Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bibi63

bibi63

21-01-2013 om 12:40

Naar spa (belgie) via antwerpen of via eindhoven?

Hoi,

Van de zomer gaan we naar Spa (Ardennen). We wonen in regio Den Haag. Via de routeplanner zou je dan via Rotterdam/Breda/Antwerpen en dan naar het Oosten richting Spa moeten rijden. Ik zie er eigenlijk meer in om via Eindhoven te gaan en dan via Limburg naar beneden óf via Eindhoven België in. Dit omdat ik denk dat het rondom Antwerpen in de zomer een drama is.
Wie heeft ervaring? Welke route zou het best zijn?
Gr. Bibi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

21-01-2013 om 13:00

Ach

Drama vind ik een groot woord; het kan best druk zijn bij Antwerpen dat wel. Vergeet niet, dat er op dit moment bij Maastricht ook wordt gewerkt en dat Luik ook kan tegenvallen.
Ik zou dit de dag voor vertrek nog eens bekijken; dat is het goede moment om te kijken waar de werkzaamheden zijn.

Vic

Vic

21-01-2013 om 13:01

Ervaring

Ik zou absoluut via Breda gaan. Als je de Limburgroute neemt moet je een heel eind door Wallonië en dat schiet niet op.

Eindhoven

Ik doe nog wel eens een ritje Amsterdam richting Langres en geef daarbij voorkeur aan de route via Eindhoven. Dat rijdt veel prettiger. Antwerpen (en voor Langres ook nog Brussel), vind ik veel vervelender.
Maar Breda vind ik al lastig en daar kan jij weer niet echt omheen.
Het lastigste stukje over Eindhoven zit tussen Maastricht en Luik. Maar gelukkig hoef je Luik niet in.
Ik zou als ik jou was op de dag zelf even kijken hoe het verkeer is. De route over Eindhoven is ietsje langer, maar als er prut is bij Antwerpen, dan haal je dat met gemak weer in.
Maar als ook Eindhoven en Maastricht vol staan, dan zou ik gewoon de kortste route nemen (over Antwerpen).
Groet,
Miriam Lavell

bibi63

bibi63

21-01-2013 om 13:07

Vic

Ik zag op de routeplanner dat de duur (vandaag, dus niet zomer....) via Antwerpen 2:45 is en via Eindhoven/Limburg 2:54. Iets langer dus. Maar op die afstand vind ik dat op zich geen probleem. Ik rij liever door (ook al is het geen snelweg) dan dat ik in files sta. Dus m.a.w.: wat rijdt het prettigst als 10 minuten meer of minder niet echt uitmaakt.
En Tinus: Goede tip, uiteraard kijken we tegen die tijd waar wegwerkzaamheden zijn, want dat kan het verhaal natuurlijk totaal anders maken.
Gr. Bibi

bibi63

bibi63

21-01-2013 om 13:09

Miriam

Dank. Ik ga ook zeker rond die tijd kijken waar problemen/wegwerkzaamheden zijn.
Het 3e alternatief is nog via Eindhoven en dan naar beneden Belgie in en vervolgens ri. Hasselt/Luik. Is dat iets?
Gr. Bibi

Nee

Nee hoor. Van Eindhoven naar spa gewoon via de gebaande wegen. Die zijn goed. De werkzaamheden daar zijn bovendien inmiddels afgesloten bij mijn weten.
Binnendoor maakt het er niet beter op.
Groet,
Miriam Lavell

Vic

Vic

21-01-2013 om 13:43

Tijdstip

Ik weet niet hoe je planning is, maar ik vertrek altijd om een uur of 9 's morgens (ook Zuid-Holland) en kan dan perfect doorrijden bij Antwerpen. Je moet de grote steden sowieso mijden rond de spits, overal.

bibi63

bibi63

21-01-2013 om 16:31

Vic

Ja, ons plan is ook midden op de dag te rijden (dus na ochtendspits en voor avondspits).
Dank voor jullie input. Het wordt dus waarschijnlijk Eindhoven/Limburg/Spa (zo bedoelde je het toch Miriam, met gebaande wegen?). En uiteraard kijken we rond die tijd of er probleemstukken zijn ivm wegwerkzaamheden e.d.
Gr. Bibi

Nog een alternatief

In verband met de werkzaamheden bij Maastricht en omdat we files bij Antwerpen en dus Luik/Maastricht zijn wij afgelopen zomer bij Eindhoven de snelweg afgegaan en daar recht omlaag richting/naar/voorbij (?) Hasselt gereden. Van daar de snelweg weer opgepikt naar onder Luik. Vanaf Eindhoven rijd je dan even op een N-weg maar eenmaal in België grotendeels snelweg. Wij vonden het ideaal (en rustig!).

bibi63

bibi63

21-01-2013 om 21:23

Serra

Dank. Dat is ook een alternatief. Ik vind van snelweg af niet erg, als het maar lekker doorrijdt.
Gr. Bibi

Tijgeroog

Tijgeroog

22-01-2013 om 20:16

Via antwerpen

Ik vind de rondweg om Antwerpen eigenlijk net als de wegen om de grote steden in Nederland. In de spits sta je er regelmatig in de file, de rest van de dag kan je er meestal prima doorrijden.
Een paar jaar geleden was het wel een probleem in de vakantie, omdat er toen in de vakantie groot onderhoud uitgevoerd werd, en dat is ook regelmatig in de media geweest toen, maar dat is inmiddels weer achter de rug.
Dus wij gaan in principe altijd gewoon over Antwerpen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.