Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

nathalie

nathalie

21-04-2013 om 19:09

Naaimachine

Ik wil mijn studerende zelfstandig wonende dochter een naaimachine geven voor haar verjaardag. Ze gaat hem gebruiken voor huishoudelijke klusjes als losse naden en zomen, kussentjes naaien, gordijnen vermaken enzo, en misschien wat simpele kledingstukken. Dus niet voor heel creatieve borduurdingen.
Wat moet er dan opzitten? Zelf dacht ik aan een vrije arm, instelbare zigzag, stretchsteek, knoopsgatenautomaat. Dat heb ik zelf ook op de mijne. Zijn er nog meer onmisbare of heel erg handige opties? En hebben jullie goede of slechte ervaringen met een bepaald merk?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Eenvoudig

http://www.kieskeurig.nl/naaimachine/singer/basic_8280/reviews/317159/
Op deze site worden naaimachines vergeleken. Dat deze machine snel in actie is lijkt me een aanrader.
Zelf had ik een Singer en ik had altijd gedoe met afbrekende draden en het vinden van het spoor waar de draad in moest. Als er echt wat te naaien viel nam ik dat mee naar mijn moeder. En thuis naai ik, nu nog, gewoon met de hand knopen aan, zomen in te lange broeken en loszittende naadjes in kleding.
Ik heb mijn naaimachine bij mijn scheiding aan ex meegegeven, die kon er veel meer mee.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

21-04-2013 om 21:30

Naaimachineman

De naaimachineman waar mijn vader mijn naaimachine kocht zei heel diplomatiek: "Toyota maakt erg goede auto's."
Als er een speciaalzaak is zou ik daar zeker naar toe gaan. Je kan dan verschillende merken uitproberen, tips krijgen en als je machine niet goed is heb je hulp en garantie. Bij de mijne bleek iets onnavolgbaar geks aan de hand te zijn waardoor ik aan de onderkant van de stof allemaal lussen en knopen kreeg. Een foutje van de machine. Was ik zelf nooit achter gekomen, dacht dat het aan mijn klunzigheid lag. Heb een nieuwe machine gekregen, heerlijk ding.
Ik heb een Anker.

Rosa van der Zanden

rozebottel

rozebottel

22-04-2013 om 10:27

Tweedehands uit een speciaalzaak

Ik heb goede ervaringen met een speciaalzaak in de stad, waar ook degelijke tweedehandsmachines te koop zijn. Die zijn goed nagekeken, gesmeerd en opnieuw afgesteld. Van marktplaats weet je het nooit zeker. Wel kun je via-via een erfenismachine op de kop tikken, voor het recht-toe-rechtaanwerk is een machine uit de jaren '70 nog heel geschikt.

nathalie

nathalie

22-04-2013 om 21:14

da's een goeie, een speciaalzaak. Die zit hier wel ergens in de buurt dacht ik, gaan we daar maar eens ons licht opsteken. Had ik nog niet eens aan gedacht, ik zat op internet te snuffelen. Van marktplaats wou ik maar niet aan beginnen, als het niet lekker werkt komt ze nog iedere keer mijn machine voor een tijdje lenen haha, zie het verhaal van AnneJ.
Dat van die Toyota is mij te diplomatiek hoor, bedoelde die man nou dat de auto's wel goed zijn maar de naaimachines niet?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.