Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Alison

Alison

19-05-2018 om 12:45

Niet meer uit te houden

Wij hebben ontzettend veel overlast van de buren. Ze gillen de hele dag op hun kinderen en op elkaar, de kinderen gillen ook en als het al even stil is dan spelen ze harde muziek. We hebben net een helse voorjaarsvakantie achter de rug en ik zie enorm op tegen de zomervakantie.
De deur dicht dempt het geluid maar deze huizen zijn heel gehorig dus dat helpt niet afdoende. Ergens is het ook idioot dat ik de hele zomer met dichte ramen en deuren moet zitten omdat iemand zich niet kan gedragen.
Ik heb de buurman al eens aangesproken op het geschreeuw op die kinderen en de reactie was dat iedereen zijn kinderen op zijn eigen manier opvoedt. Ik denk niet dat nog een gesprek iets uithaalt. Zeker niet nadat ik gehoord heb dat de moeder me een heks noemt. Denk dat ze wel weten wat we van ze vinden.
Zo gaat het niet meer, zeker omdat een van mijn zonen zich er enorm over opwindt en ik bang ben dat het een keer escaleert. Met die zoon spreek ik er uiteraard wel over maar ik moet iets doen.
Maar wat? Veilig thuis ivm het geschreeuw op de kinderen? Buurtagent? Woningbouwvereniging? Wat is de minst schadelijke weg voor die mensen maar wel zo dat het tot hen doordringt dat ze niet onbeperkt overlast kunnen veroorzaken?

Verhuizen

Het handigste is natuurlijk dat je zelf verhuist.

Pennestreek

Pennestreek

19-05-2018 om 13:35

Dat had Alison vast zelf ook al bedacht

Maar is als ik het goed heb in haar geval geen optie.
Ik zou beginnen met de woningbouwvereniging op de hoogte stellen. Die hebben tegenwoordig wel iets meer mogelijkheden om overlast gevende huurders aan te pakken, maar dat kan pas als er meerdere mensen hebben aangegeven last te hebben. Dus daar begin je. En natuurlijk meer buren laten klagen, anderen zullen dan toch ook wel last van ze hebben?
En daarnaast/daarna de wijkagent. Lijkt me goed om ook daar een dossier op te bouwen. Veilig thuis zou ik gezien de verhalen hier (in ieder geval nu) niet doen.

Sterkte. Hier ook gehorige huizen, en een jengelend/jankend buurkind, maar koophuis en het zijn verder echt wel aardige mensen, dus we doen het er maar mee, maar het is zelfs zo af en toe al stevig balen.

klaar

klaar

19-05-2018 om 14:17

Eerlijk

Ik zou het eerlijk houden. Dus welke weg je ook gaat bewandelen: eerst even melden bij je buren.
Houd het dan bij jezelf, wees niet veroordelend, maar geef gewoon eerlijk aan dat je er wanhopig van wordt en niet meer weet wat je moet doen, dus dat je je gedwongen voelt stappen te ondernemen.

Verder denk ik, maar daar heb jij wellicht niets aan nu, dat we in Nederland echt veel te dicht op elkaar wonen.
Verhuizen lijkt me de beste optie, maar misschien kun je dat niet?
(Want sorry maar ik zie dit hoe dan ook niet meer goedkomen! )
Sterkte, ik weet wat extreme burenoverlast is.

Alison

Alison

20-05-2018 om 14:11

Rustig

Volgens mij hebben ze hier mee gelezen want het is opvallend rustig 😁 Beter gezegd, de kinderen spelen in de tuin en dat hoor je goed. Maar daar heb ik geen last van, het gaat mij om dat harde geschreeuw.
Verhuizen is geen optie, dat kan ik niet betalen. Nog er van af gezien dat ik aangewezen ben op sociale woningbouw dus grote kans heb dat ik in een gelijksoortige achterbuurt terecht kom.
Mijn grootste zorg is dat het een keer escaleert. Een van mijn zonen is autistisch en heeft wel wat zelfcontrole problemen. Dat heeft al sinds zijn schooltijd niet meer gespeeld maar nu komt dat behoorlijk naar buiten. Gistermiddag had ik gepland om weg te gaan maar ik durfde het niet aan. Gelukkig wel nog snel boodschappen kunnen doen anders hadden we dit weekend honger geleden
Ik ga eens praten met de buurvrouw aan de andere kant. Horen wat die zegt.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-05-2018 om 15:31

Alison

Je kunt sowieso kijken of je hulp kunt krijgen via bewonersbemiddeling of hoe dat ook genoemd wordt. Dan gaat iemand kijken of hij of zij als buitenstaander meer bereikt dan jullie als buren onderling.

Ik mag hopen dat je wel ingeschreven staat voor een huis in de sociale huursector?

Wij hebben nu ook niet het geld om per direct een verhuizing te kunnen bekostigen, maar het wordt wel zaak dat we er iets voor apart gaan zetten, anders zitten we hier tot Sint Juttemis. Misschien is dat voor jou ook een idee. Ik weet uit ervaring dat dat best moeilijk kan zijn, maar als je maar graag genoeg wilt, is elke euro die je apart kunt zetten er een om dat te bereiken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.