Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

V@@s

V@@s

19-04-2017 om 13:02

Nieuwe Oven (bij voorkeur combimagnetron)

Helaas is mijn inmiddels stokoude combimagnetron zo'n beetje aan het eind van zijn levensduur.

Dat wordt dus een nieuwe, maar ik ben niet echt enthousiast over wat ik in de winkel zie. Bij voorkeur wordt het weer een combi, aangezien ik niet echt ruimte heb voor een aparte magnetron.

Verdere eisen:
- Graag een traploze temperatuurinstelling, en anders in elk geval in kleine stapjes (dus geen stappen van 25 graden).4
- mogelijkheid om zonder draaiplateau te gebruiken (anders passen de rechthoekige ovenschalen die ik regelmatig gebruik er niet in).
- minstens 34 cm breed.
- tijd instelbaar tot meerdere uren, zodat ik ook gerechten kan bereiden die langzaam moeten garen.

Iemand een suggestie?

Stickertje

Stickertje

19-04-2017 om 15:54

Samsung smart oven

Temperatuur van per 10 graden instelbaar. Draaiplateau kan stilgezet. Maximale tijd voor oven is 1 uur. Er zit ook een rijsprogramma op en een yoghurtmaak programma, die duren langer.
Helaas was deze wel binnen een paar maanden al kaduuk, werd onder garantie gerepareerd. Verlang nog steeds terug naar mijn eerste combi magnetron. Een Atag die het ruim 15 jaar heeft gedaan. Zo degelijk en goed worden ze niet meer gemaakt.

Yaron

Yaron

20-04-2017 om 22:21

Atag

Ik ben blij met mijn Atag combi magnetron, zit geen draaiplateau in en temperatuur is per 5 graden instelbaar. Type nummer weet ik zo niet, maar hij is 59 cm breed en 45 cm hoog. En of hij instelbaar is weet ik niet, ik hou de tijd bij op mijn telefoon.

V@@s

V@@s

21-04-2017 om 08:58

dat komt in de buurt

Is dat een inbouw? of een losse?

lennest

lennest

21-04-2017 om 14:27

Miele

Ik heb een Miele combi, inbouw, goede oven: onder- en bovenwarmte apart instelbaar, maar ook samen, combi-programma's voor magnetron en oven, magnetron van 180 tot 1.00 watt (niet traploos), grill, geen draaiplateau, temperatuur met 5 graden instelbaar, veel extra programma's (zoals ontdooien of automatisch koken, erg handig!), breed genoeg voor een grote ovenschaal en werkt prima. Enige nadeel: de oven werkt met restwarmte dat betekent dat de oven stopt met verwarmen een paar tot 10 minuten voor het einde, als energiebesparing. Soms is de oven dan aan het einde wel 30-40 graden kouder dan ik oorspronkelijk had ingesteld. Ik los dat nu op door de oven 10 minuten langer in te stellen en de timer van mijn telefoon aan te zetten.
Verder geen nadelen.

Yaron

Yaron

21-04-2017 om 21:16

V@@s

Onze Atag is een inbouw, ik weet niet of er zulke vrijstaande combi magnetrons bestaan.

Elfje65

Elfje65

21-04-2017 om 21:35

Geen magnetron

Maar een oven met magnetronfunctie. Ik heb er 2 inbouw van Bosch en met veel mogelijkheden. Super is dat ze pyrolisch zijn dus met een schoonmaakprogramma. Heerljk, nooit meer oven schoonmaken. Het enige wat rest is een klein beetje as, wegvegen en klaar is kees.

Teuntje

Teuntje

22-04-2017 om 10:32

Combi-oven

Eens met Elfje, als je een oven zoekt dan is een combi oven een beter idee dan een combi magnetron. Dat zijn echt verschillende apparaten. Die eerste variant bakt over het algemeen een stuk beter en de magnetronfunctie doet het ook gewoon goed.

V@@s

V@@s

22-04-2017 om 12:29

goede tips

Dank jullie wel. Kun je zo'n inbouwding ook gewoon los neerzetten?

karin

karin

22-04-2017 om 14:10

ja hoor

Wij hebben een inbouw pelgrim die los staat op een kastje. Kan prima, alleen zijn de zijkanten dan gewoon aluminium kleur.
Wij hebben ook een comi oven met magnetron functie, andersom werkt minder goed en geen draai plateau, was wel prijzig, iets van 800 euro.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.