Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Neff Hide en Slide oven

Ik ben op zoek naar een nieuwe oven. Ik overweeg een Neff Hide en Slide oven. Nu ben ik een draaideur gewend en vind ik het erg prettig om dichtbij de oven te kunnen staan i.p.v. erover heen te reiken. Onze oven zit nl. ook boven een vrij hoge koelkast.

Wie heeft zo'n oven van Neff en kan mij vertellen hoe die bevalt? Ik zit te kijken naar de types Neff oven b47cs24no of het type b47cr22n0. Dus wel met Eeayclean systeem maar niet met pyrolise. Ik vind telescopische geleiders ook belangrijk, dat heb ik nu nl. ook.

Wie heeft tips/ervaringen voor mij?

Ad Hombre

Ad Hombre

11-11-2017 om 17:02

Neff

Ik heb Neff spul, maar ik ben daar niet zo heel tevreden over. Er gaat te vaak wat kapot.

mamaonbekend

mamaonbekend

11-11-2017 om 18:48 Topicstarter

Heb je ook de oven ervan dan? En dan specifiek een Hide & Slide model?

Ad Hombre

Ad Hombre

12-11-2017 om 11:07

mama

Ik heb een oven, die doet het op zich goed, maar ik heb net even gegoogled wat een hide & slide model is en dat heb ik zeker niet Ziet er wel handig en elegant uit.

De oven en de rest van de Neff spullen (kookplaat/magnetron/vaatwasser/afzuigkap) zaten al in het huis toen we het kochten.

lax

lax

13-11-2017 om 12:05

kanttekening

houd in je achterhoofd dat de inhoud een stuk minder wordt door de slide&hide deur

Niet tevreden over Neff

Ik heb een Neff vaatwasser en het is al 2 keer gerepareerd geweest in 2 jaar. Nu is het geen over maar ik vind de kwaliteit slecht
Sini

mamaonbekend

mamaonbekend

13-11-2017 om 20:54 Topicstarter

Dat zei iemand ook tegen me, dat de inhoud kleiner wordt.
Echter, wij hebben onze grootste ovenschaal opgemeten in onze huidige oven, die oven heeft als binnenmaat 40 cm. De Neff oven is zelfs breder!

Jammer dat er zo weinig mensen ervaring met zo'n oven hebben zeg.

Juline

Juline

13-11-2017 om 21:31

Ja, zoiets hebben wij

Ben te lui om het nummer te checken, maar wij hebben een Neff met Hide en Slide en telescopische geleiders. Beide vind ik erg makkelijk. Ik merk niet dat de oven minder inhoud heeft. Deze oven zat al in het huis toen we het kochten. Er zit ook een Easyclean system op, maar dat werkt (bij mij) niet heel erg goed. Verder zitten er nog tig functies op die ik echt nooit ga gebruiken, zoals een broodrijsstand en een weckstand ed
Als deze ooit kapot zou gaan, zou ik voor een simpeler model gaan.

mamaonbekend

mamaonbekend

14-11-2017 om 14:50 Topicstarter

Klinkt goed

Juline, dat klinkt wel als de oven die ik op het oog heb inderdaad.
Als je nog het nummer kúnt achterhalen....... zou dat heel fijn zijn !
Die oven had inderdaad ook Easyclean en niet de pyrolise maar dat hoeft van mij ook niet. Dat Easyclean zou in principe ook voldoende moeten zijn.
En er zitten volgens mij standaard al die functies op, maar dat zou ik ook niet gebruiken hoor.

Maar met mijn wensen van hide & slide, telecopische geleiders en Easyclean kom je al gauw op de net iets duurdere versie uit i.p.v. de goedkoopste Neff hide en slide serie.
Er zijn ook nog met gedeeltelijke en volledige stoomfunctie. Lijkt me ook wel fijn. Nooit gehad dus geen idee of ik het prettig zou vinden, maar eerlijk gezegd heb ik die meerprijs er niet voor over. Het is sowieso al een dure oven, dus goed = goed vind ik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.