Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rafelkap

Rafelkap

06-12-2011 om 19:56

Nieuwe theepot - (mutsendraadje)

Onze theepot is kapot. Nu wil ik een nieuwe, voor mijn verjaardag maar meteen. We hadden een op een warmhoudding met waxinelichtje, maar dat wil ik niet meer.
Is een theepot met een theemuts iets? (jaja, een mutsendraadje )
Graag advies.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

06-12-2011 om 20:11

Dubbelwandig

Ik vind een theemuts prima werken. Maar ik heb er tegenwoordig ook zo'n dubbelwandige theepot bij en die vind ik ook wel erg fijn. En die ziet er mooi uit.

Gezellig ja

Een theemuts werkt ook echt goed.
Een thermosfles is wel nog beter en daar heb je best mooie van tegenwoordig.
Theemuts wordt aan de binnenkant smoezelig.. Die hadden bij hema een mooie return to sender trouwens..
app-sent

Rafelkap

Rafelkap

07-12-2011 om 07:11

Geen theemuts?

Dubbelwandig klinkt goed. Hoeft er dan geen theemuts op?
En waarin blijft de thee het lekkerst, in een thermosfles of in een pot?

Tijgeroog

Tijgeroog

07-12-2011 om 09:49

Allebei

Ik heb allebei. De theemuts werkt beter, maar voor mij werkt de combinatie wel goed. (ik doe soms best lang met m'n thee, en dan is het fijn als ie lang warm blijft.)

Isabella

Isabella

07-12-2011 om 11:33

Dubbelwandig

Vorig jaar een dubbelwandige theepot gekregen. Zo eentje van roestvrijstaal (o.i.d.) en ik ben er erg tevreden over. Mijn thee blijft lekker lang warm. Geen idee welk merk en hoe duur want ik heb hem dus gekregen.

Muts

Muts

07-12-2011 om 15:38

Thermoskan

Na 30 jaar theedrinken weet ik het zeker: het mooiste is een glazen theepot maar het het handigste is een thermoskan. Dubbelwandige potten koelen te snel af, een theemuts neemt te veel ruimte in en een waxinelichtje vind ik te omslachtig. Om de zoveel maanden haal ik de thee-aanslag uit de thermoskan door hem met water te vullen en er een paar kunstgebittabletten in te gooien.

En nooit, nooit, nooit koffie in je theethermoskan doen, dat verpest de smaak.

Rafelkap

Rafelkap

07-12-2011 om 18:54

Aha

Dat is waar ook, ik heb niet eens plek voor een theemuts. Dan geloof ik dat ik tzt toch maar aan de theethermoskan ga. Ik vind het niet prettig dat er een kaarsje brandt als ik boven zit.

Nog tips voor een goede thermoskan?

Pluk53

Pluk53

07-12-2011 om 20:29

Blokker

Hier een dubbelwandige theepot van de blokker. Heel erg tevreden over. Was toen in de aanbieding voor 15 euro, dus verwachtte er niet veel van. Maar ik ben er echt superblij mee.

Hombre

Hombre

08-12-2011 om 10:42

Bodum geld waard

"kost een paar centen, maar dan heb je ook wat!

http://www.kookwinkel.nl/webshop/40973-bodumcolumbiatheepottheepers12literrvsglans.asp"

Wij hebben die van Bodum al een paar jaar (kadootje van oma, bedankt!) en dat is echt een perfect ding. Ik wist niet dat hij zoveel kostte maar ik zou er zo weer een kopen. Niet nodig, want volgens mij is hij bijna onverwoestbaar. Je kunt 'm zo op een glazen tafel zetten want hij wordt niet heet. Wel uitkijken met kleintjes, natuurlijk!

Wij drinken meestal jasmijnthee. Dat kost los bij de Chinese supermarkt bijna niets (vergelijk dat eens met theezakjes) en dat gaat prima samen met die 'theepers'. Dus die pot heb je er snel uit.

madelief

madelief

08-12-2011 om 12:55

Lelijk maar....

Bloedheet de reis thermoskan van ikea. zonder handgreep dus. Gebruik hem op de boot en kan dan nog aan de thee van s'ochtends s'avonds mijn mond branden.....

Yta Chalne

Yta Chalne

09-12-2011 om 19:45

Alfi

Als je een thee thermoskan zoekt is Alfi een uitstekend merk. Alfi heeft modellen met theefilter voor losse thee (een onmisbaar accessoire), maar ook een los filter wat op alle Alfi kannen past. In bijna elke prijsklasse.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.