Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kinne

Kinne

08-08-2013 om 11:53

Nasi zonder tarwe

Krijg van het weekend een groep eters op bezoek. Was van plan om nasi te maken want dat is wel redelijk goed te doen voor een grote groep.

Gebruik zelf altijd nasi kruiden maar 1 van de mensen heeft een tarwe allergie en ik kwam erachter dat in alle mixen tarwe zit.

Heeft misschien iemand van jullie een goed recept voor nasi zonder mix.

Had natuurlijk in de winkel moeten kijken naar de gebruikte kruiden in de mixen maar dat ben ik vergeten, hoop nu op jullie inspiratie.

Alvast bedankt.

lisbeth

lisbeth

08-08-2013 om 11:59

Livaad

op de site van www.livaad.nl vind je bij kokspraat een recept voor nasi zonder mix.
je kunt ook bij de toko kijken, er zijn ook mixen zonder gluten

Merk indonesia

Wij maken altijd nasi met (natte) boemboe van het merk Indonesia. Nu heb ik ff gegoogled en zie dat dat merk geen gluten bevat.

Overigens verkoopt de AH XL dezelfde boemboe in dezelfde verpakking maar onder een andere naam, kijk dus ook even in een goed gesorteerde supermarkt. De smaak van die boemboe is trouwens wel anders dan van die droge nasikruiden in een zakje, maar lekker is-ie wel.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.