Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sinbads vrouw

Sinbads vrouw

14-09-2016 om 10:44

Nieuwe oven.

Mijn inbouw combi oven heeft het begeven.
Nu wil ik op zoek naar een gewone oven met veel ruimte.
Het mooiste zou zijn als er 2 of 3 broden tegelijk in gebakken kunnen worden.

Wie heeft in de afgelopen periode ook een nieuwe oven gekregen en wat bevalt jou er wel of niet aan?

Taruh

Taruh

14-09-2016 om 11:10

i.kea

ik heb niet alleen een nieuwe oven maar een heel nieuwe keuken.
Wat mij vooral aan de oven bevalt is dat ik de deur gewoon dicht kan doen en deze er niet meer uitvalt, dat de temperatuur klopt en hij lekker snel opwarmt en weinig warmte naar buiten af geeft.

Ik zou heel graag een automatische uit mogelijkheid hebben. En wat duidelijker de temperatuur kunnen aflezen. Zo wel die je instelt als die de oven op dat moment is.

Wat minder bevalt is dat de deur naar beneden open klapt, ik zou liever een oven hebben met een open draaiende deur. Zeker als hij op oog hoogte geplaatst wordt, wat bij mij niet het geval is.

pia

pia

14-09-2016 om 11:12

geen combi

Wel een nieuwe oven, geen combi. We hebben hem net een maand. Een AEG, bevalt goed.

Mari39

Mari39

14-09-2016 om 11:44

Combi

Maar dan combi oven en stoomoven. Heeft de ruimte van een gewone oven en ook alle functies, maar je kunt er ook in stomen. Ik ven er heel blij mee. Van atag.

Sinbads vrouw

Sinbads vrouw

14-09-2016 om 11:48

Fijn, die eerste reacties!

Taruh: welke oven heb je van ikea? En waarom kun je de temperatuur niet goed aflezen? Licht dat aan de grootte van de display, of de kleur/intensiteit van de display?

Pia: Waar wordt je nu helemaal blij van als je aan die oven denkt?

Dat de ovendeur naar beneden klapt vind ik niet erg. Ik heb mijn oven onder de kookplaat, dus dat maakt voor mij niet veel uit.
Ik zag net een oven waarvan de deur helemaal van roestvrijstaal was, maw, je kon er niet inkijken. Toen bedacht ik me dat ik dat toch wel erg vervelend vind, dat je niet kunt zien wat er in de oven gebeurt. (Ja, deurtje open, en dan ben je je warmte kwijt --

Dat lijkt me ook niet slim.

Sinbads vrouw

Sinbads vrouw

14-09-2016 om 11:50

Mari:

Kun je in die oven dan ook 2 broden naast elkaar bakken? Zonder dat de bovenkant van je brood tegen het verwarmings element komt?

Welk type atag is het?

Taruh

Taruh

14-09-2016 om 12:16

geen display

het is een draaiknop en die heeft maar weinig cijfertjes.

Ik heb deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90300805/

Ik heb 'm ook onder de kookplaat maar dan moet je dus helemaal over de deur heen reiken om er iets in te kunnen zetten of via een rare hoek.

Een draaideur is daarom in principe veiliger in gebruik.

Sinbads vrouw

Sinbads vrouw

14-09-2016 om 12:20

Taruh?

Heb je hem wel eens gebruikt om iets in te ontdooien? Hoe gaat dat? En in vergelijking met een magnetron?

Mari39

Mari39

14-09-2016 om 14:35

Sinbad

Het is een atag cs4411b. Daarboven heb ik uit dezelfde serie de combi oven/magnetron.
Twee broden naast elkaar kan wel denk ik. Nooit gedaan. Maar als je het laag genoeg in de oven zet is er voldoende afstand met bovenkant.
Ik had hiervoor ook een oven onder de kookplaat (deze nieuwe zitten in hoge kasten). Volgens mij is de inbouwafmeting dan wel anders.
Ik zag wel op de site dat er inmiddels weer nieuwe modellen zijn. Die van mij is tenslotte alweer een jaar geleden geplaatst!

En ik...

Heb een Bauknecht. Super apparaat, al een jaartje of 12 oud. Zit in zo'n hoge inbouwkast.

Twee broden passen er wel in of 3 cakeblikken. Direct op de bodem, doe ik ook met bijvoorbeeld vlees in de braadzak.

Bij de aanschaf moet je vooral opletten of het een combi-oven is of een combi-magnetron.
Ik heb een combi-oven en dan is de oven net zo goed als een losse oven.

Deze was prijzig, tegenwoordig zijn dezelfde apparaten met dezelfde functies een stuk goedkoper. Als deze stuk gaat ga ik ook naar Ikea.

Taruh

Taruh

14-09-2016 om 17:43

Ontdooien

Nee, behalve dan dat ik het bakje er 's morgens in zet en er 's avonds uit haal zodat de kat er niet bij kan.

Vergelijken met een magnetron kan ik ook niet die heb ik slechts een half jaar gehad toen dochter er net was. Vind ik geen toegevoegde waarde hebben.

Ik gebruik een oven echt als oven.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

14-09-2016 om 20:13

Zelfde als Taruh

Doet wat 'ie moet doen. Heb nog nooit 2 broden tegelijk gebakken, dus dat weet ik niet. Heb nog nooit een brood gebakken trouwens. . Ben meer van de taarten enzo.
Blijft wel lang nakoelen nadat we hem uitgezet hebben, maar verder gaat alles er goed in. Wij vonden hem ook goed betaalbaar in vergelijking met andere ovens.

Doenja

Doenja

14-09-2016 om 21:40

Ik zeg niks

Maar nodig je uit om bij mij mijn oven te komen ervaren.....

Smacht, Doenja

Jouw even zit er voor mij in dit leven niet in. Te duur, te weinig plek. Maar mag ik er even over komen aaien...?

Doenja

Doenja

15-09-2016 om 15:48

marktplaaaaaaats is het toverwoord

Echt Kenfan, ik zou never nooit nie een nieuwe kunnen en willen betalen. Maar soms zijn er mensen die er vanaf willen. Huis gekocht waar zoiets al in staat, familie-lid dat overlijdt die zo'n ding heeft, of zoals in mijn geval een man met een kookcursus op zak die opeens ging bepalen dat zijn vrouw voortaan maar aan de gaspitten moest. Ik zou er accuut voor gaan scheiden. Maar goed. Je staat vrij, echt waar!!!, om te komen aaien, proberen en proeven. Nu is het hylarisch grappig in mijn keuken. Buiten is het 32 graden, binnen 28....dankzij mijn lieftallige fornuisje. Maar goed. Lekker dat we eten!!! En mijn lief wil onder geen beding zonder. Dus de keukendeur gaat dicht, ik snij alles buiten op de keukentafel, gooi het in die oven en dan buiten met een wijntje, of twee. Ook buiten. Eten doen we ook buiten.
Toch hoorde ik van een vriendin die op een apartement ook 29 graden binnen had en 42 op t balkon. Die kan nergens anders gaan zitten. Ik duik t opzetbad in, of ga als t donker is lekker langs de weilanden lopen.
Hij is niet groot, hij kan overal. Een fornuis, een koelkast en een gootsteen. Meer heb je niet nodig. Gewoon zagen in je aanrechtblad waar hij moet komen. In sommige dingen hebn ik heel makkelijk....

Elfje65

Elfje65

15-09-2016 om 20:26

Bosch

Combi oven, 2 dezelfde. Kun je opwarmen en koken tegelijk. Geen 2 broden in 1 oven, maar verder bevalt ie super. Ontzettend veel programma's, waarvan je de helft niet gebruikt. Wel gebruik ik oa. een ontdooiprogramma en hij maakt zichzelf schoon. Pyrilisch heet dat geloof ik. Is fantastisch!!!

Kinne

Kinne

15-09-2016 om 21:26

Doenja

Nu ben ik ontzettend nieuwsgierig. Wat voor oven heb je? Kan het in dit draadje niet terugvinden.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-09-2016 om 21:35

Gokje...

Een Aga?

Das geen oven. Das een complete keuken in één....

complete alles

oven, keuken, verwarming, sauna...misschien moet je er toch voor in winderig Wales wonen of zo, maar mooi hoor!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.