Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Syl

Syl

18-09-2013 om 16:24

Nieuwe matrassen te hard

Wij hebben niet zo lang geleden nieuwe matrassen gekocht. We dachten een goede koop gedaan te hebben maar de matrassen blijken in de praktijk toch te hard. Ik word midden in de nacht een paar keer wakker omdat mijn heup pijn doet op de stugge ondergrond. Het is trouwens een matras met pocketveren en een polyetherschuimlaag.
Wat nu? Een topper er overheen leggen? Of zou ik het matras zelf kunnen aanpassen door de (stugge) polyether laag er af te halen van het matras en te vervangen voor flexibeler koudschuim of latex? En wat maakt een hard bed dan soepeler, latex of koudschuim? Of komt het stugge/harde juist door de pocketveren? Ik weet t ff niet meer.

marie

marie

18-09-2013 om 17:17

hoe lang geleden?

Hoi

Hoe lang is het geleden? Bij sommige winkels mag je matrassen nog na een poosje omruilen als ze niet bevallen, bij Ikea bijvoorbeeld:

http://www.ikea.com/ms/nl_NL/customer_service/ikea_services/terugbrengen_en_halen.html

En anders is inderdaad een wat dikkere, zachte topper een idee.

Wij hebben er eentje van de LeenBakker in de caravan.

http://www.leenbakker.nl/nl/assortiment/matrastoppers/12800560/topper_traagschuim

En dat ligt echt heel lekker, omdat de kussens van de dinette toch wel hard liggen.

Syl

Syl

18-09-2013 om 23:51

Winkel neemt niet terug

Gelijk na 2 nachten op het matras stond ik alweer in de winkel, maar nee, ze namen ze niet terug!
Ik vroeg me af of je met zo'n topper niet alleen op een dunne laag latex of schuim ligt en dus onvoldoende ondersteuning krijgt van het daaronder liggende matras?
Ik wilde eigenlijk het matras openmaken en een andere schuimlaag aanbrengen. Heeft iemand dat al eens gedaan en lukte dat een beetje?

amk

amk

19-09-2013 om 09:32

zelfde probleem gehad

en ik heb er nu een topper opliggen. Ik krijg voldoende steun op de plekken die nodig zijn, maar geen blauwe plekken meer van de pocketveren.

Tigress

Tigress

19-09-2013 om 14:05

Ook

En ook ik heb gekozen voor een topper. Je hebt toppers in verschillende dikten. Ik heb een een vrij dikke gekozen. Het geheel maakt wel dat het bed wat hoger qua instap is, maar het ligt super!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.