Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

-Flupke-

-Flupke-

16-07-2013 om 17:00

Nieuwe tuin

Wij overwegen onze tuin, ongeveer 10 bij 10 helemaal te laten renoveren. Betegelen voor het grootste deel en een rand met een soort bak. En een nieuwe schutting. Wie heeft zoiets wel eens helemaal laten doen en heeft enig idee hoeveel dat kost?

Materiaal gebruik

Het ligt er maar aan welke bestrating je uitzoekt en welke kwaliteit schutting en je wilt bijvoorbeeld een bak rondom. Wil je daarvoor tweedehands bielzen gebruiken of nieuw metselwerk? Je kan eens googlen op tuin renoveren en dan ideeën opdoen.Je kan zelf opmeten hoeveel meter schutting je nodig hebt en wat dat ongeveer gaat kosten. Dan zoek je terrastegels uit via internet en heb je een idee wat de bestrating gaat kosten.
Wij hebben eens een tuinarchitect onze tuin aan laten leggen en dan krijg je keurig een offerte wat zijn plan gaat kosten.Is erg luxe natuurlijk, maar als de bestrating gaat verzakken en de planten zijn binnen 2 maanden dood heb je wel garantie.

Inderdaad

Wil je eenvoudige stenen of duur natuursteen? Hardhouten schutting of niet? Gemetselde bak? En ga zo maar door.

Waar woon je? Ik ken wel een hele goede in de regio Den Haag. Vraag anders eens een vrijblijvende offerte op bij hoveniers bij jou in de buurt.

-Flupke-

-Flupke-

18-07-2013 om 13:54

Materialen

kun je inderdaad zelf uitzoeken en de prijs bepalen op die manier. Maar wat waarschijnlijk de grootste kostenpost wordt is dat de boel moet worden afgegraven en er zand gestort moet worden. Iemand enog idee wat dat kost voor een tuintje van 8 bij 8 ongeveer?

-Flupke-

-Flupke-

18-07-2013 om 14:47

Geluidswerende schutting?

weet iemand of het echt uitmaakt als je een dichte schutting laat neerzetten , dat ie dan minder geluid doorlaat?

Tink

Tink

18-07-2013 om 22:51

Tja

Geluid gaat gewoon ook óver de schutting heen dus het lijkt me niet dat dat veel scheelt
Wij hadden eerst coniferen en nu een stenen muur aan beide kanten van de tuin. Kan niet zeggen dat ik nu meer of minder hoor van de buren.

Isabella Caramella

Isabella Caramella

19-07-2013 om 06:42

Weet je dat wel zeker?

Zoveel betegelen wordt niet aangeraden, het water kan dan niet meer weg.
https://www.klimaatverbond.nl/staatssecretaris-atsma-stop-het-betegelen-van-tuinen

amk

amk

19-07-2013 om 07:00

Schutting

een 'harde' schutting zal meer geluid weerkaatsen, je eigen geluid blijft dan ook meer in je tuin hangen. En het meeste geluid gaat er over heen. Bij een "zachte" schutting (met planten) wordt geluid meer difuus gereflecteerd en zal het rustiger klinken.

Water

Je kan best je tuin betegelen en dan het regenwater via een infiltratieput in de grond afvoeren.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Tink

Tink

19-07-2013 om 21:56

Regenwater

Wij hebben een tuin van 6 x 10 ongeveer, deels betegeld en deels gras, en diverse perken (die nogal vol staan met planten). Achterin de tuin is een extra put aangelegd. We hebben eigenlijk nooit last van water dat niet weg kan.

nathalie

nathalie

19-07-2013 om 23:16

Was het punt niet

dat het water bij teveel steen niet ten goede komt aan de volle grond omdat het rechtstreeks het riool inloopt via de putten?

Nathalie

Dat is juist de crux met een infiltratieput. Het water wordt dan niet naar het riool afgevoerd, maar ter plekke geïnfiltreerd in de grond. Bij mij in het dorp zijn ook alle straatkolken en regenpijpen afgekoppeld van het riool en het water wordt via wadi's geïnfiltreerd in de bodem.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

nathalie

nathalie

21-07-2013 om 10:05

Helemaal eens triple

die wadi's hebben ze hier ook en dat dat is een goed ding.
Ik reageerde op Tink die zegt Achterin de tuin is een extra put aangelegd. We hebben eigenlijk nooit last van water dat niet weg kan. Dat ging zoals ik het las over een gewone rioolput om wateroverlast te voorkomen en dat is nu juist het jammere van een betegelde tuin.

Tink

Tink

21-07-2013 om 13:58

Nathalie

Het artikel heb ik niet kunnen lezen omdat de link het niet deed. Dus ik ging uit van wateroverlast.
Overigens hebben wij denk ik ongeveer de helft van onze tuin perken en gras, dus er gaat hier ook genoeg water de bodem in. Maar die putten, eentje bij de keuken en eentje achterin, zorgen er in elk geval voor dat de boel nooit blank staat.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.