Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Annie

Annie

03-07-2015 om 12:08

Nieuwe koffiemachine

We hebben een nieuwe keuken gekocht, dus na ongeveer 15 jaar met een "ouderwetse pot" koffie te hebben gezet, vinden we dit een mooi moment om een koffiemachine aan te schaffen, die in elk geval heerlijke cappuccino's maakt. Maar er zijn wel heel erg veel machines op de markt met voor- en nadelen.

Hij mag wel wat kosten, maar we hebben nu niet echt een torenhoog budget. We willen een bonenmachine, dus geen cups, gemakkelijk in gebruik en verder zou het fijn zijn als de machine makkelijk te reinigen is.

Kan iemand een machine aanbevelen?

Juno

Juno

03-07-2015 om 12:55

Quickmill

Ik heb een quickmill, ooit op aanraden van Yta Chalne gekocht. Heerlijke koffie, onverwoestbaar apparaat en als er wat mis is, is het reparabel. Twee 'maars': er kunnen alleen kleine kopjes onder en ik vind het lastig om de juiste maling te vinden. Ik heb een losse bonenmaler omdat ooit de koffie die ik dronk tijdelijk niet gemalen te krijgen was. Momenteel gebruik ik een losse mokkapot.
Mijn moeder heeft een Jura, al weer de tweede, erg duur in aanschaf en onderhoud. Maalt per kopje de bonen dus megavers maar het ding heeft vaak kuren.

ook een quickmill

En dan eentje met een bonenmaler erin, ff aandrukken in de piston en dan eronder. Met melkopschuimer. Hier kan de lekbak eruit en dan kunnen er wel hoge mokken onder. Onverwoestbaar inderdaad! En redelijk qua prijs, zeker voordeliger dan nespresso, dat is echt heeeeeel duur.

http://www.koffietop.nl/product/koffie-en-espresso-apparaten/volautomatische-espresso-automaten/quick-mill-2820

Volgens mij is dit hem.

Brianna F

Brianna F

03-07-2015 om 16:19

Saeco

En dan eentje met piston. De lekbak kan eruit, dus een hogere beker kan eronder. Ik gebruik gemalen espresso van Illy.
Dit is de opvolger: http://tinyurl.com/ppq7wjr
De mijne is al zo oud dat deze niet meer wordt geleverd, gaat dus lang mee en geeft heerlijke koffie.

Beertje37

Beertje37

03-07-2015 om 20:56

Ook quickmill

Hier ook een quickmill. Een eenvoudige zonder bonenmaler. Dat kan eventueel los. Gaat nu al ruim 8 jaar mee met 1 kleine onderhoudsbeurt. Er zit een melkopschuimer bij. Ik gebruik meestal gemalen illy bonen.
Heerlijke koffie en een apparaat met een lange levensduur!

Caesar

Caesar

03-07-2015 om 21:31

Quickmill

Hier ook een Quickmill. De 820. Fijn handzaam aperaat voor super lekkere koffie. Wel wat meer handwerk dan een volautomaat, maar dat vind ik zelf dan wel weer leuk. Inderdaad onverwoestbaar en relatief goedkoop. Ik heb er een bijpassende uitkloplade bij en daar ben ik erg blij mee. Ik koop nu altijd gemalen koffie. Misschien dat ik er ooit nog een losse maler bijkoop.

Juno

Juno

03-07-2015 om 21:57

Beertje

Welke Illybonen gebruik jij? Ik had de espressobonen met rode letters maar de maling was te fijn waardoor het niet zulke lekkere koffie werd.

Beertje37

Beertje37

03-07-2015 om 22:04

Ook rode letters Juno

Bij mij gaat de maling van illy perfect. Wel even goed aanstampen met een stevige metalen tamper.

mari39

mari39

04-07-2015 om 10:04

jura

Meerdere machines gehad maar jura vind ik echt de lekkerste koffie leveren. Volautomatisch met verse bonen.

molly

molly

04-07-2015 om 10:38

nieuwsgierig

Een vraag uit nieuwsgierigheid. Ik vraag me dat al heel lang af, waarom zo'n koffiemachine (met bonen of cups of senseo, maakt me niet uit)? Vinden jullie die nu echt zo heel veel beter dan een "ouderwets" koffieapparaat, die natuurlijk wel goed heet moet worden of dan het zelf opschenken?

Molly

Ja. De smaak van n espresso apparaat is niet te vergelijken met n traditioneel apparaat. Zeker als je cappuchino drinkt. En Senseo is echt prut. Sorry. Stoppen ze varkensvet in om n schuimlaagje te krijgen op de koffie en de smaak is slootwater.

Fiorucci

Fiorucci

04-07-2015 om 11:23

Molly

Ja, het maakt uit. Ik heb een senseo gehad (oh gruwel) een nespresso, prima te doen. Ik heb een bonennamchine gewonnen. het is zowiezo veel goedkoper dan cups voor nespresso machines, en niet te vergelijken met gewone snelfilterkoffie. Ik vind filterkoffie veel te slap.

Caesar

Caesar

04-07-2015 om 11:25

Mari39

Inderdaad is de koffie uit Jura machines heel lekker. Maar waarom heb je er al meerdere gehad? Hoe lang gaan ze mee dan?

Jasmijn

Jasmijn

04-07-2015 om 12:43

saeco xsmall

Hiervoor hadden we een duurdere machine gekocht bij Simon Levelt, (ben de naam van de machine kwijt) doordat we een kleiner budget hadden, hebben de de saeco xsmall gekocht en we zijn er nog steeds enorm tevreden mee. Ik gebruik bonen van de lidl (die kwamen als beste uit de test bij ik dacht radar ofzo) dus ook nog goed betaalbaar allemaal.
Er zit een buisje bij om melk op te schuimen, maar zelf vind ik het handiger om even een klein laagje melk 20 seconden in de magnetron te doen en daarna onder de koffiemachine te zetten (het schuim hoeft van mij niet zo op de melk)
Koffie uit een filtermachine vind ik vaak te slap. Senseo drink ik heus wel als bij iemand op visite ga, maar niets tipt aan mijn eigen koffie

bloemetje

bloemetje

04-07-2015 om 13:04

Jura

Hier ook een Jura, en we zijn er erg tevreden over. Op mijn werk ook een Jura, en daar ook tevredenheid. Ik lees hierboven 'duur in onderhoud'. Ik herken dat niet. Wat is er duur dan? ik vind 'm juist zo lekker eenvoudig in het onderhoud. Kuren heeft ie van ons nog nooit gehad. Ook op mijn werk gaat de Jura probleemloos.

Krullevaar

Krullevaar

04-07-2015 om 13:58

Miele

Ik heb een inbouwapparaat van Miele. Maakt heerlijke koffie en doet alles volautomatisch, dus 1 druk op de knop en je hebt een cappuccino. Geen gedoe met aparte opschuimers. Bonenmachine. Ik gebruik de bonen van Lavazza. Nadeel is wel dat je m elke 3 dagen moet reinigen als je vaak melk gebruikt. Had ik iets gebruiksvriendelijker verwacht.

mari39

mari39

04-07-2015 om 15:01

jura

In de afgelopen 20 jaar hebben we meerdere koffiemachines gehad. Een gagia daarna onze eerste jura. Na 8 jaar was die kapot en hebben we een saeco genomen. Die hebben we heel snel verkocht omdat we het niet lekker vonden . Dus nu weer een jura. En inderdaad goedkoper dan de nespressos.

Barvaux

Barvaux

04-07-2015 om 20:02

Dorry

Geen onzin napraten wat je 6/8 jaar geleden eens gehoord hebt. Compleet broodje aap verhaal.

Alle SENSEO® koffiepads voor zwarte koffie bevatten 100% pure koffie. Onze Cappuccino en Cities varianten bevatten naast zwarte koffie nog andere ingredienten maar ook geen varkensvet.

Het karakteristieke, natuurlijke, crèmelaagje op de koffie ontstaat doordat de koffie onder druk door de kleine opening van de padhouder gaat. De crèmelaag is daarmee niets anders dan koffie met luchtbelletjes erin.

Annie

Annie

05-07-2015 om 12:14

pijpje

Nog even een aanvullende vraag. Wij zijn cappuccino liefhebbers, is zo'n pijpje (is dat de piston?) voor je melk op te schuimen goed te doen of is zo'n volautomatische machine met melk apart in de machine de duurdere investering dubbel en dwars waard?

Juno

Juno

05-07-2015 om 13:48

Gaat prima

Wel meteen het pijpje schoonmaken anders zit je met aangekoekte melk en regelmatig even laten doorsteomen met water.. De piston is het ding waar de koffie in gaat.

Brianna F

Brianna F

05-07-2015 om 14:52

stoompijpje

Gaat prima, na het opschuimen even door laten stomen en afdoen met een doekje. Het enige nadeel vind ik dat voor het stomen de temperatuur iets hoger moet zijn, er is een apart knopje. Dus je zet eerst espresso, dan druk je op het stoomknopje en moet je wachten tot de machine op temperatuur is. Dan pas kun je stomen. Andersom moet je voor een tweede kop espresso weer wachten tot de temperatuur is gedaald, anders krijg je geen schuimlaag (maar wel hele warme koffie)

mijk

mijk

05-07-2015 om 14:55

ook quickmill

Nu 15 jaar oud binnenwerk vorig jaar vervangen. Kostte me 80 euro en nu kan ie weer 15 jaar mee..ik gebruik ook losse koffie...

Mijk

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.