Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

KGO

KGO

08-07-2013 om 23:49

Nieuw matras

Hallo,

Ons matras is 14 jaar oud, erg stoffig en aan vervanging toe. Wat een oerwoud aan verschillende matrassen als ik de info lees op internet.
Wat is nu wijsheid? In eerste instantie dacht ik aan een pocketverenmatras. Maar nu las ik weer dat op een lattenbodem dit minder geschikt is. En dat een pocketverenmatras dus ook een magnetisch veld geeft.
Wie heeft er tips?

Bedankt,

Kaatje

Kgo

Mijn natuurkunde is nogal weggezakt, maar ik zou denken dat een magnetisch veld, als dat er al is, alleen problematisch is voor iemand met stalen zenuwen, die komt zijn bed niet meer uit.

Groeten,

Temet

Marie

Marie

09-07-2013 om 10:14

Magnetisch veld?

Hoi
Een magnetisch veld omdat een pocketveermatras op een lattenboden ligt? Die kende ik nog niet!
Wij slapen al jaaaaren op een pocketveermatras op lattenbodems. Nog nooit problemen mee gehad.
Waar slapen jullie trouwens nu op?
Ga gewoon naar verschillende winkels en laat je goed voorlichten.
Zo kwam ik er 4 jaar geleden achter dat ik op een wat harder matras moet slapen, omdat ik een buikslaper ben (met een zacht matras zakt de rug dan teveel door). Dit werd me trouwens geadviseerd bij het tweede bezoek aan de matrassenwinkel, omdat er toen een andere verkoper was. Ik had na het eerste bezoek toch wat twijfels gekregen over onze aankoop en heb toen gevraagd of ik de matrassen nog eens mocht testen (natuurlijk mocht dat) en de verkoper viel het op dat ik steeds op mijn buik ging liggen en toen heb ik dus een ander matras uitgezocht.
Ook een hele belangrijke is je budget natuurlijk. En wil je een tweepersoons matras of "privé-bezit" en twee éénpersoons matrassen? Wij hebben dus een tweepersoons, omdat mijn man een hekel heeft aan die naad in het midden.
Genoeg stof tot nadenken dus.

P

P

09-07-2013 om 10:44

Marie

En aan die naad valt ook nog wel wat te doen. Wij hebben tien jaar geslapen op twee aparte matrassen met 1 molton en 1 hoeslaken. Je kon zelfs 1 matras omhoog zetten terwijl de ander bleef liggen.

P

P

09-07-2013 om 10:44

Je hebt zo'n ding die in de naad past.

amk

amk

09-07-2013 om 11:09

een dunne dekmatras erover.

marie

marie

09-07-2013 om 14:05

Weet ik wel

Ja dat weet ik wel en het kan mij ook niks schelen, maar mijn man dus wel. En het is toch wel de bedoeling om nog heel lang samen in 1 bed te slapen. Dus vandaar dat we op 1 tweepersoons matras slapen. En de luxe van een verstelbaar hoofd- en voeteneind... Ach ben het niet gewend, dus ik mis het ook niet.
Maar nu heeft KGO nog steeds geen antwoord op haar vragen natuurlijk.

Hombre

Hombre

10-07-2013 om 16:02

Man

Ik ben er ook een en ik heb er ook een vreselijke hekel aan. En mijn wederhelft ook. En die (sic) 'ding' voor ertussen hebben we ook gehad. En dat dekmatras erover ook.

Wij bleven het een verschrikkelijke spleet (gapend ravijn) vinden. Voor ons alleen een tweepersoons! (en naakt slapen natuurlijk)

Die hele matrassenbizniz is een beetje een kwakzalverswereldje. Magnetische velden uit matrassen? Dan moet je je mobieltje er niet onder leggen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.