Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

personeelslid

personeelslid

03-03-2012 om 14:24

Naam gezocht

Ha! Sinds vandaag zijn wij kattenpersoneel! We wilden al heel lang een kat maar in ons vorige huis was dat niet handig. Nu na de verhuizing en met de meeste aanpassingen (nieuwe keuken enzo) achter de rug, zijn we vandaag eens in het asiel gaan kijken. En gelijk met een kat thuisgekomen ook, ben er nog onderstboven van.
Er ligt hier nu een kater op de bank van een jaar of 4-5 oud. 't Is een heel relaxt type, ging meteen even rondsnuffelen, hapje brokjes uit de voerbak in de keuken, en slaapje op de bank.
Maar de naam uit het asiel vinden we niet echt leuk, bekt niet zo lekker. Hij is wit aan de voorpoten met een licht bruingrijze tekening op de rug. Zijn asielnaam was een oud-hollandsche naam. Zelf denken we aan Olivier of zoiets. Wie denkt er mee? Graag suggesties!
Voor een indruk: de tekening van de rechter poes, maar dan met de lichtbruine/vage streep kleur van de linker poes.
http://www.google.nl/imgres?q=kat+wit+bruin+grijs&hl=nl&biw=1229&bih=860&gbv=2&tbm=isch&tbnid=ku7n1hVSr6XOzM:&imgrefurl=http://www.morishreproductions.com/kat.html&docid=ZzIY_cIY8-dPMM&imgurl=http://www.morishreproductions.com/media/catalog/product/cache/4/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/-/f-200-129-kat-600p.jpg&w=600&h=400&ei=UBlST4ziKsmv0QWojM3_Cw&zoom=1&iact=hc&vpx=662&vpy=165&dur=4387&hovh=183&hovw=275&tx=86&ty=111&sig=102763860834749093252&page=1&tbnh=158&tbnw=202&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:3,s:0

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

03-03-2012 om 14:40

Ehm....

Namens mijn dochter:Bommel, Brownie,Bert,Ernie, Elmo.

Thursday Next

Thursday Next

03-03-2012 om 14:58

Of...

socrates

bibi63

bibi63

03-03-2012 om 15:01

Haha

ik weet niet wat de Oudhollandse naam van het asiel was, maar ik vind het wel een......... Gijs!
Gr. Bibi

Nog wat suggesties...

Allereerst; gefeliciteerd met je kat! Fijn dat hij zich al zo thuisvoelt.

Dan; net als bibi63 had ik ook Gijs, verder
Guus
Karel
Moos
Joep
Joop
Jansen
Jan
Teun/Teunis
Willem

Veel plezier met elkaar!

Klaartje

Klaartje

03-03-2012 om 16:05

Onze kater

heet Junior.

Max

maar Gijs vind ik ook leuk, of Joep, of Sjors of.....

amk

amk

03-03-2012 om 16:31

Duidelijk

een Mottebal.

Die van mij heten Piño (zoals mijnheer Aart Pino noemt idd) en Banjer omdat deze als eerste door de doos aan het lopen was en na 18 jaar nog steeds zo nieuwsgierig is.

Boris
Janus
Flip
Omar
Sirius
Orion
Franco

Rafelkap

Rafelkap

03-03-2012 om 18:31

Of of

Mijn kat had ooit een vriendje: meneer Nilsson.
Buurman lijkt me ook een leuke naam, vooral als hij buiten mag

personeelslid

personeelslid

03-03-2012 om 18:37

Dank, en het is gelukt

Leuk, al die ideeën! Inderdaad in de stijl die we zoeken. Gijs staat dan met stip op 1, maar...mijn naaste collega heet Gijs en dat zit dan steeds in mijn hoofd bij die naam.
Ineens wisten het zelf, het wordt Klaas! Klaas de Kat, Kater-Klaas, Klaas is de Baas. Het lijkt op de (langere, sjiekere) asielnaam en dat blijft dan de officiële naam, hoeven we die niet te veranderen in de papieren. Het leuke is nog dat het de tweede naam is van mijn man en hij daar z'n hele leven al een hekel aan heeft en dus het liefst verzwijgt. . Maar, zegt hij, hij voelt zich zeer vereerd dat de kat nu naar hem is vernoemd dus dat is helemaal goed.
Hierbij kan ik nog trots melden dat Klaas ook de weg naar de kattenbak al heeft gevonden, knappe kat!
Ik zal hier nog wel eens kattenvragen posten want het is onze eerste. B.v het voer, vanuit het asiel zijn dat Prins brokjes dus daarvan hebben we een zak meegenomen. Ze zeiden 2 x daags 30 gram, maar is dat genoeg? Hij lijkt echt hongerig. Ik heb hem vanmiddag wat gegeven om de weg naar de voerbak duidelijk te maken, dat was zo op. Tijdens het koken net was hij aan het draaien en mauwen dus nog een beetje gegeven, idem. Eigenlijk wil ik hem wennen dat de laatste maaltijd wat later valt, als hij dan naar buiten gaat (over een maand ofzo) dan kunnen we hem daarmee voor de nacht binnenhalen. Doen jullie dat ook zo?

Isabella

Isabella

03-03-2012 om 19:41

Proficiat met jullie gezinsuitbreiding. Leuke vraag! Zit ik net allemaal namen te bedenken blijkt dat hij al Klaas heet ;p Wel een leuke naam trouwens.
Wat de brokjes betreft: ik zou om te beginnen wel die 2 keer 30 gram aanhouden. Katten (en andere huisdieren) kunnen last van overgewicht krijgen. En dat is ook voor katten ongezond. Zeker nu hij nieuw bij jullie is zou ik hem aan die 2 keer per dag wennen. Anders moet je het later weer afleren en dat gaat een stuk moeilijker.
Sommige katten lijken altijd honger te hebben. Zo ook één van onze twee katten. Maar soms wil ze ook graag extra aandacht. Dus als Klaas mauwt misschien een extra borstelbeurt of zo?

Kaaskopje

Kaaskopje

03-03-2012 om 22:09

Een paar ideeën

Dusty
Jules of Sjuul
Dexter (overdag een schatje, maar wie weet wat hij 's nachts uitspookt?)
Tinko

Kaaskopje

Kaaskopje

03-03-2012 om 22:10

Spuit elf ben ik weer. Ik zie dat er al gekozen is

bibi63

bibi63

03-03-2012 om 23:36

Personeelslid

Leuk dat je Gijs op nr. 1 hebt, kwam zomaar bij me op.... grappig. Maar Klaas, ja ook leuk! En ik snap de associatie als je iemand kent met die naam, ik zal het maar niet hebben over de Gijs die wij kennen....
Gr. Bibi

Straat

wat leuk, er zijn zelfs straten naar 'm vernoemd...Klaas Katerstraat!

Guinevere

Guinevere

04-03-2012 om 12:47

Baas

Je had 'm ook Baas kunnen roepen. Leuk als je 'm roept: " Baaaaaaaaaaaaas, kom je eten???".

Sancy

Sancy

04-03-2012 om 13:41

Mevrouw

2 kittens uit ons derde nest hadden wij de tijdelijke namen mevrouw De Boer en mevrouw Jansen gegeven. Dat bekt ook zo lekker als je ze roept: 'Mevrouw de Boer! Kom uit die boom!"

ishtar

ishtar

04-03-2012 om 14:19

Leuke naam

Ik heb ook katten namen die met een K begonnen, gegeven. Zo heb ik Kobus, Karel, Kees en Kefas (was een Siamees) Kat gehad.
Klaas is ook leuk!

)O(

)O(

04-03-2012 om 19:15

Nah-jaaaa

Wie noemt zijn kat nou Klaas?????
Mijn zoon heet Klaas

)A(

)A(

04-03-2012 om 20:07

Uhm )o(

hahah ja maar Gijs mocht ook niet hoor, zo heet mijn zoon

Ach )0(

Ik heb jaren moeten leven met het feit dat de enorme zeug van de kinderboerderij net zo heette als ik.

skik

koentje

koentje

05-03-2012 om 12:47

Gezien de naam die je zelf hierbij aanneemt

zou ik hem op zijn minst 'prins Klaas' noemen.

personeelslid

personeelslid

06-03-2012 om 12:19

Nog meer kattenvragen

Uiteráárd koentje, en dat is ook nog de naam van het voer dat hij krijgt. Zal de fabrikant ook niet voor niets hebben bedacht, haha.
We beginnen al aan elkaar te wennen, het huis wordt voorzichtig onderzocht. Maar van de kattenexperts hier krijg ik graag tips, het is onze eerste tenslotte.
Voer. Prins dus, en ik heb al begrepen dat goedkope supermarktbrokjes toch echt mindere kwaliteit zijn. Welk voer geven jullie? In principe alleen de brokjes, maar ik lees hier ook wel eens stukje kip? hart? vis? Dat geven jullie dan gewoon rauw van de slager/visboer? Dat komt dan in plaats van een portie brokken neem ik aan. Hij mag 2 x 30 gram, maar zeurt de hele dag om meer. Tja, toch maar niet doen denk ik.
Kattenbakvulling. We hebben een gele zak biokat klontvormend spul. Gaat best wel, klonten scheppen en regelmatig wat bijvullen. Ik zag vandaag in een andere dierenwinkel een soort blauw-witte hydrokorrels, dat neemt de plas op en dat scheelt eruit scheppen, na een maand vernieuw je dan alles. Werd volgens winkelmeisje nu het meest verkocht.?
En moet er iets onder in de bak? Ik had er juist maar geen kranten oid ingelegd, als dat nat wordt gaat het juist stinken dacht ik. Het is toch juist de bedoeling dat het klontvormende grit het vocht bindt?
Spelen. Héél apart beest, hij speelt niet! Nog nooit een kat gezien die dat niet doet. Touwtje, propje papier, balletje, muis met belletje, hij kijkt even verbaasd van wat doe jij nou? en draait er dan z'n rug naartoe. Herkent iemand dat? Gemist jachtinstinct ofzo? Ook nog nooit gezien, een kartonnen doos intereseert hem niets. Loopt er gewoon voorbij en met voorpoten erin gezet loopt hij er gewoon doorheen, met de achterpoten er weer uit. Verder heel lief en knuffelig hoor!!

Fiorucci

Fiorucci

07-03-2012 om 07:10

Voer

2x 30 gram is niet veel, hoe oud is hij ook alweer? Hier staat gewoon de hele dag een bakje brokken klaar. Prins is prima voer. Ik geef mijn katten elke dag of een blikje voer of vers vlees, inderdaad rauw. Katten mogen geen varkensvlees of gekruid vlees, en je kunt ook hart of een enkele keer kippelevertjes geven.
Ik leg niks onderin de kattenbak.

Isabella

Isabella

07-03-2012 om 08:36

Hier

Onze beide katten hebben een dieet. De een krijgt voer van Royal Canin en de ander van Hill's, te koop bij de dierenarts. Best duur maar we hebben niet zoveel keus en natuurlijk willen we het beste voor onze bloedjes ;p.
Hier krijgen de katten nooit iets anders dan brokjes, dus geen vers vlees o.i.d.
Wij hebben ook de gele zakken Biocat als kattenbakvulling. Door de tijd heen verschillende merken en soorten uitgeprobeerd. De katten maakt het niet uit. Is een kwestie van persoonlijke voorkeur van het baasje. Maar geen kranten onderin doen hoor!
Huis-tuin en keukenkatten spelen niet altijd meer als ze ouder worden. Maar dit ligt natuurlijk ook gewoon aan het karakter van de kat. Misschien is ie gewoon liever lui dan moe. Wel typisch dat hij zelfs niet van kartonnen dozen houdt.
Maar niet meer eten geven hoor! Ik krijg tijdens de jaarlijkse controle bij de dierenarts iedere keer weer te horen dat een van mijn katten te dik is. Die heeft ook altijd honger en mauwt de oren van mijn hoofd. Dus geef ik haar dan wat extra aandacht of een borstelbeurt.

amk

amk

07-03-2012 om 22:19

Voer

het hangt van het voer af hoeveel gram per dag. Staat op de zak, maar 2x 30 gram is wel vrij gemiddeld.
Veel katten eten meer als goed voor ze is als er de hele dag voer staat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.