Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

jip

jip

07-12-2016 om 14:08

Nieuwe keuken

Ik wil me gaan oriënteren voor een nieuwe keuken. Er is iemand in de familie door een aannemersbedrijf heeft die ik het gun om hem te plaatsen..zodat ook alle afwerking meteen door dezelfde persoon gedaan word.

Alleen boy vraag ik me af wat koop je en keuken zonder montage?Kan dat gewoon bon iedere keukenzaak?
Ik weet niet waarom maar in mijn beleving is het altijd inclusief plaatsen bij een keukrmbedrijf (behalve ikea dan maar dat wil ik niet).

Wie weet er welke zaken een beetje leuk zijn qua prijs en dan alleen levering van de keuken..

Groetjes,
Jip

Mari39

Mari39

07-12-2016 om 14:32

Heel vaak

Volgens mij. Althans wij hebben nu een jaar een nieuwe keuken en op onze oriëntatie tocht konden we overal zonder montage bestellen. Daar rekenen ze een bepaald bedrag voor en dat vervalt dan.

Tuinstoel

Tuinstoel

07-12-2016 om 20:19

geen probleem

Vaak zijn offertes excl montage, ook daar valt over te onderhandelen. Je kunt prima een keuken kopen en 'm zelf (laten) plaatsen.

Taruh

Taruh

07-12-2016 om 20:37

Ikea

Echt ideaal. Levertijd 4 dagen, goede service, alles wat je bij nader nzien toch niet gebruikt gewoon retour.

Ik ben heel blij met mijn ikea keuken

Specht

Specht

07-12-2016 om 20:52

kan wel maar.

Op onze speurtocht naar een nieuwe keuken kwamen wij erachter dat het kan,maar dat er toch wel een maar aan vast zit.
Wat als de keuken latere komt dan afgesproken en de aannemer daardoor niet op de aangegeven dag kan beginnen?
Het komt geregeld voor dat er bij aflevering een onderdeel mist en later gemonteerd moet worden.
Wie betaald de extra tijd die dat kost?
Er komt na een jaar water tussen de spoelbak en je aanrecht, wie zijn fout is dat?
En nog belangrijker hoe krijg jij het zonder kosten gerepareerd?
Wie laat je inmeten, en wie zijn fout is het als er ergens speling in zit?
En ook dan geldt hoe krijg je je recht.
Om die reden hebben wij de keuken door een aannemer die de winkel regelde laten plaatsen,
wij hadden dan een aanspreekpunt. Wil je het toch door een bevriende aannemer laten doen, bespreek dit soort punten dan goed van te voren.
Klinkt als een doemscenario maar er gaat best wel vaak iets mis bij het plaatsen van een nieuwe keuken.
Overigens is het bij ons vlekkeloos gegaan.

Taruh

Taruh

07-12-2016 om 21:36

hier ook

keuken is geplaatst door de man van mijn beste vriendin. Risico idd. maar dat hebben we van te voren goed doorgesproken en dit heel bewust als een zakelijke afspraak gezien en als zodanig benoemd. En formeel een contract opgesteld.

Het ging bij mij niet vlekkeloos maar dat komt meer omdat ik niet helemaal een standaard indeling heb waardoor je makkelijk alle leidingen weg kan werken.

En de leidingen die er zaten waren er door probeerhetzelfers in gelegd dus bij het slopen hebben we zowel de waterleiding als de gasleiding doorgefreesd. Tip: maak foto's voor er over de leidingen gestuckt wordt zodat je weet waar ze zitten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.