Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nieuwe allergische stofzuiger

Ja mensen, de oude houdt er mee op. We hebben nu de keuze tussen Nilfisk en Miele. Kan iemand even roepen welke we moeten nemen en waarom? Nilfisk heeft een aantal modellen tussen 180 en 350 euro, van Miele is er maar één en die kost 300 euro. Ik neig naar Nilfisk omdat wij niet zo vaak zuigen (dweilen meer en we zijn natuurlijk erg schoon ...en de vaatwasser Miele heeft een dure reparatie gehad omdat we altijd het spaarprogramma hadden gedraaid en daardoor was dat ding vervet geraakt.

Iemand een gouden tip? Ik neig naar het goedkoopste model van Nilfisk.

Oh trouwens de website van de allergiewinkel bespreekt vier modellen maar doet dat zo slecht dat het totaal onduidelijk blijft waarom je 360 euro zou uitgeven ipv 180. Werkelijk zo erg dat het weer leuk is. Het goedkope model is stil en het dure model is dan "extreem stil". Bij het model dat "Parqet" in zijn naam heeft wordt niet uitgelegd of het voor parket bedoeld is en wat het dan beter of meer kan dan een ander model. Zo slecht dat het weer leuk wordt. Het eco model heeft geen enkele omschreven eigenschap die het eco-er maakt. Maar ik dwaal af...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
NaShA

NaShA

15-05-2011 om 23:34

En ik maar denken, wat doet zo'n stofzuiger dan?

niezen?

Miele maar een goedkopere

Ik heb een miele gehad en nu een philips en heb eeuwig spijt dat ik die philips heb gekocht (was overigens ook niet goedkoop). Waarom heb je niet meer keus? Er zijn toch ook goedkopere miele's? Tenminste ik heb er pas nog 1 gezien die was rond de 150 euro. De miele vind ik vooral prettig in comfort, langere slang, flexibele slang en goede wieltjes, lang snoer dat goed oprolt etc.etc. Wij hebben op het werk een Nilfisk en ja die zuigt net zo goed als mijn ouder miele, maar haalt het qua comfort er niet bij (valt altijd om b.v.).
Maar die op het werk is geen nieuwe dus misschien is dat niet relevant?
groeten albana

rodebeuk

rodebeuk

16-05-2011 om 09:30 Topicstarter

Hepa-filter

Albana, we moeten vanwege de allergie een extra goede filter hebben. Normale stofzuigers blazen fijne deeltjes terug waar de gemiddelde NL-er geen last van heeft, maar wij hebben na zuigen met een normale stofzuiger meer last van de lucht dan wanneer we niet zouden zuigen, omdat dus al die kleine fijne deeltjes worden opgezogen en opnieuw de kamer in geblazen...

Vera*

Vera*

16-05-2011 om 09:44

Electrolux

Wij hebben een Electrolux pas gekocht mét hepafilter (en parketborstel). Die was iets van 260 euro geloof ik.

Vera

rodebeuk

rodebeuk

16-05-2011 om 09:49 Topicstarter

Vera

en, hoe bevalt ie? Ik weet eerlijk gezegd niet eens wat een parketborstel is.

Vera*

Vera*

16-05-2011 om 10:21

Rodebeuk

Wij hebben een ultraone, zie: http://www.electrolux.nl/Products/Vloeronderhoud/Wekelijkse_schoonmaak
Een parketborstel is handig met houten-/parketvloeren, de borstel geeft minder kans op krassen.
Hiervoor hadden we ruim 12 jaar een Miele gehad en deze is veel lichter en heeft een fijnere handgreep om te dragen. Oja, hij zuigt ook goed.
Wij hebben deze stofzuiger niet speciaal uitgezocht voor het hepafilter. Ik vind het echter wel prettig dat stof niet weer in de lucht geblazen wordt.
Op de website (link) heeft een ander model een ander hepafilter. Het verschil weet ik niet. Ons is verteld dat we een keer in de paar maanden het filter moeten uitspoelen en vooral heel goed moeten laten drogen.

Vera

Vera*

Vera*

16-05-2011 om 10:25

Rodebeuk ot

Hebben jullie al iemand gevonden om voor een leuk prijsje de laatste belastingaangifte (f-biljet) af te handelen van je moeder. Nu mijn vader overleden is moeten wij dat t.z.t. ook regelen. Mijn moeder en zus wonen bij jou (redelijk) in de buurt. Als je iemand hebt gevonden daarvoor hoor ik dat graag.

Vera

Rafelkap

Rafelkap

16-05-2011 om 10:34

Wild stofzuigen met miele

Wij hebben al jaren een Miele, ook zo'n 'allergische'. Op zich zuigt hij of zij erg goed, alleen heb ik wel een deel van de steel moeten vervangen (misschien omdat ik heel wild stofzuig??) Dus de motor is qua kracht en duurzaamheid goed, de steel niet. Filters koop ik elk jaar los.
Dit ter overweging, dit zijn lastige beslissingen.

rodebeuk

rodebeuk

16-05-2011 om 10:42 Topicstarter

Vera(ot)

Goeie vraag..Ik ben nu bezig met de ziektekostenaftrek van vorig jaar. Er ligt hier een gigantische map met troep. Als ik het bedrag heb, dan ga ik naar de belastingadviseur. Ik heb er een die het doet voor veel en een voor weinig. Veel is echt veel. Dus ik ga die voor weinig bellen en vragen of hij het voor een beetje meer wil doen, dus met meer service.
Je kan me mailen op [email protected] maar misschien ben jij er nog eerder aan toe dan ik?

Vera*

Vera*

16-05-2011 om 21:57

Rodebeuk ot

Je hebt mail.

rodebeuk

rodebeuk

17-05-2011 om 20:35 Topicstarter

Hij is gekocht

.. en nog bedankt voor jullie tips. Zo kwam ik erachter dat er een Miele zonder allergotec maar met hepa-filter is voor slechts 200 euro. Nilfisk had heel slechte recensies.

Rafelkapje, ik moet dan maar even een stofzuigcoach in de arm nemen... om wild zuigen te voorkomen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.