Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Annet

Annet

29-05-2014 om 22:28

Nieuwe hangende toilet lijkt te druppen van binnen

Nou ja, wat ik al schreef: ik hoor drup drup drup, heel zacht achter de tegels van mijn nieuwe hangende toilet. Is dat normaal? Hoort dat bij het systeem?

Volgens mij

zou je, als het reservoir eenmaal vol zit, geen gedrup meer moeten horen, en heb je waarschijnlijk lekkage....
Heb je gecontroleerd voor je getegeld hebt?

Annet

Annet

30-05-2014 om 07:18

het is ook als hij al lange tijd niet meer heeft doorgespoeld

De badkamer is geplaatst door een bedrijf dus die ga ik maar bellen. Ik heb even aan de afdekplaat gemorreld om te zien of ie er zó afgaat maar dat is niet zo. Daar kom ik maar niet aan.
Zou hij lekken dan doet hij dat al 1,5 week...

Ik hoop dat het iets is zoals in mijn keuken. Daar heb ik onder de gootsteen een soort overloopje waar af en toe iets drupt ,(vaatwasser?) ook zonder dat die draait overigens. Condens afvoertje?)

Ik ga maar gauw bellen.

al ruim 4 jaar

Ik heb het ook. Het is een verborgen gebrekje in het huis dat ik in 2010 kocht.
De aannemer (waarvan ik gekocht heb) heeft het niet op kunnen lossen.
Het druppelt in het reservoir en vandaar druppelt het heel langzaam de wc in (dat hoor of zie je nauwelijks).

Je kunt de afdekplaat van spoelknop er vrij eenvoudig afhalen (langs de muur/evenwijdig met de muur omhoog tillen). Daar achter vind je het binnenste. Een vlottertje en een kraantje.
Je kunt er wat mee rommelen, maar bij mij heeft dat dus niet geholpen.

Als ik langer weg ga, draai ik het kraantje dicht.

vervolg vorige posting

Stopt het druppen ook als je het kraantje dicht draait?

Bij mij wel

Ja

Hombre

Hombre

30-05-2014 om 12:13

Drup des doods

Mocht het niet in je reservoir maar buiten het reservoir terechtkomen dan zou het nog wel eens grote problemen kunnen geven. Bij twee van mijn buren heeft zo'n klein lek langzaam de betonnen vloer tussen twee verdiepingen verzadigd met water. Tegen de tijd dat je het merkt (water in de lamp, vochtplekken) is het al te laat.

Uiteindelijk moest van alles uitgebroken worden om het lek te stoppen en moesten er wekenlang luchtblazers het opgehoogde vocht droogblazen terwijl de bewoners op zolder bivakkeerden. (daar ga je met je groene gedrag)

Annet

Annet

30-05-2014 om 23:25

losgemaakt

Zo'n angst heb ik ook, dat het eerst onschuldig lijkt maar ondertussen een giga probleem wordt.
Het wisselt. Soms is ie stil. Soms drupt ie. En nu hoorde ik echt iets stromen. Kapje eraf gehaald.
Eerste schrik: allemaal water! Rustig Annet, das vaker in een stortbak. Oh ja.
Eerst gekeken. Lastig te zien. Toen beetje gefriemeld. Geluid stopte. Kraantje gevonden maar daar is een sleutel voor nodig. Dus. Ik bel maandag. En ik mail ze eerst zodat ik het op 'papier' heb mocht er later iets mankeren.

Annet

Annet

30-05-2014 om 23:42

zaklamp hielp

Er drupt inderdaad water langs een leiding. In de stortbak. Máár: de drup loopt niet synchroon met het geluid. Dus ik zal morgen nog maar een paar controle momenten inlassen. Leuk, zo'n nieuwe badkamer...

vochtig

vochtig

31-05-2014 om 11:34

oei

wij wonen al een aantal jaren in een huis wat door een klusser stevig is verbouwd. Ook een hangend toilet, en een ingebouwd bad (zonder serviceluikje).

Onder het hangende toilet is het vaak wat vochtig - nou ja, de voegen dan. Soms is het zo goed als verdwenen, een enkele keer helemaal, maar ik kom er niet achter waar dat aan ligt.

Ik vrees ook dat die vochtigheid van de 'andere kant' komt - dus niet morsend bij tandenpoetsen boven de wc-pot (ja, raar he, dat doen sommige huisgenoten, tijdens het plassen denk ik, super efficien.) of gewoon ordinair gespetter.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.