Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

anne

anne

21-11-2010 om 18:00

Niet te duur & snel klaar feestmaal voor 30 volw.& 10 kids..

Wie heeft er een idee? We hebben 6uur om het eten van te voren klaar te maken, het feestmaal zelf vind plaats op een plek waar het eten niet verwarmd kan worden, dus een koud buffet dan maar? kom maar op met ideeen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

21-11-2010 om 20:38

Wat dacht je van

tabbouleh (couscoussalade) met tzatziki en Turks brood? Kan je nog een tomatensalade bij doen, een berg olijven en komkommerschijfjes voor de kinderen. Couscous kost weinig, tzatziki kan je zelf maken.
Quiches is ook makkelijk.
Diverse soorten broden met allemaal smeersels, kruidenboter, vis of iets anders (ik heb een verrukkelijk recept voor tonijnsmeersel).
Tapas, vis vlees of vega.
Pannenkoeken.
Zoiets?

Rosa, sorry anne, inbraakje

tonijnsmeersel? recept? haa, die wil ik wel, als het je niet teveel moeite kost! Ik krijg alleen een rijkgevulde tonijnsalade voor elkaar, een smeersel zou me zeer welkom zijn!

Jons

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

21-11-2010 om 22:06

Recept (makkelijk)

150 g gesmolten boter, 2 uitgeperste teentjes knoflook
1 groot blik tonijn, fijngehakte peterselie
1 blik ansjovis, 2 eetlepels olijfolie
sap van 1/2 citroen, zout en gemalen peper

Vermeng de knoflook met de gesmolten boter. De tonijn + ansjovis en de lookboter pureer je in twee keer in de (staaf)mixer waarbij je telkens 1 eetlepel olijfolie toevoegt. Doe alles in een grote kom, breng op smaak met citroensap, zout en peper. In een terrine gieten en bestrooien met beetje fijngehakte peterselie. Deksel erop, in koelkast totdat je het gaat serveren.

Het wordt een smeuïge, zeer hartige crème.

Rosa

dank! Ik heb hem opgeslagen, ga ik zeker gebruiken in de komende maand, als feestelijke hap!

groetjes,
Jons

Rembrand

Rembrand

22-11-2010 om 09:10

Of gewoon met boursin

Een blikje tonijn blenderen met een bakje boursin en wat kappertjes is ook erg lekker en minder vet.
M.

Simone G

Simone G

23-11-2010 om 09:19

Rembrand

doe je de kappertjes er naderhand door of mee in de blender?

Rembrand

Rembrand

23-11-2010 om 09:38

Simone

Kan allebei. Als je van een bite houd is het lekker om ze er daarna door te doen.
M.

anne

anne

23-11-2010 om 20:52

Hmmmm, klinkt goed!

Beste Rosa; Goed idee! meestal wordt het indisch, maar dit jaar zitten we op het beton (ivm verbouwing) en is het even anders,...maar dit is echt te doen denk ik, veel kan ik de dag ervoor nog maken....
dus dit gaat het worden
dank je wel voor je reactie en hulp!! XX

Rosa

Dank voor het tonijnsmeerselrecept, ik heb het ook gekopieerd. Maar wat is bij jou precies een groot blik tonijn?

Chris

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

30-11-2010 om 19:46

Dat weet ik eigenlijk niet

Het staat zo in het recept. Ik vermoed dat er ook blikken bestaan met de afmeting van zeg maar een blik knakworsten. Ik neem meestal een normaal blikje en pas de rest van het recept daar op aan. Dus halveren die hap.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.