Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jesse_1

Jesse_1

13-09-2013 om 09:19

Nieuwe inbouwkoelkast

Wij hebben een nieuwe inbouwkoelkast nodig. Om de plaatselijke middenstand een beetje te onderhouden en het om inbouw gaat waarvan ik niet exact de maat wist (of het diep genoeg was voor een standaard model) ben ik naar een van de winkel van een witgoedketen hier in het dorp geweest.
Mijnheer heeft geluisterd naar wat ik wilde en iemand langs gestuurd om de maten op te nemen. Daarna zou hij per e-mail mij een aantal voorstellen doen in verschillende prijsklassen.
Mannetje is geweest en de volgende dag krijg is 3 mails: In de eerste staat dat voor het inbouwen het arbeidsloon van de monteur wordt gerekend (Wat is het tarief? Hoe lang duurt dat doorgaans?). Elke mail bevat een offerte. In de offerte staat alleen merk en model van een koelkast en een bedrag. (Op basis waarvan moet ik nu een keuze maken???). Ik google de koelkasten dus maar, ook om te kijken in hoeverre de prijzen afwijken van die op internet en dan blijkt dat hij koelkasten zonder vriesvakje heeft geoffreerd terwijl ik duidelijk heb gevraagd om een koelkast met vriesvakje.
Ik ben dus niet tevreden hierover. Maar hoe ga ik nu verder?
1. Ik kan een pissige mail terugsturen dat hij zijn mail niet goed heeft gedaan en dat ik hier niets mee kan.
2. Ik kan gewoon naar de winkel gaan en in gesprek een goede koelkast uitzoeken.
3. Ik laat de winkel voor wat het is en regel er een via internet.
Optie 2 is natuurlijk de beste, maar eigenlijk vind ik dat ik slecht ben geholpen, dus ik wil ze niet 'belonen'. Maar optie 3 vind ik eigenlijk niet kunnen omdat zij de maten hebben opgenomen hier. En optie 1 levert negatieve energie. Als hij nu maar in de mail had aangegeven "voor de beste oplossing kunt u het beste even langskomen om verschillende modellen te bekijken en vergelijken", dan was ik zo voor optie 2 gegaan, maar ik ben gewoon een beetje chagrijnig van de manier van doen.
Wat zouden jullie doen?
NB ja, ik weet dat ik een zeikerd ben

Jesse_1

Jesse_1

13-09-2013 om 09:20

O en...

... het lijkt me duidelijk dat ik niet echt een klik had met de verkoper in de winkel. De monteur was wel erg aardig. De eigenaar van de winkel ken ik redelijk goed en dat is echt een leuke vent.

Angela67

Angela67

13-09-2013 om 10:31

start bij eigenaar

hoi,
als je de eigenaar redelijk goed kent zou ik even kijken of ik die kon spreken in een onbewaakt moment en dan vertellen wat je gevoel/reactie is en dan kijken hoe er gereageerd wordt. Feedback is een kadootje ; aan de verkoper is dat niet besteed krijg ik het idee, maar aan die eigenaar wel denk ik?
Angela

Jesse_1

Jesse_1

13-09-2013 om 20:55

Ja, dat is een idee

Dank je Angela. Ik weet alleen niet precies wanneer hij in de winkel staat. Ik zal eens langslopen en naar binnen gluren of hij er is.

Lotto

Lotto

13-09-2013 om 21:01

Ik zou online kijken

Wij gunden het ook de lokale middenstand, maar dat was duur! Achteraf hadden we voor 300 euro minder dezelfde inbouwkoelkast gehad, inclusief bezorgen, montage en meenemen oude.
Was gewoon erg stom van ons om achteraf nog online te kijken.
Maar hij zit er netjes in, en wie weet was het met een online aankoop wel mis gegaan.
We konden hier in de winkel de koelkast uit een folder kiezen. Helaas stonden er geen koelkasten opgesteld.
Ik zou de kriebels krijgen als ik een offerte kreeg die niet klopte.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.