Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

wilma

wilma

06-06-2012 om 21:10

Nieuwe tv? wat hebben jullie?

Tja - onze tv is nu echt te oud aan het worden. We hebben zo'n 'diepe' tv. Hij staat in het midden van de kamer en we hebben digitenne daarvoor. Dat werkt waardeloos, als je op een bepaald punt in de kamer staat werkt de zender niet. Aangezien nu ook het geluid af en toe spontaan uitvalt gaan we maar eens op zoek naar een nieuwe.
Als ik de folder van Expert digitaal bekijk denk ik: help! Wat een functies allemaal. Ik wil gewoon een tv, liefst maar op een plek bij het raam, doen we de kabel er weer in (hebben we nog, van ziggo) en dan ook een nieuwe dvd-speler erbij.
Mijn vraag is dus: wat voor tv hebben jullie? Waar gekocht, en zijn jullie tevreden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hub

Hub

06-06-2012 om 22:58

Samsung smart tv

het is wat je zelf ook al zegt, er zijn nu tv's met zoveel verschillende functies dus je moet voor jezelf even uitmaken wat je wilt.
Wij hebben toevallig deze week ook een nieuwe gekocht, hadden ook nog zo'n bakbeest als jij waarschijnlijk.
Nu een Lcd/Led van Samsung met een doorsnede van 46 inch. Zaten nog een beetje te twijfelen over het formaat maar omdat we er weer een hele tijd mee willen doen ipv een 40 inch, de 46 genomen. Zwarte dunne rand eromheen, ook daar zit verschil in.

Dit is een smart-tv, kun je dus ook mee op internet en dat is echt heel geinig als je dat tenminste leuk vindt. Hebben er nu al van allerlei apps opgezet; muziek, sport, enz Maar ook voor dit geldt, als je daar toch niets mee doet zou ik er niet de meerprijs voor betalen.

Wij hebben hem in Budel gekocht bij Stevens, goede service en ook nog een leuke prijs.

Nogmaals; je kunt het zo gek maken als je zelf wilt maar daar zou ik eerst eens over nadenken.

Trix

Trix

06-06-2012 om 23:19

Samsung plasma

Wij hebben een Samsung Plasma, 50 inch geloof ik, prachtige tv, mooi strak en dun. Het oog wil ook wat...
Enne, bigger is better

amk

amk

06-06-2012 om 23:26

Nou trix

dat ben ik toch niet met je eens. Ik ben in december van een 48cm naar een 82 cm tv gegaan en ik kan er nog steeds niet aan wennen. Ik denk er zelfs over deze nieuwe maar gewoon op marktplaats aan te bieden en mijn oudje weer terug te zetten. Het is zo overheersend in je kamer zo''n zwart vlak.

Het voordeel van deze is wel dat er een smartcard in kan zodat je niet een extra kastje nodig hebt voor digitale tv. Maar de extra zenders gebruik ik ook niet. Dus ook daar vraag ik me nog steeds af waarom heb ik dat gedaan.

Waarom ik wel een andere tv gekocht heb: het geluid resoneert in de oude (5 jaar oud) en ik heb een hekel aan bijgeluidjes.

Trix

Trix

06-06-2012 om 23:52

Amk

Tja, de maat van je tv moet natuurlijk wel in verhouding staan met de afstand waarvan je vanaf zit. Daar is geloof ik een rekenmodule voor... Mijn man wilde eigenlijk nog een grotere, maar dat heb ik gevetood
De doorsnede van onze tv is dus 51 inch = ongeveer 130 cm, maar wij zitten ruim 5 meter er vanaf.

wilma

wilma

07-06-2012 om 06:04

Kaartje in de tv? is dat van digitenne?

Bedankt voor jullie meedenken. Ik vind 51 inch ook wel een hele groot beeldscherm hoor. We hebben nu een oud bakbeest en ik zit maar na te denken over wel of niet een kabel. De ontvangst van digitenne-met-een-kastje bovenop de tv is nu beroerd, we leggen de zender vaak midden in de kamer neer, maar als er iemand mobiel belt stoort de tv! Wel lachen natuurljk. Maar nu wil ik iets wat een beetje makkelijk is. En er is zoveel te kiezen! Zijn er mensen met een kaartje in de tv die een goede ontvangst hebben ook als de tv niet bij het raam staat, maar zeg maar 5 meter er van af aan beide kanten?

amk

amk

07-06-2012 om 07:18

Trix en kaartje

deze tv is zelfs kleiner als voor de kijkafstand werd aangeraden.

Dar kaartje is je digitale ontvanger. Je kunt deze in een kastje hebben maar bij de moderne toestellen ook via een adapter (CI+) direct in je tv. Scheelt weer een apparaat aansluiten (ruimte, electra verbruik, extra afstandsbediening, kabels)

De gewone kabel van ziggo/upc/caiway etc blijf je houden. Naar je tv of de extra digitale ontvanger. Die sluit je per tv aan overigens. Elke tv waar je digitaal wilt kijken heeft een eigen kaartje nodig.

Hub

Hub

07-06-2012 om 07:40

Aanvullend

Dat kaartje hebben wij er nu nog niet in zitten maar dat wordt deze week wel geregeld. Nu staat de decoder van UPC er maar die wordt dan vervangen door dat kaartje.
Afstand tv zitten is wel belangrijk wordt gezegd en dat zie ik ook wel bij anderen. Als je niet op ruime afstand kunt zitten(idd die 5 meter) dan wordt de 50 inch zeker afgeraden. Ik zie hem soms staan en dan overheerst het heel de woonkamer. Maar ook daar spelen andere dingen een rol. Brede of smalle rand om de tv, die brede kijkt(vind ik) veel forser. Daarom ook een zwart randje ipv een zilver(dit randje is heel smal)

Van Plasma tv's wordt gezegd in de winkels dat ze een stuk duurder zijn in stroom, mocht je niet kunnen kiezen.
Samsung heeft weer meer Apps dan een Philips maar of je dat interessant vindt?

tonny

tonny

07-06-2012 om 12:32

Wij hebben nog steeds geen nieuwe tv

en we hebben nog steeds de ouderwetse kabel. Ik koop pas een andere als deze kapot is.

Ben wel benieuwd hoe het voetbal te zien zal zijn, ik herinner me dat twee jaar geleden de Nederlandse wedstrijden zeer sneeuwerig doorkwamen, terwijl alle andere programma's geen hinder ondervonden.

Gaan we wel bij de buren kijken (bij wijze van spreken dan he, haha)

Kaaskopje

Kaaskopje

07-06-2012 om 12:50

32 inch meen ik

Wij hebben een hd lcd tv van panasonic. Er kan wel een ci+ module in, maar wij hebben een interactieve hd ontvanger met harde schijf en dat vind ik zulk geslaagd 'speelgoed' dat ik dat voor geen goud inwissel voor zo'n module. Voordeel van UPC (onze kabelaanbieder) is dat alles daar in bruikleen is, want zo'n ontvanger is zonder aanbieding best duur. Een module van Ziggo is 80 euro.

wilma

wilma

08-06-2012 om 07:35

We gaan denk ik over op ziggo alles-in-1

En we kopen dan een led-tv bij Expert. Toch maar proberen met digitale tv, ik heb geen zin in snoeren en kabels.
Als ik in de folder op het internet van Expert kijk zie ik dat er nog steeds kleinere tv's te krijgen zijn van 55 cm. Dat vind ik ook groot genoeg, hoewel een iets groter beeld misschien ook nog past in onze kast (ja, ouderwets, maar ik wel hem 'uit beeld' hebben als ik niet kijk).
bedankt voor jullie reacties.

Heidi

Heidi

08-06-2012 om 08:18

Wij hebben sinds een paar

weken ook een "coole" televisie (aldus onze kinderen) de andere ging kapot dus moesten we wel. Maar voor ons geen bakbeest, jakkes, ik vind een tv al een lelijk ding, wij hebben dus een Philips met een smallere zilvere rand, moest ik heel erg aan wennen omdat we eerst een zwarte hadden. We hebben een smart tv zodat je dus bui en radar/youtube en vele andere dingen kunt raadplegen . Philips heeft wel meer zenders geloof ik waar je achteraf kunt kijken bij uitzending gemist, maar samsung is meer van de nieuwste technieken.

Ook zat er bij ons ambilight op, dat hoefde niet voor mij, al dat gekleurde licht op de achtergrond, maar nu is het toch wel heel erg prettig kijken moet ik zeggen, veel rustiger. Wij hebben trouwens een 32inch, hij had misschien iets groter gemogen, maar deze tv's gaan niet net als de oude heel erg lang mee, ze hadden het iedere keer maar over een jaar of 7. Dus dan zien we wel weer verder.

Een jaar of 7

Pff.
Waarom moet alles tegenwoordig per definitie zo gauw kapot. Allemaal voor de economie. jammer hoor.

Vic

Vic

08-06-2012 om 10:29

8 jaar

Mijn bakbeest van een inferieur merk (Daewoo) is nu ruim 8 jaar oud maar ik merk nog geen kwaaltjes. Toen ik hem kocht heb ik ook nog een stofzuiger en magnetron van hetzelfde merk gekocht (krap bij kas destijds De stofzuiger heeft het 2 jaar gedaan (was ca. 30 euro) en de magnetron heeft onlangs de geest gegeven.
Als deze tv stuk gaat (duurt hopelijk nog lang) ga ik met een maximum budget van ca. 300 euro kijken wat daarvoor de beste koop is. Ik moet er niet aan denken om zo'n enorm gevaarte van 82 cm te hebben. Hoewel... ik heb er wel een mooi muurtje voor, ca. 2 meter breed waar nog niets aan hangt.

Heidi

Heidi

08-06-2012 om 14:02

Bromvlieg

Ja, begrijp ik ook niet, maar ik zie het ook bij andere dingen, bv spelletjes, wie is het, de versie van vroeger was veel steviger, die van nu daar waaien de gezichtjes heel snel uit, van die slappe kartonnetjes zitten daarin.

We wilden dus ook geen 1000 euro uitgeven aan een tv die volgens de witgoedexperts maar een jaartje of 7/8 meegaat, zonde van het geld. Het zal er ook aan liggen of je heel veel tv kijkt of niet.

Philips

Laatst ons Philip-bakbeest weggedaan. Was bijna 25 jaar oud en deed het nog prima. Maar goed, zag er ouderwets uit inmiddels. Wel afstandsbediening en teletekst. Stond dagelijks uren aan, 3x verhuisd en echt nooit ook maar iets meer gehad. Alleen batterijen vervangen van afstandbediening. Het kan dus wel!!

Heidi

Heidi

08-06-2012 om 15:49

Freek

Ik bedoel dat de nieuwste tv's nog maar een jaar of 7/8 meegaan. Die bakbeesten zijn veel degelijker gemaakt denk ik, met een langere levensduur.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-06-2012 om 00:27

Wilma

Hoezo denk je met digitaal te ontkomen aan snoeren kabels? Digitaal is niet draadloos.

wilma

wilma

09-06-2012 om 06:22

Kaaskopje

Ja, daar kwam ik gisteren ook achter. Ik baalde daar wel van!
Nu heb ik dus plan B bedacht (schuiven met kasten, van de tv-kast de bovenkant afhalen zodat ik dat bakbeest niet in de weg heb staan) om toch tv met kabel te kunnen krijgen.
Maar: doordat ik gisteren wat aan de tv aan het rommelen was kwam ik erachter dat de scart-kabel niet goed in de tv zat. Nu doet hij het weer prima, we gooien geen dingen weg die het nog doen en we hoeven dus vandaag gelukkig niet uit op een nieuwe tv. Het voordeel is wel dat ik nu heel goed weet wat ik wil, dus als het echt zo is dat het apparaat (9 of 10 jaar, samsung, niet te groot) vervangen moet worden dan weet ik wat we aan gaan schaffen!

Kaaskopje

Kaaskopje

09-06-2012 om 20:45

Haha

Nou een geluk bij een ongeluk dan dat je achter de kast ging kijken
De grap is dat je nu denkt te weten wat je gaat kopen als het zover is, maar dan zijn er weer nieuwere modellen met nog meer vernuftige mogelijkheden. Zo blijf je bezig

wilma

wilma

10-06-2012 om 07:01

Ja dat klopt!

Dat is ook inderdaad zo, ik voel me een hele Piet nu ik weet wat HD is, wat smarttv is, dat LED/LCD goedkoper is dan plasma vwb energiekosten en dat er tv's zijn met een ingebouwde dvd-speler.
Maar tegen de tijd dat we er echt 1 nodig hebben kan ik er misschien wel een krijgen die de wekker af laat gaan, het alarm in huis regelt (hebben we nog niet, haha, de huidige tv neemt geen inbreker mee) en wellicht ook koffie zet? Je weet het maar nooit!

69er

69er

10-06-2012 om 10:46

Mijn bijdrage

Wilma, wat fijn dat 'ie het nog doet. Moet je toch aan een andere...mijn tip. In de periode dat ik een andere tv zocht waren er bijna alleen maar types met een glanzend scherm ( misschien dat het nu anders is?). De keuze was dus erg beperkt. Ik wilde een mat scherm om ook bij lichtinval in de kamer nog tv kunnen kijken. Bij de buiktv was dat niet mogelijk en bij het matte scherm dat we nu hebben wel. Weliswaar is de kleurweergave van een glanzend scherm mooier, maar dat zie je alleen in de winkel als je de types naast elkaar zet. Het is een sony geworden, waar ik erg blij mee ben. Ik heb inderdaad ook het gevoel dat de degelijkheid van "vroegah" er niet meer is. Kreeg ik van huis nog mee om meer uit te geven en direct voor "iets goeds" te gaan...., heb ik nu geleerd dat het een wegwerpcultuur geworden is. We gaan niet meer voor het nieuwste, hipste, uitgebreidste...., maar wegen de aankoopprijs af tegen de periode dat we verwachten er plezier van te hebben en dan kan je nog schrikken van de kosten per jaar. Was onze vorige tv nog een (toen) zeer duur exemplaar, dat regelmatig een mankement had en uiteindelijk veel te vroeg overleden is. Zowel fabrikant als winkelier lieten het afweten, terwijl op het internet te vinden was dat dit een serie met slechte beeldbuizen betrof. Deze plaatselijke winkelier en Philips komen er bij ons niet meer in. Service tot aan de deur krijg ik bij een dozenschuiver ook. ( Overigens komt de laatste tv van Expert, zeer tevreden over)

69er

wilma

wilma

11-06-2012 om 06:19

69er

69er, bedankt voor je bericht! Ik ben het met je eens dat er veel te vaak slechte producten op de markt komen die niet meer te repareren zijn. Is er iets mee, dan kun je het alleen maar weggooien en een nieuwe kopen (printer bijvoorbeeld). Ik vind dat zonde van alle energie die in het produceren is gaan zitten, van het milieu dat ook al het afval mag ontvangen etc.etc.
Dus Philips is jou slecht bevallen, maar Expert en Sony dus wel goed. Zelf koop ik (als ik al apparaten koop, wij doen ongelooflijk lang met onze spullen) ook graag bij de lokale Expert. Ik heb ook iets tegen dozenschuivers die niets meer voor je doen op het moment dat je al betaald hebt.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-06-2012 om 13:02

Mediamarkt

Wij hebben hele positieve ervaringen met Mediamarkt. Toen onze router stuk was door blikseminslag kreeg man zonder boe of bah gelijk een nieuwe mee. De bediening in de winkel komt nog wel eens onbeholpen over, zeker als je zelf al het nodige weet van een apparaat. Maar de reparatie-afdeling vinden wij dan weer prima.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.