Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nieuwe ijskast nodig

Wie heeft een aanrader?Ik ben op zoek naar de grootst mogelijke koelvriescombinatie: onder een stuk of drie vriesvakken,koelgedeelte boven. Zo'n dikke dubbeldeurs Amerikaan past helaas niet in de keuken.

Groot punt van ergernis aan de oude Bosch - toch geen b-merk - was de gammele inrichting. Er brak nog wel eens wat af, ik heb een paar keer rekjes bij onderdelenhuis moeten bestellen. Dus heel graag een praktische en robuuste binnenkant.
Geluid vind ik ook wel een puntje omdat we een open keuken hebben.

En last but not least, hij moet ook in het zwart te krijgen zijn.

Ik wilde net roepen....

Grote Amerikaan!

Ik zou er een keukenkastjes voor opofferen. Echt.

Lusithania

Lusithania

01-02-2016 om 17:35

zone

Veel koelkasten hebben een extra koude zone van 0 graden. Voor ons is dat de miskoop van de eeuw. Alle groente bevriest namelijk.
Liebherr was onze eerste keus plus was het grootst. I.v.m. de prijs en de tijdelijkheid gekozen voor een Haier.

kenfan

kenfan

01-02-2016 om 17:42 Topicstarter

Gaat niet gebeuren,Ingridt

Keukenkastje wordt een verbouwing, en het is wel de bedoeling dat er hier binnen een afzienbaar aantal jaren een verhuiswagen voorrijdt. Verbouwingen gaan niet meer gebeuren.

Bovendien heb ik een feilloos Systeem:1 koelvriescombi in de keuken voor de aangebroken verpakkingen, en een afdanker in de schuur als mijn eigen AHvitrine. Dat geeft veel overzicht. Daardoor kan ik Appie met bulkbestellingen laten voorrijden, zonder dat mijn gezin ten gronde wordt gericht door voedselvergiftiging.

Afdanker heeft het begeven. Het alarm gaat steeds af. Gisteren werd ega er om vier uur wakker van, en is hem uitgaan zetten omdat hij zich bezwaard voelde tegenover de buurt. Ik denk dan bij mezelf dat wij tenminste geen keffende honden hebben en draai me nog eens om. BarrelBosch is ondanks zijn kekke exotisc uiterlijk aal jaren een steen des aanstoots in de keuken vanwege de gammele rekjes ( die zou ik wel per gros kunnen bestellen). Dus die verhuist naar de schuur. En in de keuken wil ik een andere.

kenfan

kenfan

01-02-2016 om 17:56 Topicstarter

Die koelzone

daar hoor ik vaak hele lovende woorden over. Was die van jullie een maandagmorgenexemplaar. Lieberr,komt vanwege die geweldige naam alleen al in aanmerking.

Beertje37

Beertje37

01-02-2016 om 18:15

Liebherr

Hier al 8 jaar een Liebherr met 4 vrieslades. aanrader!

Astrid

Astrid

01-02-2016 om 18:26

Heb

Heb hier een siemens met 3 vrieslades en het koelgedeelte boven. Geen idee of die ook in zwart verkrijgbaar is.

Caesar

Caesar

01-02-2016 om 18:52

Liebherr

Wat mij betreft is Liebherr het beste consumenten merk. Op de website van Liebherr zie je alle mogelijke modellen, dat zijn er best veel, die staan niet allemaal in elke witgoedwinkel.

Elfje65

Elfje65

01-02-2016 om 19:30

heb altijd een Bosch gehad

en heel tevreden. Sinds een paar jaar een defrost systeem in zowel de vrieskast als de koelkast. Lekker makkelijk.

side by side kan zeker ook niet?

Wat wij hebben is geen grote Amerikaan (ik zag het nut van de ijsblokjesmaker niet) maar een zgn side by side. Koelkast en vrieskast naast elkaar, elk op het formaat van een gewone koelkast. Zes vrieslades in de vriezer dus. Een van de betere beslissingen die we bij de inrichting gemaakt hebben, mag ik wel zeggen. Maar ik vermoed dat als een grote Yank niet past, ook een side by side niet past.
Weet trouwens het merk niet. O wacht, schiet me nu te binnen, whirlpool. Vriezer doet het geweldig, alleen dacht ik toch iets over no-frost gelezen te hebben, ik dacht dat dat betekende dat je m niet hoefde te ontdooien, maar die vlieger gaat helaas niet op. Het nadeel van zo'n groot geval is dan weer dat je heel veel spullen ergens koud moet houden terwijl je m ontdooit (of je moet m eerst leegeten, maar ook dat is nog niet zo simpel).

Groeten,

Temet

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

02-02-2016 om 00:54

Ook net nieuw. Volgens mijn man na uitgebreid onderzoek de allerbeste.

Ik moet zeggen, het is ook best een fijn apparaat, met zo'n leuk schermpje enzo. En met koelzone idd. een super zuinig. Nadeel is dan weer wel dat ie veel meer isolatie heeft en dus aan de binnenkant minder ruimte. Dat was even wennen in het begin.

Ad Hombre

Ad Hombre

02-02-2016 om 09:16

Geluid

Voor mij is maar een ding echt belangrijk: hoeveel geluid hij maakt.

(ja, ik heb een open keuken)

Wordt die informatie over ijskasten eigenlijk wel op een duidelijke manier aangeboden? Ik vind het een onderschat punt bij electrische apparaten, en ik weet niet beter of alleen bij afwasmachines geven ze het aantal dB aan (waarbij je dan nog maar moet hopen dat je niet belazerd wordt). Of vermelden ze dat tegenwoordig ook bij ijskasten?

En komen we ooit zover dat ook bij PC's het geluidsniveau wordt aangegeven, vraag ik me af. Dat gezoem is soms behoorlijk hinderlijk.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.