Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

(Janneke67)

(Janneke67)

08-07-2013 om 21:20

Naar het strand en mobiel mee?

Zoonlief (17 jaar) gaat morgen naar het strand en wil perse zijn mobiel meenemen!
We hebben al gezegd dat dit geen goed idee is, want als ze het water in gaan, laten ze hun spullen onbeheerd achter.

Maar....dat wordt niet gejat, en ik let erop...je kent het wel.....we hebben geen gelijk.
Nou, ik hoop het.

Het is toch van de zotte dat hij niet een dagje zonder mobiel kan!
Ik vrees dat hij dus morgen zonder mobiel terugkomt.

Ik moet morgen werken, dus kan er niet op toezien dat hij hem thuislaat. Buiten dat vind ik ook dat hij zelf verantwoordelijk is en eventueel dus ook de gevolgen moet accepteren ( mocht hij gestolen worden)
Maar ik zou het ook bijzonder jammer vinden als ik toch gelijk ga krijgen...

Hoe lossen jullie dit op?

Kaaskopje

Kaaskopje

08-07-2013 om 21:53

Gewetensvraag

omdat ik zelf ook geen dag zonder mijn mobiel op stap ga.
Ik geef je gelijk dat het een risico is om zijn mobiel mee te nemen. Laatst is bij ons bij het Indian Summerfestival (popfestival) flink tekeer gegaan en zijn er meer dan 240 mobieltjes uit de tenten gestolen. Niet uit de broekzakken gerold dus, maar uit de tenten op de bijbehorende camping. Ik verbaasde me daar nogal over. Waren al die mobieltjes onbeheerd dan? Zeker op een camping heb ik zoiets altijd in mijn zicht of geef ik het aan iemand die dat even voor mij waarneemt. 's Nachts gaat zoiets mee de slaapzak in.
Je zoon kan zijn mobiel meenemen, als hij niet de zee in gaat en dus de hele tijd bij zijn telefoon blijft. Anders kan hij hem beter thuislaten.

Vic

Vic

08-07-2013 om 22:09

Ik neem ook altijd mijn telefoon mee. Mijn portemonnee laat ik wel thuis en ik neem 'los' geld mee. Het lijkt me zo onwaarschijnlijk dat een telefoon gestolen wordt omdat toch iedereen die al heeft (en misschien wel een mooiere dan mijn 1,5 jaar oude IPhone).
Maar goed, je hebt hem gewaarschuwd, dus als het dan toch mis gaat is het jammer voor hem.

Stenna

Stenna

08-07-2013 om 23:41

Is waar

Zoon (ook 17, maar toen 16) was 'm vorig jaar ook kwijt op het strand (eerder verloren dan gestolen denk ik zelf). Hij heeft ervan geleerd.
Onzin is het ook, vind ik: de bewoonde wereld begint binnen 5 minuten fietsen van dat strand. En wij gingen toch vroegah ook zonder mobiel?!

Merel

Merel

09-07-2013 om 00:10

Misschien helpt dit

Ik heb er een plaatje van bewaard omdat ik het wel een slim idee vond. Zie plaatje: http://media-cache-ak0.pinimg.com/originals/6b/e8/67/6be867c6369dfd9aef9f73aec52774ea.jpg

Prakje

Prakje

09-07-2013 om 06:31

Een oude mee

Voor dit soort dagen hebben wij oude mobieltjes liggen. Daarmee kun je bellen en sms-en. Die wil echt helemaal niemand hebben hoor

Tihama

Tihama

09-07-2013 om 08:07

Precies

Oud exemplaar mee. Wij gaan binnenkort naar Walibi. Mobieltjes zijn dan handig om elkaar makkelijk terug te vinden, maar we hebben nog een trauma van de laatste keer dat een mobiel in een achtbaan kwijt was. Dochter stopt dus straks dr sim in een oudje. Een nieuwe sim is minder duur dan een nieuw mobiel.

Tihama

Niet allemaal tegelijk?

Ook een optie is: In een groepje gaan of elkaar daar treffen en dan met de helft het water in en andersom/afwisselen. Zodat je op elkaars spullen kan passen. Is natuurlijk ook geen garantie, want in die groep kan iedereen er natuurlijk bij, maar tot nu toe werkt het zowel bij oudste alsook bij jongste.
Maar die hebben vriendinnen die ze al járen hebben (vanaf basisschool) en treffen daar ook meestal oud-klasgenoten (ook vanaf basisschool) waar ze dan bij aansluiten. Soms zijn er ook ouders van de een of de andere bekenden b.v. die jongere kinderen hebben of van vriendjes van buurjongetje....en sluiten ze daarbij (vlak erbij zitten) aan. En vragen die een oogje in het zeil te houden.
Soms kom ik langs na werk of 1 van de andere ouders...ik weet waar ze ongeveer zitten en als ze dan zwemmen tref ik de tassen op 1 hoop met een handdoek eroverheen zodat verstoring daarvan ook wel opvalt voor iemand die er vlakbij zit.
groeten albana

Maylise

Maylise

09-07-2013 om 10:55

Oude mobiel mee

De meest praktische oplossing is om een simpele oude telefoon mee te nemen. Dan ben je toch bereikbaar. Echter mijn dochter vindt dat geen goede oplossing want dan kan je geen filmpjes maken en niet op facebook en instangram enz. En dat kan natuurlijk niet
Ze gaat bijna elke dag naar het strand dus dit is een terugkerend probleem.Tot nog toe gaat het goed maar het zou me niks verbazen als het op een dag wel fout gaat. Al die kinderen hebben hun telefoon bij zich. Ja, ze leggen die netjes onder de tassen als ze gaan zwemmen maar ik weet zeker dat ze eenmaal in het water er niet meer op letten.
Ik ben er ook niet bij als ze weggaat dus ik heb er ook geen toezicht op. Ik heb gezegd dat ze het niet moet doen en dat ze geen nieuwe telefoon krijgt als hij gestolen wordt maar goed verder is het nu aan haar om die verantwoordelijkheid te nemen.
In het zwembad hebben ze tenminste nog kluisjes maar ze wil niet meer naar het zwembad. Tegenwoordig alleen nog maar naar het strand. Dus nou ja, we zien wel hoe het loopt. Misschien blijft het goed gaan, misschien wordt het een dure les.

Strandkluisje

Zoiets, http://tinyurl.com/strandkluisje maar dan zelfgemaakt met een oude fles zonnebrandmiddel?

Ik hoorde ook ooit over een echt kluisje dat je met twee enorme kurkentrekkers in het zand schroefde en daarna afsloot. Dat trek je niet gemakkelijk uit de grond als gelegenheidsdief. Ik heb even gegoogled maar niks gevonden. Lijkt me ook enorm handig voor kamperen trouwens.

P

P

09-07-2013 om 13:20

Handig ding gelatine

Verkochten ze dat soort dingen nou maar gewoon bij de kruidvat of de action ofzo

Tink

Tink

09-07-2013 om 14:17

Dat is hetzelfde ding waar Merel ook al mee kwam in deze draad
Ik zou mn mobiel ook thuislaten of een ouwetje meenemen. Of doen zoals Albana, zorgen dat er altijd iemand bij de spullen is.

Tink

Tink

09-07-2013 om 14:17

Dat is hetzelfde ding waar Merel ook al mee kwam in deze draad
Ik zou mn mobiel ook thuislaten of een ouwetje meenemen. Of doen zoals Albana, zorgen dat er altijd iemand bij de spullen is.

Maartje Toch

Maartje Toch

10-07-2013 om 01:15

Wat ik altijd doe

Strandtas vastbinden aan parasol, ligbed of windscherm. Telefoon en geld niet in zijvakjes maar in het grote deel, helemaal op de bodem, onder een stapel kleren.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-07-2013 om 01:42

Maartje toch

Ik wil het niet voor je verpesten, maar ik weet niet of de bodem van je tas diefstal voorkomt. Het kost iets meer moeite voor een dief, maar die lui zijn zo gewiekst.

Primavera

Primavera

10-07-2013 om 06:44

Dief neemt hele tas mee

Inderdaad Kaaskopje. Wij zijn zelf één keer bestolen op het strand en onze ervaring is dat de dieven achteloos een paar tassen grijpen, daarmee doorwandelen en vervolgens pas op een rustig plekje gaan bekijken wat erin zit. Dat had voor ons het gevolg dat ook de autosleutels gejat waren. Auto stond er nog, maar wel op slot natuurlijk. Heel fijn :-/

Sindsdien heb ik een waterdicht plastic mapje speciaal voor mobieltjes gekocht, wat dus gewoon mee gaat met zwemmen. Voordeel is dat zelfs touchschermen er dwarsdoorheen werken. Autosleutel gaat daar dus ook in.

mirreke

mirreke

10-07-2013 om 23:58

Of deze, ook waterdicht, voor de iphome

http://www.firebox.com/product/5163/Lifeproof-for-iPhone?via=related

Je kunt er zelfs een soort armbandhouder bij kopen, zodat hij als een gewoon horloge mee kan zwemmen.

Voordeel, ook onder water doet'ie het. Water- en vuilbestendig, ideaal...

Overigens, ik dnap best dat jeugd hun mobiel mee wil, ze gaan er echt niet mee telefoneren.

Vroeger wilde ik ook perse de walkman mee... Het wordt gewoon onderdeel van je leven.

mirjam

(Janneke67)

(Janneke67)

11-07-2013 om 08:51

Geloof het of niet!

Maar meneer is zonder! ( ja het kan dus ))) mobiel naar het strand gegaan.
En.......hij heeft het overleefd, whaha.

Hij had zich ook netjes 4x ingesmeerd....

Wat is het toch een verstandig kind )

tonny

tonny

11-07-2013 om 09:00

´like´

Heel verstandig. Goed gedaan ma

(Janneke67)

(Janneke67)

12-07-2013 om 01:56

Haha

Thanks )

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.