody

24-04-2013 om 13:15

Bestek lade en bakje

Wij hebben een siemens en mij leek de bestek lade heel fijn. Dat viel dus heel erg tegen, bakje is stuk makkelijker en sneller in gebruik. Gelukkig had ik het bakje van onze oude machine bewaard en gebruik deze nu in mijn nieuwe machine. De bestek lade gebruik ik voor kleine dingen zoals dekseltjes die anders door de machine vliegen en spatles ed. Zou de bestek lade ook niet meer willen missen maar mijn bestek bankje ook niet

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

25-04-2013 om 09:26

Kort programma

wat ik heeeel handig vind is het 30 minuten programma wat er op zit
weleens waar duurder in gebruik dan het normale programma, maar met verjaardagen/feestjes super handig omdat je met een half uur weer schone spullen in je kast hebt staan, en voor mij bestekla ook op het wensenlijstje omdat ik altijd net een héél klein beetje ruimte tekort kom... en die zou ik net kunnen vinden op de plaats waar nu de bestekbak staat... en waar ik me eigen nu aan erger is dat ik s'nachts de afwasmachine aanzet (ivm geluid en open keuken) maar als hij klaar is gaat er een zeer irritante pieptoon die je niet kunt uitzetten maar die wel door het hele huis klinkt en die ook niet na 3 x piepen ophoudt maar volhoudt tot je de afwasmachine hebt geopend... ;-< gggrrrr

Elinde

Elinde

26-04-2013 om 11:04

Pieptoon

Bij ons was laatst een monteur die de pieptoon zo kon uitschakelen. Is een kwestie van de juiste knopjes tegelijkertijd ingedrukt houden. Dit staat niet in de handleiding, maar is een foefje van monteurs.

Ook uitgeschakeld

Bij onze vaatwasser (Bosch) kon je die pieptoon ook uitschakelen. Stond gewoon in het boekje!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.