Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Elise

Elise

17-02-2017 om 16:22

Nefit Easy / thermostaatvraag

Wie weet hoe het gaat bij de Nefit Easy (en misschien ook wel andere thermostaten).

Stel de temperatuur is 19 graden en je zet hem om 22.00 uur op 15 graden.

Stopt de verwarming dan om 22.00 uur met verwarmen (want je wilt het niet meer 19 graden hebben), of gaat hij al eerder stoppen met verwarmen omdat het om 22.00 uur 15 graden moet zijn?

Idem dito voor de ochtend. Om 07.00 uur op 19 graden, betekent dat dat het dan 19 graden is? Of dat hij dan begint te verwarmen om 19 graden te bereiken?

Half a twin

Half a twin

17-02-2017 om 16:39

is het een programma dat je instelt?

Zo ja dan zorgt die thermostaat dat het om en nabij 7.00 uur de temperatuur is die je vraagt en rond 21.45 zal hij niet meer aangaan.

Tine Winkel

Tine Winkel

17-02-2017 om 17:20

hangt er van af

Bij sommige thermostaten kun je instellen of de genoemde tijd de starttijd voor (nietmeer) bijwarmen is of juist de tijd dat een temperatuur bereikt moet zijn. Of dat het geval is bij de Nefit Easy staat vast in de handleiding.

Martje

Martje

17-02-2017 om 17:36

Reactie

Om 22.00 uur stopt de verwarming totdat het 15 graden is
Om 7.00 uur gaat hij opwarmen naar 19 graden.

Het is dus om 1 voor 7 nog 15 graden.

Zo doet de onze dat.

Martje

Martje

17-02-2017 om 17:41

In de app

In de app zie ik nu dat je de aanwarmvervroeging aan kunt zetten.
Dus dan kun je instellen dat je het om. 7.00 uur 19 graden wilt hebben.

Atag one ervaring

Wij hebben sinds kort Atag one, deze is dan op de tijd die ik aangeef de goede temperatuur. Wijkt soms wel af!
Ik heb hem ook op 15 graden staan voor 's nachts, dit gaat om 23.30 uur in, man gaat om 0.00 uur naar bed. Het is dan zeker geen 15 graden, geen idee hoe koud het wordt 's nachts. Volgens mij het 17 graden uiteindelijk. Misschien dat ik hem nog eerder op 15 graden zou moeten zetten, maar man vindt de "weekinstelling" eigenlijk niets, zou het liever handmatig hebben, net als wat we eerst hadden (dat kan ook).
Maar ik vind de weekinstelling wel fijn, toch niet zo koud 's ochtends.

Lou

Lou

18-02-2017 om 14:24

Pas op met handmatig verzetten

Wij hebben ook een Nefit Easy en die doet het zoals Martje zegt: de verwarming gaat pas hoger of lager op het moment dat jij dat hebt ingepland. Er zit dus altijd tijd tussen het tijdstip dat jij hebt ingepland en de tijd dat het daadwerkelijk de juiste temperatuur is. Of dat handig is of juist niet, merk je vanzelf.

Pas wel op met handmatig verzetten van de temperatuur. Wij hadden 'm nog maar net, mooi weekprogramma ingesteld, ik zette 'm een keer handmatig hoger en keek er verder niet naar om. Bleek dat de thermostaat vanaf dat moment niet langer het weekprogramma volgde. Voordat ik dat door had, had de verwarming al een paar dagen non-stop op 20 graden gestaan. Beetje duur! Dus check af en toe of hij nog wel het weekprogramma volgt. Dat staat gewoon op het display maar ik had er geen erg in. Misschien heb ik zelf ook wel wat verkeerd gedaan, want hij was toen pas net nieuw.

Marjoleine64

Marjoleine64

18-02-2017 om 22:41

Slimme thermostaat

wij hebben geen Nefit Easy, maar een Atag Brain. Een ouwetje al (ruim 10 jaar), maar wel redelijk slim. Hij start en stopt met verwarmen op de ingestelde tijdstippen (meerdere per dag, per dag in te stellen). Hij past het stookvermogen aan aan de benodigde opwarmsnelheid van de afgelopen dagen. Hij kan ook gekoppeld worden aan een buitenthermometer, dan reageert hij wat sneller op weersveranderingen. Nu heeft hij daar soms een paar dagen voor nodig. En als we een avond de open haard gestookt hebben dan is hij behoorlijk van slag . Tussendoor de ingestelde temperatuur aanpassen is geen enkel probleem, bij het eerstvolgende schakelmoment pakt hij het programma weer op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.