Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

25-11-2010 om 14:08

Nieuwe vaatwasser (spoedje:-))

We hebben een nieuwe vaatwasser. De aansluiting is in orde. Maar toen... ik durf 'm niet aan te zetten!
De reden dat we de andere niet meer gebruikten is dat we heel erge lekkage hadden. Sindsdien is het in de vergeethoek terecht gekomen, omdat man geen zin meer had in de afwasmachine. Het kwam hem wel goed uit zo dus eigenlijk. We hebben dus verder niet uitgezocht waar de lekkage vandaan kwam. De installatiemonteur gaf aan dat áls er nog lekkage is het aan een verstopte leiding zou moeten liggen en dat die dan ontstopt moet worden, maar... hoe doe je dat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

25-11-2010 om 14:55

Ja handig hè?

De oude heeft jaren buitendienst op zijn plek gestaan. Ik vind het zelf ook belachelijk dus dat scheelt Ik durfde er gewoon niet meer mee verder te gaan door die jarenlange stilstand. Ik heb de oorzaak ook altijd bij de vaatwasser gelegd en niet bij een verstopte leiding. De monteur was de eerste die dat opperde.

Ik ga nu even boodschappen doen (ik heb het vaatwasmachinezout blijkbaar weggegooid, dus moet nieuwe halen) en hoop dan toch wat suggesties/tips te krijgen.

Ik snap het niet.

je hebt de oude vaatwasser buiten gebruik gesteld omdat je lekkage had. Je had alleen geen idee of die lekkage in de vaatwasser zat of in een leiding buiten de vaatwasser.

Okee.

Nu heb je een nieuwe vaatwasser. (gekocht?).

Tja, als echte analytische beta zou ik zeggen dat je nu een hele snelle manier hebt om uit te vogelen waar het probleem zit/zat.

Laat de vaatwasser draaien. Kort programmaatje eerst maar eens. 2 opties:

1. je hebt nog steeds lekkage
2. alles blijft droog.

In geval 2 heb je mazzel..probleem opgelost

In geval 1 heb je pech / ben je niet zo slim geweest. een oude vaatwasser weggedaan & een nieuwe geregeld, maar nog steeds een probleem. Loodgieter bellen dus om je leidingen te laten controleren/repareren/onstoppen.

Tja, als ik jou was had ik alvast een monteur laten komen toen de oude vaatwasser er nog stond. Die had je vast kunnen vertellen of het probleem binnen of buiten de vaatwasser zat. Maar goed, da's nu te laat. Dus hop. kort spoelprogrammaatje draaien, dweil bij de hand & heel hard duimen.

Ingrid

Maxime.M

Maxime.M

25-11-2010 om 14:59

Nou....

gewoon aanzetten dus. Zorg dat je een aantal grote badhanddoeken in de buurt hebt en gewoon proberen. Mocht er lekkage komen, dan doe je gelijk de deur op een kier en je dweilt het water weg met de handdoeken. En dan weet je dus meteen dat het niet aan de vaatwasser lag.

Hmm kaaskopje...onze postings kruisten elkaar.

maar goed. Gewoon de gok wagen en aanzetten op het kortste programma. Wat wilde je anders doen?

De enige optie is

de vaatwasser aanzetten en fingers crossed.
hopelijk heb je geluk en anders wordt het dweilen.

Sawo

Sawo

25-11-2010 om 16:15

Soda

Hoi Kaaskopje

Gooi wat soda in de machine dit helpt tegen verstoppingen als die veroorzaakt worden door vet ed.

succes

saar

Kaaskopje

Kaaskopje

25-11-2010 om 16:17

Gelukkig vond ik

onszelf ook al dom Maar ik ga dus maar met gekruiste vingers, met oude badlakens in de aanslag en schietgebedjes een kort programmaatje draaien, dat was toch al het advies. Ik zal eerlijk vertellen wanneer het een puinzooi is geworden
Ik had geen vertrouwen meer in de oude wasmachine, we hadden hem voor de lekkage al een paar jaar en na zo'n lange stilstand... ik vond vervanging wijzer.

oregano

oregano

25-11-2010 om 18:58

En????? ))

Dit zou mij ook kunnen overkomen...wat leuk dat er meer van dit soort mensen rondlopen op aarde...
Ik ben heel benieuwd of de dijken zijn doorgebroken?
Ik leef wel mee hoor, maar zie ook de humor er van in

Kaaskopje

Kaaskopje

25-11-2010 om 19:47

Nog geen dijkdoorbraak

Het is ongelofelijk, maar het ding lijkt niet te doen wat het hoort te doen. Ik kan best een nieuw apparaat aan de gang krijgen, maar hij wast niet af! Hopelijk blijkt straks dat ik iets over het hoofd heb gezien, anders kan ik de winkel gelijk weer bellen voor reparatie. Wordt vervolgd dus.

oregano

oregano

25-11-2010 om 20:21

Hoe bedoel je,

hij wast niet af..........
Komt er geen water in dat ding????
hahahaha

oregano

oregano

25-11-2010 om 20:34

Beemer ))

dat zou mij niet overkomen. Toch??? Ik vraag het me nu even af, hahaha...
we wachten geduldig het antwoord even af )
het is toch vreemd een vaatwasser die niet vaatwast
ja, het moet vast die kraan zijn....mijmerend denk ik verder..............

Kaaskopje

Kaaskopje

25-11-2010 om 21:46

Er komt wel water in

Als ik op start druk gaat hij pompen en vervolgens hoor je dat er wel wat water instroomt. Op dat punt aangekomen zou hij water moeten gaan rondzwiepen met de draaiarmen en dat gebeurt dus niet. Het blijft de rest van het wasprogramma stil, behalve op de momenten dat er een ander onderdeel van het programma aan de beurt is. Dan gebeurt er weer wat en dan weer stilte. Ik heb de boel nagekeken en alles kan draaien zoals het moet. De knoppen staan correct. Dat wordt bellen morgen.

joos

joos

25-11-2010 om 21:51

Misschien

heb je een zeer stille vaatwasser gekocht. Hoor je niet dat hij wast Sorry, ben ook zo technisch als een theepot

Kaaskopje

Kaaskopje

26-11-2010 om 00:28

Haha

Ik heb met mijn oor tegen de deur aangelegen 'doet-ie nou wat of niet?' Man heeft er vanavond ook zijn licht over laten schijnen. Alle stappen nog eens doorgenomen, maar hij doet geen pukkel.
Het is voor het eerst dat we dit meemaken. Ik heb ze al gemaild met een duidelijke uitleg en mijn man gaat ze morgen bellen.

Eerst water onderin doen

heb je het boekje nog (of de gebruiksaanwijzing online?) Volgens mij moesten wij eerst water onderin de vaatwasser doen (of was dat bij de vorige..??)

Je zou in elk geval nog kunnen proberen om de startknop lang ingedrukt te houden, dat zorgt vaak voor een reset van het systeem.

Wat ook nog kan dat er een waterslot op zit, zodra dit lekkage signaleert stopt ie de toevoer(alhoewel ik dat niet verwacht nav jouw beschreven geluiden)

alle filters nalopen (en evt de sproeiarmen ook) en schoonmaken..

PS2 de onze is echt bijna geruisloos, dus daarbij hoor ik vaak ook niet het rondzwiepen..

Of ie het doet of niet, zie je pas als je het programma klaar hebt, waarschijnlijk ?

Kaaskopje

Kaaskopje

27-11-2010 om 22:17

Nee

het is waarschijnlijk het verwarmingselement en misschien nog iets. Ze komen dinsdag kijken en hopelijk is het probleem daarna opgelost. Niet alleen door ernaar te kijken uiteraard

oregano

oregano

03-12-2010 om 12:15

Kaaskopje, hoe is het nu?

ben wel even benieuwd!
Loopt ie weer?

Kaaskopje

Kaaskopje

03-12-2010 om 13:43

Jaaaa

Vandaag. Er bleken 2 dingen mis te zijn. De fabrikant had vergeten om inwendig een stekkertje vast te maken. Daar moest een monteur voor komen, dat was vorige week. De vaatwasser had met dit probleem nooit door de fabriekscontrole mogen komen. Vervolgens zagen we dat er een flinke scheur in de afvoer zat en die is vandaag gemaakt. Door een loodgieter. Ik had geen zin om weer te moeten wachten op de hulp van een vriend. Ik weet hoe dat gaat, dus in vredesnaam die kosten maar. Maar door het koude weer hebben ze het druk, waardoor ik dinsdag voor niets heb vrij genomen. Vandaag kon ik officieel geen verlof krijgen, maar ik moest toch wat en nu moet ik dus een dag inhalen. Balen! Nou ja, hij staat nu te zoemen, hij doet wat hij hoort te doen. Je moet er wat voor over hebben.

oregano

oregano

03-12-2010 om 15:21

Gelukkig!

dat is toch ook wat voor een nieuw apparaat!

Kaaskopje

Kaaskopje

03-12-2010 om 18:01

Les voor de volgende keer

Volgende keer mogen ze niet eerder weg dan dat ik heb gezien dat alles werkt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.