Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

28-06-2013 om 12:50

Naaimachine spannings vraagje

Mijn dochter is weer met de naaimachine aan de gang. Deze naaimachine is gekocht zodat zij haar eigen kleding straks kan (moet) vermaken.
Ik kan haar niet helpen vanwege mijn slechtziendheid.
Nu heeft zij het volgende probleem. De onderdraad wordt omhooggetrokken (?) door de bovendraad (?). Oftewel je ziet bovenop de lusjes van de onderdraad.
De spanning maakt niets uit eigenlijk. Wat kan ze doen?
Namens mijn dochter alvast bedankt.

Tijgeroog

Tijgeroog

28-06-2013 om 13:48

Bovenspanning

Dan is inderdaad de bovenspanning te hoog, ik loop dat ook vaak mee te rommelen.
Er zit zo'n knop de naaimachine waar ze de spanning mee instelt, daar loopt de draad onderlangs en dan terug naar boven. Wat bij mij vaak werkt als ik hier last van heb en aan de knop draaien geen zin heeft is even de draad los halen van de spanningsknop en er opnieuw omheen leggen, zonder hem er in te trekken, dus een beetje losjes er omheen. Snap je wat ik bedoel?

Succes!

Jessica O

Jessica O

28-06-2013 om 14:02

Idd

Is dan de boven spanning niet goed. Kan zijn door het inrijgen, dat het niet helemaal goed zit, of de spanning staat te strak of te los. Over het algemeen, als de spanning goed staat, hoef je daar weinig aan te doen.

Thursday Next

Thursday Next

28-06-2013 om 18:09

Nou,

het kan ook dat de onderspanning niet goed is (te laag) of de onderdraad zit niet goed in het spoeltje. Dat heb ik ook gehad, de onderdraad moest hier door een haakje of zo en dat deed ik niet.

Ze moet even heel goed nagaan of de draad zowel can onder als boven op de juiste manier is ingeregen!
En boven en onderspannning goed checken, gewoon even wat uitproberen met een proeflapje.

Internet barst ook van de tips en hulp, ik google ook veel als ik letterlijk vastloop.

Vera*

Vera*

30-06-2013 om 14:10

Bedankt

Dochter heeft jullie tips geprobeerd maar dat hielp niet echt. Ik heb haar toen naar een mevrouw in de straat gestuurd waarvan ik weet dat die altijd veel genaaid heeft. Die zei dat het ook kon komen door de twee soorten/merken draad die ze gebruikte voor haar probeersels. Daarna heeft ze het met één soort draad voor boven en onder geprobeerd en nu is het beter.
Ze is nu bezig aan haar eigen schort, eentje in haar maat

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.