Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nieuwe "oortjes" voor bij de fitness

Ik wil graag nieuwe oortjes (koptelefoontjes) voor mijn mp3-speler voor tijdens fitness. Die ik nu heb, glijden uit mijn oor als ik zweet. Ik zit op een nieuwe sportschool en mijn nieuwe trainingsschema laat mij harder zweten.
Het liefst oortjes die redelijk goed afsluiten, zodat ik de muziek van de sportschool zelf buiten kan sluiten.
Mijn dochter heeft goede in-het-oor oortjes, maar, zegt ze, als je langs de kabel beweegt, hoor je dat nogal luid. Niet zo geschikt bij de fitness dus, waar ik flink beweeg.
Heeft iemand een goede tip voor me?

veel keus

Speciaal voor de fitness heb je die oortjes met een haakje voor om je oor. Ik zweer zelf trouwens ook bij de in ears maar gebruik ze niet voor fitness.

Bijv. deze: http://www.hoofdtelefoonstore.nl/product/97170/category-7421/philips-shs8100.html

Puck

Puck

26-01-2015 om 11:02

nekband

In ear oortjes blijven bij mij echt nooit zitten, zelfs niet als ik stil zit, laat staan met sporten. Die haakjes om mijn oren vind ik niet fijn zitten. Voor mij is de perfecte koptelefoon voor tijdens het sporten er eentje met een nekband. Ik heb nu deze: bevalt erg goed: http://www.bol.com/nl/p/philips-shq4200-sport-in-ear-oordopjes-oranje/9200000009833247/?bltg=itm_event%3dclick%26pg_nm%3dpdp%26slt_id%3dprd_reco%26slt_nm%3dproduct_recommendations%26slt_pos%3dC1%26slt_owner%3dccs%26itm_type%3dproduct%26itm_lp%3d0%26itm_id%3d9200000009833247%26itm_role%3din

Mikke

Mikke

26-01-2015 om 11:34

Ik heb

Ik heb gewoon van die in-ears (met zo'n zacht rubberen dopje) en die passen prima in mijn kleine oortjes Vallen er niet uit, kraken niet, sluiten bijna al het omgevingsgeluid buiten. Ik heb geen dure, gewoon 12-euro van Philips, geloof ik. Haakjes, grotere doppen, gewone in-ears (zoals de koptelefoon die apple bijlevert), banden, etc vind ik niet prettig of blijven niet zitten. Ik zweet overigens nooit in m'n oren

Auwereel

Auwereel

26-01-2015 om 15:46 Topicstarter

@Puck, @Mikke

In de nek, dat heb ik nog niet uitgeprobeerd! Misschien is dat de oplossing, want haakjes had ik ook wel eens uitgeprobeerd, maar daar werd ik ook niet vrolijk van.

Ik kan me niet voorstellen dat mijn oren zweten, maar wel dat het zweet op een sluwe manier mijn oren in weet te stromen. Ik heb er echt pas last van na 20 minuten cardio, en dan moet ik er nog minstens 10 en je zult zien dat ik dan net in een leerzaam gedeelte van mijn podcast zit en dan stromen de oortjes mijn oren uit.

Auwereel

Auwereel

26-01-2015 om 15:47 Topicstarter

O ja, Puck

Sluiten die oortjes ook goed af?

Ik moet ook nog een oplossing voor "hard"lopen buiten, daar wil ik juist geen afsluitbare oortjes. En dan nog wel iets dat goed blijft zitten als ik stevig doorjog (rennen kan ik het nog niet noemen...)

amk

amk

26-01-2015 om 15:49

in ears

zijn er in verschillende maten natuurlijk. Ik heb de kleinsten, die vallen er ook bij het hardlopen en dansen niet uit. Ook niet toen ik nog 20 km liep bij 23 graden. (ooow dat waren nog eens tijden....)

Hanne.

Hanne.

26-01-2015 om 21:25

ook met dopje

Ik heb de zelfde als Mikke. Er zater rubber dopjes bij in verschillende maten en zo blijven ze goed zitten. 1000x beter dan de standaad in-ear.

Tijdens het hardlopen buiten zet ik of het geluid zacht of ik doe maar 1 dopje in.

Sennheiser

Ik heb ook oordopjes met rubber wat perfect blijft zitten. Van Sennheiser in mijn geval. Goed geluid ook. Nog nooit uitgevallen tijdens fitness of hardlopen.

Puck

Puck

27-01-2015 om 00:10

Moedermop

Amk en Hanne, alle siliconen oordopjes, groot, klein blijven bij mij niet zitten, ik zal vast hele bijzondere oren hebben.
Moedermop, de koptelefoon met nekband die ik heb sluiten wel behoorlijk af, maar ik hoor nog voldoende omgevingsgeluid bij het hardlopen. Auto's e.d. zijn goed te horen. (maar dat hangt natuurlijk ook af van het volume, ik zet hem nooit knetterhard).

lennest

lennest

27-01-2015 om 14:41

oortjes met nekband

Ik vond 't geen fijne koptelefoon, die met de nekband. De band is namelijk niet flexibel en de oortjes vond ik te hard. Ik heb nu oortjes van Bose, niet goedkoop, maar met een aantal dopjes erbij in verschillende grootte zodat je kunt uitproberen wat voor jou het beste is. Bij mij betekende het twee verschillende dopjes, wist ik veel dat ik twee verschillende oren heb, geen wonder dat de standaard oortjes niet bleven zitten. Het liefst zou ik in-ear dopjes willen hebben met blue tooth, zonder draad dus, met de draad lig ik altijd te vechten. Ik doe de draad nu onder m'n shirt, door de mouw aan de mp3 en dat gaat redelijk.

Auwereel

Auwereel

27-01-2015 om 17:38 Topicstarter

Twijfel slaat toe...

Wat zal ik fijn vinden en wat voor oren heb ik? Standaard oortjes willen bij mij er ook wel eens uitwippen, maar eerlijk gezegd zijn dat wel van die supergoedkope dingen.

Ellen69

Ellen69

30-01-2015 om 11:45

Ik heb deze...

Sony DR-EX300IP Dit vind ik de allerfijnste in ear dopjes die ik ooit heb gebruikt, ik voel ze namelijk niet.

Auwereel

Auwereel

30-01-2015 om 22:57 Topicstarter

Haken om de oren

Ik kon nog oortjes met haken rond de oren lenen. Die zaten wel goed, ook bij zweten, alleen moest ik het volume van de mp3 maximaal zetten om er voldoende volume uit te halen. Het volume was gewoon veel lager dan van de oortjes die bij de mp3 speler horen, dat merkte ik al in de stille omkleedruimte.
Zit nu even te kijken bij de in-ear...

Lusithania

Lusithania

05-02-2015 om 11:35

Toevallig een nieuwe

Ik heb een aftershokz open ear experiance (www.aftershokz.com).
Je hebt geen dopjes in je oren maar het is ontwikkeld voor botgeleiding.
(zoals ongeveer als bij een CI).
Doordat je geen dopjes in je oren hebt, kun je alles om je heen horen.
Ik heb hem net en ben helemaal lyrisch.
Het model dat ik heb is de sportz 3.

Auwereel

Auwereel

05-02-2015 om 14:00 Topicstarter

Alles horen

Alles horen vind ik heel fijn bij hardlopen buiten, maar binnen wil ik juist zo min mogelijk meekrijgen van de fitness-muzak. Voorlopig ben ik even op zoek naar binnenkoptelefoontjes.

andrea

andrea

11-04-2015 om 03:02

sportoordopjes

Wat je doen kunt is losse oorhaken bestellen voor oortjes die wel goed en fijn zitten. Ik heb ze hier besteld https://112oordopjes.nl/oorhaken-bb-oh-001
Volgens mij zag ik ze ook bij https://sportoordopjes.nl Hoefde geen dure nieuwe te kopen. Heel makkelijk om het snoertje in en uit de haak te doen.

Veel succes!

Auwereel

Auwereel

12-04-2015 om 19:53 Topicstarter

Sony in-ear

Het is uiteindelijk een in-ear oortje geworden van Sony. Zit lekker en ik hoor alles prima en hoef mijn mp3 speler niet meer hard te zetten. Ik fitness wat dat betreft heerlijk.
Alleen ben ik met het weer van vandaag echt niet in een muffe fitnesszaal te vinden, maar da's een ander verhaal.

Auwereel

Auwereel

26-05-2015 om 20:12 Topicstarter

Gehoorgangontsteking...

Mijn oren kunnen duidelijk een in-ear koptelefoon niet aan, ik heb nu aan beide oren een gehoorgangontsteking en vermoedelijk zijn deze koptelefoontjes de oor-zaak. Jammer, maar nu toch maar over-ear koptelefoon gekocht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.