Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Johanna

Johanna

26-08-2017 om 10:45

nieuw fietszadel

Mijn fietszadel is stuk, jammer want het was een fijn zadel. En nu moet ik een nieuw zadel en ik weet het niet! Mijn oude zadel was lekker zacht en ik kon er lang op fietsen. Ik stond gisteren bij de bouwmarkt en bij de fietsenwinkel en het duizelt me. Welk zadel is nou een fijn zadel? Ik weet wel dat ik een zacht zadel fijn vind, maar dan zijn er nog 100 te koop. Oh ja, een speciaal dames zadel, waarom zou ik dat willen? Wat is het verschil met een gewoon zadel?

kon de fietsenwinkel niet adviseren?

Als je je zadel meeneemt? (met fiets wen al, zetten ze m er nog op ook)
Dameszadel is wat breder omdat de zitbotjes van vrouwen wat verder uit elkaar staan dan van mannen.

tante Sidonia

tante Sidonia

26-08-2017 om 14:27

nou,

zoek uit van welk merk en type je huidige kapotte zadel is, of neem die kapotte mee en laat hem aan meneer of mevrouw de fietsenmaker zien!

Zadelpijn

Zadelpijn

26-08-2017 om 17:17

Proefrijden?

Bij mijn fietsenwinkel heb ik 3 zadels mogen proberern die enigszins aan mijn wensen voldeden, en dan niet 10 minuten maar twee of drie dagen.
Het eerste zadel heb ik na 10 minuten teruggebracht, dat deed zo'n pijn ik heb huis niet eens gehaald. Het tweede zadel heb ik 2 dagen geprobeerd maar was het ook niet. Het derde zadel heb ik gehouden.
Ik moest een ander zadel na een ietwat dramatische bevalling. Na een half jaar kon ik nog steeds niet op mijn eigen zadel fietsen. Probleem voorgelegd aan de fietsenmaker en hij bood dit als service. Vond ik helemaal top!

Thursday Next

Thursday Next

26-08-2017 om 18:26

aanmeten

Hier bij de fietsenwinkel kunnen ze meten welk zadel geschikt is voor je. En heb je inderdaad ook de mogelijkheid om zadels uit te proberen.

https://www.biketotaal.nl/zadelmeting

Zadelpijn

Zadelpijn

26-08-2017 om 20:13

inderdaad

Een winkel van genoemde keten. Ben nog steeds blij met mijn zadel. Helaas heeft vanmiddag bij de supermarkt iemand zijn handrem in het zadel gezet. Een klein gaatje, dat wordt het begin van het eind. Hoop dat dit zadel er nog is.

...

"Oh ja, een speciaal dames zadel, waarom zou ik dat willen? Wat is het verschil met een gewoon zadel?".

Voor een kort ritje naar de winkel maakt het allicht weinig uit. Het is ook, MAAR NIET ENKEL, marketing.
Als u al eens wat langer wil fietsen, is er wel degelijk een groot verschil.

Zoals "Lilian1" (#2) al aangaf: dameszadels zijn wat breder. De zitbeenderen (de twee benige, halfcirkelvormige structuren aan de onderkant van het bekken) van dames staan wat verder uit elkaar, omdat er bij hen meer ruimte nodig is voor het geboortekanaal.
Het vrouwelijk heiligenbeen is daarom ook kleiner en het vrouwelijk bekken heeft veel grotere en beter uitgeruste scharnierpunten. Zie bijvoorbeeld: http://slideplayer.com/slide/4184043/14/images/5/Anatomy+of+Pelvis+Ilium+Male+Pelvis+Female+Pelvis+Sacrum+Pubis+Ischium.jpg

Fietszadels voor heren zijn smaller en hebben (de betere toch) een gleuf in het midden. Die zorgt voor meer ventilatie, maar ze is er vooral om de weefselstreng tussen anus en teelballen te ontlasten. Die bevat immers tal van bloedvaten en zenuwbanen die de erectie mogelijk maken.

Als er een zaak is waar u fietszadels enkele dagen kan proberen, zoals in het bericht van "Zadelpijn" (#4) zou ik daar z e k e r en v a s t gebruik van maken!

Stop

Stop

27-08-2017 om 14:01

Ramp

Ik zit tot nu toe op geen enkel zadel prettig. Of mijn ischium ( bedankt Yvan) is bijzonder pijnlijk en verzot ik iets naar achteren dan komt mijn heiligbeen in de verdrukking. Mijn heiligbeen staat meer naar binnen dan gemiddeld, men vermoedt dat het eens gebroken is. Ik heb nog steeds de illusie dat ik liever op een ring zou zitten. Maar dan kunnen je benen niet meer naar beneden. Ik zou ze zeker uitproberen en pas aanschaffen als je een kwartier pijnloos kunt fietsen

Stop

Stop

27-08-2017 om 14:03

Verzot moet zijn verzit

.

@nnemoon

@nnemoon

27-08-2017 om 14:57

Mannenzadel

Een lekker zadel is heel belangrijk. Ik heb ooit wel eens een fiets gekocht en direct het zadel van mijn oude fiets over laten zetten op de nieuwe fiets. Ik heb het liefst een smal zadel, een herenzadel dus. Een dames zadel vind ik te breed en heb ik het gevoel dat ik er steeds van afglijd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.