Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Naam voor een nieuwe poezen dame

Wij hebben twee geweldige Maine Coon dames, Sophie en Fleur heten ze.
Nu hebben we gekozen voor nog een kitten erbij.
Maar tja dan komt het. De naam bedenken.
Nu is ze pas bijna 5 weken dus hebben we nog effe maar ze heeft een stamboom en mogen zelf haar naam bedenken en die komt dan op de stamboom.
Sophie heet volluit Gucci Sophie (Gucci van Rolling Coon) en wordt in aug. 2.
Fleur heet volluit Anne Fleur (Dutchsweetloves Anne Fleur) en wordt in okt. 1.
Dus zoeken leuke poeze meisjes naam.
Hebben hier al gebrainstormd met de kids en die komen met Roos, Indra, (zelfde als moederpoes) Loeka, Melodie. Maar wil eigenlijk zelfde als andere dames twee namen.
Wie weet er nog meer leuke namen.
Gr. Rymcke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

11-05-2012 om 14:33

Claire

Als je het in lijn wilt houden met de andere twee, zou je haar Claire of Emma moeten noemen. Zelf lijkt het me leuker om iets totaal anders te doen, anders krijg je zo'n hockeyclubgevoel. Mientje vind ik een leuke kattennaam.

Idd hockey

bedacht ik ook. Ik doe eens een gooi:
Dolce Dora
Vera Gabbana
Anna Armani
Eva Valentina

*Rymcke*

*Rymcke*

11-05-2012 om 15:52 Topicstarter

Hockeynamen ok, tja is er zo ingekomen. Hond heeft Tara. En vonden Gucci (sprak jongste uit als Kotsie) dus hebben wij Sophie bedacht maar wilde de stamboom ook wel vermelden. Sophie noemen we eigenlijk in de volksmond vaak Soof of soofje. Fleur vonden we gewoon daarbij passen. En hebben toen Anne Fleur voor op de stamboom bedacht. Fleurtje zeggen we meestal. Ehhhh mientje ok dat wordt hem helaas niet, dan zou ze vernoemd zijn naar mijn schoonmoeder. Ze is heel lief maar toch geen vernoeming.
Als iemand nog iets weet ?
Roept u maar.
Gr rymcke

Lola mirage

Wat vind je van Lola Mirage, afgekort tot Mir, Lora, Loortje.

ishtar

ishtar

11-05-2012 om 17:32

Mijn coon dames

heten Kayla en Amara. (afgekort tot Kee(tje) en Maartje)

*Rymcke*

*Rymcke*

11-05-2012 om 18:25 Topicstarter

Allemaal leuk

Tweede kwam met Kika (hij fiets mee voor KIKA de alpe d'Huez op). En dat vind ik ook een kei leuke naam. Jongste blijft Roos(je) heel mooi vinden.
We hebben nog effe ...
Gr. Rymcke

Isabella Caramella

Isabella Caramella

11-05-2012 om 19:13

Mijn lijstje

Rosa Overbeek (Roosje- naar de liefde van Kees de jongen)
Freda Josephine (Fientje- naar Josephine Baker)
veel plezier!

Toke

Toke

11-05-2012 om 19:33

Kika chanel

Vrolijke variant op Coco.

Toke

Toke

11-05-2012 om 19:37

En dan noem je haar

in de wandelgangen Kiek of Sjaantje

Kaaskopje

Kaaskopje

11-05-2012 om 21:14

Celeste

...

Kaaskopje

Kaaskopje

11-05-2012 om 21:19

Lily Rose
Roos Marie
Nicci French

En onze maine coons heten

Nina chanel
Nancy isabel

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

miauww

miauww

12-05-2012 om 11:34

Naam

Ik vind "Eefje" wel leuk (afgeleid van Eva).

*Rymcke*

*Rymcke*

12-05-2012 om 12:25 Topicstarter

sahara

Ben dus gelukkig niet de enigste met zo'n dubbele namen tik.
Gr.Rymcke

*Rymcke*

*Rymcke*

12-05-2012 om 12:29 Topicstarter

Zijn er nog niet uit

Iedereen lijkt momenteel zijn favoriet te hebben. Dus wordt nog effe kijken.
Nieuwe namen altijd welkom.
Gr. Rymcke

Annabel

toen ik de namen van de andere twee zag, plopte direct Annabel op...nog 8 erbij en namen in dezelfde trant en je kunt een kattenhockey-elftal beginnen.

groetjes Purk

Rymcke

Wij hebben de namen niet zelf verzonnen. Wij noemt een poes nou Nancy? Ze zijn genoemd door de fokker. Met de naam van de fokker erbij, hebben wij hele sjieke poezen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ik fok maine coons

En heb er nu 6 rondlopen. Leuk dat je je eigen naam mag verzinnen voor op de stamboom. Ik heb twee nestje gehad en zelf de namen verzonnen. Maar goed dat zijn de stamboomnamen natuurlijk. Kittenkopers mogen natuurlijk zelf hun roepnaam verzinnen. Tot dan krijgen ze hier een afkorting van de stamboomnaam als roepnaam. Er loopt hier ook nog een kitten rond die al zou mogen verhuizen maar die nog geen nieuwe blikopeners heeft. Ik denk dat wanneer hij nieuwe blikopeners vindt, het wel moeilijk wordt om hem een andere roepnaam te geven. Hij is namelijk al enorm gewend aan Nuts!
Veel succes met aftellen en het verzinnen van een leuke naam!!

Jaymza

Jaymza

13-05-2012 om 11:52

Ik heb ook een maine coon

Een heel lieve rustige kater. Frappant dat er zo'n heel klein piepje uit komt. Hij wil absoluut niet op schoot, maar ligt wel graag vlakbij. Dan zit hij ineens naast je met een smekende blik en dan tillen we hem op de bank of het bureau. Zielstevreden ligt hij dan naast de computer. Mijn ander poes is een heel drukke angora die door het huis stuitert. Ineens stort ze zich dan op hem om zich tussen zijn poten te wurmen en mee te suffen.

Jaymza

*Rymcke*

*Rymcke*

16-05-2012 om 19:40 Topicstarter

En ze heet ....

(tromgeroffel).... Kika.
Voluit heet ze Loeka's Kika.
Voor de liefhebbers, ze heeft al een eigen website.
http://www.everyoneweb.com/loekaskika/
Heb ik voor de andere poeze dames ook gedaan.
En bedankt allemaal voor het meedenken.
Gr. Rymcke

Popje e/o polle

we hebben vorige week onze poes laten inslapen (ben nog steeds verdrietig, voel constant een gemis, bij alle dagelijkse handelingen die poes-gerealeerd waren kom ik toch telkens weer op de conclusie dat ze er niet meer is, na 15 jaar....)

enfin, na de zomervakantie rennen we met zijn vieren naar het asiel, poesje of poesjes uitzoeken. Ik denk 1, misschien 2 figuren en dan hebben we al gezamenlijk bedacht hoe ze moeten heten. Popje (pop) of Polle (pollemans).

*Rymcke*

*Rymcke*

17-05-2012 om 09:38 Topicstarter

Manda

gecondoleerd. Weet hoe het voelt en ook wij wilde heel graag snel weer een kitten. Wij zijn toen voor de maine coontjes gevallen. In juli komt er een derde. De cattery waar Fleur en Kika vandaan komen heeft nog een poeze dame beschikbaar. Ok je betaald wel Maine Coon prijs. Maar is een ras dat zeer geschikt is met jonge kids.
Rymcke

personeelslid

personeelslid

17-05-2012 om 12:06

Och manda

wat verdrietig, wat zul je haar missen, na zoveel jaar. Maar wat fijn dat jullie er straks een (of twee) uit het asiel halen, daar zitten zoveel leuke katten die een goed nieuw huis verdienen!
Hebben wij een paar maanden geleden ook gedaan, onze eerste, en wat word je gek op zo'n beest! Met alle leuke eigenwijze eigenaardige karaktertrekken waar we vaak erg om moeten lachen. Hij voelt zich al goed thuis hier maar je merkt dat hij een ander huis heeft gehad (waar dan ook, is onbekend), zo wordt hij nog steeds helemaal opgewonden als we de pot met vitaminepilletjes uit de kast halen. Dat geluid komt vast overeen met het geluid van de kattensnoepjesopbergplaats uit zijn vorige huis ofzo!
Dat gaat bij jullie helemaal goed komen na de zomer.

Heel rot

is het inderdaad, het afscheid was heel mooi en ontspannen, ze geeuwde en smakte wat, keek mij tevreden aan en is in mijn armen in slaap gevallen, daarna heb ik haar in een antiek kleedje gestopt en hebben we haar vrij snel thuis begraven op een mooi plekje in de tuin.

Echt een gemis, ze is nog niet uit mijn systeem. Ik word dan snachts wakker en bedenk dat ik niet hoef te controleren of de deur wel op een kiertje staat. Of dan staat er een hapje ergens van een kind te slingeren en dan realiseer ik weer dat ik dat de poes het niet stiekem zal opeten. Of als ik alleen thuis kom dan hoef ik niet te roepen "ik ben er weer waar ben jij ???"

;-(

Deze poes heb ik als kleine kitten uit het asiel gehaald, de volgende komt ook uit het asiel. Mijn zus heeft diverse raskatten met stamboom en alles en nog wat er op aan, het zegt mij weinig. Dus doe mij maar een hele vrolijke gewone.

krin

krin

17-05-2012 om 21:15

Manda

Ik herken dat zo. Twee jaar geleden ging mijn vijftienjarige poes dood, het beest waarmee ik zes jaar lang in mijn eentje had samengewoond, en daarna nog negen jaar waarin er man en kind bijkwamen. Zo'n stuk van je leven is dat, waar dat dier gewoon bijhoort. En dan voelt het echt als een gat. Die dagelijkse knuffel voor het slapengaan, de irritatie over naar buiten willen en meteen weer naar binnen, alles.
Ik heb soms nog steeds van die reflexen zoals jij beschrijft. Ik hoop dat je nieuwe kattenbeesten weer net zo'n erbij-bijhoren-gevoel geven straks.

Manda

wat verdrietig!
In 't verleden ook al 2 keer een kat verloren, 1 x in moeten laten inslapen, 1 x zelf overlede.
Beide keren had ik nog wel een kat 'over' gelukkig, maar t gemis is gewoon zo groot, dat heeft gewoon echt tijd nodig.

Ik hoop dat je straks weer n superleuke kat uit t asiel krijgt, jij blij, kat blij!

Ik heb

mij aangemeld als gastgezin voor moederpoes met kittens (asiel A'dam Osdorp had dat op de website een tijd geleden) maar ze hadden al genoeg gezinnen.

Iig heerlijk idee om straks er eentje of 2 (als er een stelletje aan elkaar gehecht zijn gaan ze natuurlijk allebei mee) hier weer thuis te hebben. En we gaan heerlijk een kitten babyuitzet aan schaffen, klein mandje, krabpaal, kitten voer etc.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.