Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Aagje

Aagje

09-12-2013 om 16:04

Nieuwe stoelen maken vloer lelijk, wat nu?

Wij hebben sinds mei nieuwe eetstoelen met wieltjes. Gekocht bij Goossens.
Helaas is nu onze laminaatvloer helemaal lelijk geworden. Op de plekken waar de stoelen rijden is de vloer al bijna kaal.
Ik baal hier enorm van. Als ik dit van te voren geweten had dan had ik nooit zulke stoelen genomen. Ik vind het ook raar dat die wieltjes de vloer zo afslijten. Wat kunnen we nu doen? Een klacht indienen bij Goossens.? Andere wieltjes eronder?!
Een nieuwe vloer is ook nodig, dus al met al een dure grap...........

Vera*

Vera*

09-12-2013 om 16:33

Wieltjes

De soort wieltjes hangen af van de ondergrond. Je hebt zachte wieltjes nodig voor een harde vloer en harde wieltjes voor een zachte vloer (vloerbedekking)
Ten minste, dat is wat mij verteld werd toen het over bureaustoelen ging.

Rafelkap

Rafelkap

09-12-2013 om 19:53

galemiezen

Kan je de wieltjes eraf halen en er van die zachte meubeldoppen onder plakken? Of is dat geen gezicht?
Of matjes onder de stoelen leggen op die plek.

Ik zou proberen je beklag te doen bij Goossens of eerst even informeren bij de consumentenbond of je een poot hebt om op te staan Want het is wel vrees ik iets dat je had kunnen raden, in ieder geval niet afwachten tot je vloer naar de galemiezen is..

Vloer kaal

Eigenlijk had je maanden geleden al even moeten gaan overleggen met de verkoper. Bij de eerste paar krassen in Mei/Juni. Maar goed, de vloer is nu helemaal kaal en je gaat hem vervangen. Alsnog even informeren hoe je dit kan voorkomen in de toekomst. In ieder geval moeten deze wieltjes er niet meer onder.

wieltjes

wieltjes vervangen door zachtere lijkt me de enige oplossing als de vloer vervangen is. Moet heel de vloer eruit of is het een kliksysteem en kun je met een stuk er nieuw in( op een plaats waar je t niet zo gauw ziet en die dan weer onder de tafel leggen ) iets oplossen? Ik denk dat je nu niets meer terug krijgt van Goossens, dat je daar eerder mee had moeten komen?

Puck

Puck

10-12-2013 om 13:19

idd wieltjes

Van een laminaatvloer wordt volgens mij bekend verondersteld dat je daar niet met allerlei soorten wielen op kunt schuiven, maar zachte parketwielen nodig hebt. Ik denk niet dat je de leverancier van je stoelen erop aan kunt spreken tenzij jij expliciet gevraagd hebt of de wieltjes geschikt waren voor laminaat en hij daar bevestigend op heeft geantwoord.
En dan kan het ook nog zo zijn dat je laminaatvloer zelf niet geschikt is voor dergelijk intensief gebruik. Heb je dat gecontroleerd voordat je de stoelen ging aanschaffen.
Al met al ben ik bang dat dit een gevalletje op de blaren zitten gaat worden
Dus voor de toekomst: nieuwe vloer leggen die geschikt is voor intensief gebruik en parketwieltjes onder de stoelen monteren.

kleed

Of een kleed/carpet leggen onder de eettafel + stoelen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.