Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

kika

kika

27-04-2016 om 20:51

Naarden of Bussum, ik wil verhuizen

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Kika, ik woon in Almere, en heb 2 kindjes van 2 en 5 jaar.
Almere... daar ben ik een beetje klaar mee. Ik zou graag verhuizen met mijn gezin naar een rustigere omgeving, maar de mensen vriendelijk zijn tegen elkaar en waar wat minder criminaliteit is.
Groen / gezelligheid is ook welkom.

Nu kan ik geen woon-onderwerp vinden op het forum, dus vandaar mijn vraag hier: zijn hier mensen uit naarden of bussum? Hoe bevalt het? Welke wijk is kindvriendelijk en gemoedelijk?
Is het als "buitenstaander" moeilijk om te integreren?
Welke basisscholen zijn aanraders, mocht ik de overstap maken? En zijn er ook scholen die je beter niet kunt kiezen?

Hopelijk willen jullie mij wat antwoorden geven, ben heel benieuwd!

Marie

Marie

27-04-2016 om 21:07

Emmeloord

Waarom Naarden of Bussum?

Toen ik jouw omschrijving las, moest ik gelijk aan Emmmeloord denken.

Rustig, vriendelijke mensen, kindvriendelijk en voldoende keuze in scholen en voorzieningen.

Bussumer

Bussumer

27-04-2016 om 21:13

Leuk!

Leuk dat je hier wilt komen wonen, mij bevalt het erg goed en ik ben ook een buitenstaander.
Er zijn veel goede basisscholen, een paar mindere, maar het hangt vooral af van wat je kind nodig heeft. Bussum-Zuid/Westereng is een wijk waar veel gewone mensen wonen, normale huizen, voldoende groen, speeltuintjes. Rond de Laarderweg is het ook prima betaalbaar. De villa-buurt schijnt ook erg leuk te zijn maar daar ga ik pas van dromen als ik de loterij win.

Flevofan

Flevofan

27-04-2016 om 21:18

Naar het noorden!

Ik heb in het Gooi, in Almere en in Dronten gewoond. En ik wil je aanraden eens na te denken over Dronten.

Ik ben een aantal jaar geleden naar Dronten verhuisd en dat bevalt me nog steeds goed. Je hebt de oude kern met goedkope huur- en koopwoningen, en de iets duurdere huizen in West, maar ook daar zijn de prijzen heel redelijk.

Ook is het niet moeilijk om contact te krijgen met de mensen die er al langer wonen.

Criminaliteit heb je helaas overal, maar in Dronten mijd ik geen fietspaden in het donker. Dat deed ik in Almere wel.

Er is een treinstation en goede wegen naar zowel oost, west, noord en zuid.

Emmeloord is ook prima en goedkoop wonen, maar het OV is er minder goed dan in Dronten. omdat er geen trein rijdt en de Noordoostpolder in het weekend onbereikbaar is als je geen auto hebt.

Over scholen kan ik je helaas geen advies geven, maar de voorzieningen zijn er prima en je kunt er zelfs heerlijk shoppen!

kika

kika

28-04-2016 om 19:15

bedankt

superbedankt voor jullie reacties

Ik vergeet even te vertellen dat ik in Amsterdam werk... en daar ook wil blijven werken. Dus vandaar de keus van bussum/naarden, aangezien dit meer richting amsterdam is, dronten is 60min rijden naar amsterdam , en naarden maar 25. Vandaar

Bussumer : leuk te horen dat het jou goed bevalt ! waar woonde jij hiervoor? heb je kinderen? welke basisschool heeft jouw voorkeur?

Bussumer

Bussumer

28-04-2016 om 19:34

Groningen

Ik woonde eerst in Groningen, mijn man kreeg werk in Amsterdam en ik was net afgestudeerd dus ik ben meeverhuisd.
We hebben 4 kinderen in de basisschoolleeftijd en die zitten op het stVitus en dat bevalt heel goed. Ik ken uit onze buurt ook een heel aantal kinderen die op de Zonnewijzer zitten, die school bevalt veel mensen een stuk minder. De Hoeksteen staat ook erg goed aangeschreven. De Vondelschool is ook behoorlijk goed maar differentieert weinig in de klas. Maar als je hierheen komt, moet je echt zelf gaan kijken, want wat voor mijn kind een heerlijke school is hoeft dat voor jouw kind niet te zijn.
Wat reizen naar Amsterdam betreft, ik ga altijd met de trein, 4 treinen per uur en je bent er meestal vlotter (even afhankelijk van waar je precies werkt).

kika

kika

28-04-2016 om 20:59

scholen

Dank je wel voor de info over de scholen. Natuurlijk zou ik zelf gaan kijken en kiezen, maar informatie van insiders is wel heel fijn.

Zie jij zelf ook nadelen aan bussum?
Hoe zijn de mensen? is het echt zo "kak" als sommige beweren? Ik heb werkelijk geen flauw idee

Dat reizen naar amsterdam komt vast goed, ik sta nu ook lekker elke dag minimaal een uur in de file, zucht (vanaf almere naar adam)

niet allemaal kak

ik ben een bussummer van oorsprong en het is niet allemaal kak wat er woont. Sommige wel, ligt aan de buurt. Ik woonde vlakbij de laarderweg

Mandy

Mandy

28-04-2016 om 21:26

orienteren

Orienteer je eerst goed als je daar bang voor bent. Mijn collega had ook het plan om vanuit Rdam Kralingen naar Bussum te verhuizen, maar is toch tot de conclusie gekomen dat ze daar niet gelukkig gaat worden. Je moet er wel 'passen'. Zij kijkt nu naar Haarlem/Heemstede, schijnt toch behoorlijk verschil te maken.

kika

kika

28-04-2016 om 21:29

thankx

bedankt voor je aanvulling, mandy

Karin, top, bedankt voor je info. Leuk om te horen.

Bussumer

Bussumer

28-04-2016 om 21:38

sommige buurten

De zuidelijke buurten zijn geen kak, gewoon normale mensen met een normaal beroep. We wonen zelf in een buurt met mensen die juf zijn, of leraar aan het ROC, of secretaresse, of IT-er, of filiaalmanager van het kruitvat, of ambulancebroeder, of pedagogisch medewerker bij een BSO, of verkoopster in een boekhandel, of vertaler, of enz... Het zijn hier gewoon normale mensen, tenminste in de betaalbare buurten. Kak heb ik niet kunnen ontdekken waar ik woon (wel bij sommige scholen waar ik ben gaan kijken destijds...)
Ik weet wel dat er een paar mensen in de wat sjiekere buurten niet hebben kunnen aarden op het snob- en corpsbal-gehalte.

kika

kika

28-04-2016 om 21:42

kak

ja, daar zit ik dus idd niet op te wachten ... dus wel even goed om te weten..

ik zit veel op internet te zoeken, en zie daar dan weer veel "slechts" over bussum zuid. Dat er veel aso/tokkie volk zou zitten? Wat vind jij daarvan? want dat is natuurlijk weer de andere kant waar ik eerlijk gezegd niet zo op zit te wachten.

gewoon.. normaal.. zoals jij *bussumer* hierboven beschrijft.. jij woont in bussum-zuid? zijn daar nog verschillende wijken? of is dat DE wijk-naam? Ik ga er sowieso eerdaags een naartoe rijden, ben heel benieuwd. Is de hamerstraat een goede straat in bussum? valt dat onder zuid? dat is namelijk nog wel betaalbaar.

Bussumer

Bussumer

28-04-2016 om 21:56

Bussum-Zuid

Ja, daar woon ik. De wijk heet Westereng en er zijn veel verschillende stukjes in. De laagbouwflats worden voornamelijk bewoond door de laagste inkomens, daar zit best wel wat overlast. De omgeving van de Laarderweg is prima, Bijlstraat en Koopweg zijn allebei leuk, Spijkerstraat heeft heel veel sociale huur en inderdaad de tokkies. Hamerstraat zit er een beetje tussenin.
Als je de ergste kak wil vermijden zoek je onder de 350.000 en blijf je ten zuiden van de Brediusweg en liefst ook ten oosten van de spoorlijn. Da's globaal, er zijn nog behoorlijk kakkineuze straten over dan, maar die filteren zichzelf wel uit vanwege hun prijs.
Mocht je binnenkort eens gaan rondrijden hier, wil ik je best rondleiden. Je kunt mijn email-adres via het forumbeheer opvragen.

kika

kika

28-04-2016 om 22:00

goede info

dank je wel, ik ben erg blij met deze info.
Ik ga funda heel goed in de gaten, als buitenstaander is het zo lastig om goed te zoeken, maar je helpt ons zeker opweg.
Lief dat je mij wilt rondleiden haha, ik zal je e-mailadres opvragen bij het forumbeheer als ik die kant op ga!

kika

kika

29-04-2016 om 13:44

kinderboerderij

Vandaag met mijn 2 kinderen even richting naarden en bussum gereden, naarder erg mooi ook, maar wat kleiner. Bussum , daar heb ik mij rot gezocht naar de kinderboerderij, maar helaas niet gevonden haha. Zit waarschijnlijk goed verstopt. Zit dit kinderboerderij in de duurdere wijk? Zag daar hele grote huizen namelijk..

duurdere (kak)buurt

Het Spieghel (inderdaad ten westen van de spoorlijn) werd vroeger beschouwd als de kakbuurt. Erg dure villa's vroeger, maar wel mooi.

kika

kika

29-04-2016 om 20:58

zeker mooi

ja zeker, karin, het is erg mooi. Dus waar ik nu was vandaag heet "het spieghel" ? bij de kinderboerderij?

Fransien

Fransien

29-04-2016 om 23:20

kan ook de kinderboerderij het mouwtje zijn

De kinderboerderij 't mouwtje zit ook in een wat sjiekere buurt, vlakbij de rotonde op de huizerweg waar garage stam ook zit, daar moet je een pad naar beneden (lopen, kan niet met de auto).

kika

kika

30-04-2016 om 10:52

ja die is het

Inderdaad fransien, dat is de kinderboerderij die ik bedoel!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.