Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Truusje

Truusje

15-07-2014 om 09:42

Na de zomer elke dag sporters rond etenstijd

Na de zomervakantie gaan mijn 3 kinderen elke dag rond etenstijd sporten. Op maandag tussen half7 en half 9 zijn er 2 weg en op woensdag idem. Op dinsdag en donderdag zijn er ook 2 weg tussen half 6 en 8 uur. Dan moet er op donderdag ook nog 1 naar muziekles rond een uur of 7. Mijn eigen tennisles heb ik nog maar even niet ingepland.........Pffff ik zie het nu al niet meer zitten. Man is veel weg voor zijn werk en als hij in NL is dan is hij vaak pas rond half 7 thuis. Ik werk ook 3 dagen en ben dan rond half 6/6 uur thuis. Hoe doen we dat met avondeten? Heb zeer moeilijke eters!
Mijn kinderen zijn nog niet in staat om zelf eten te koken. Ze kunnen best 1 van mijn werkdagen een ei bakken of zo, maar ja nu zijn er dus 4 van die onrustige dagen.
Ik overweeg een extra koel-vriescombinatie aan te schaffen zodat ik wat kan invriezen.

Maar ik ben vast niet de enige moeder met dit probleem. Wie heeft tips?

Hortensia

Hortensia

15-07-2014 om 10:05

overleggen

Truusje, hoe oud zijn je kinderen? En wat jammer dat je tennisles nog niet is ingepland.

Een extra koelvriescombinatie is misschien wel handig om een voorraad maaltijden in te vriezen.

Ik denk dat jullie maar eens om de tafel moeten gaan zitten. Overleggen: hoe doen we dit en wat gaan we eten.
En dat jij ook goed voor jezelf moet opkomen. Moeilijke eters, jammer, maar mama kan zich niet in álle bochten wringen, en jij hebt ook recht op je tennislessen. Eten wat de pot schaft, en anders eet je maar niet. Wij hebben ook een moeilijke eter in huis en ik heb echt grenzen moeten stellen. Vanaf het moment dat ik er geen punt meer van maakte en geen extra moeite meer ging doen (want het was toch niet goed of het deugde niet) werd het een stuk rustiger aan tafel.
Praktische tip: soep! Lekker zelf soep maken, is heel gezond, is in te vriezen, serveren met brood, en bijna iedereen vindt het lekker

vlinder72

vlinder72

15-07-2014 om 10:16

Planning

Hier ook. Voetbaltrainen op maandag voor zoon 1, dinsdag zwemles zoon 4, woensdag atletiek trainen zoon 2 en dochter 3, donderdag muziekles zoon 2.

Twee dagen ben ik zelf niet thuis voor 6 uur want dan moet ik eerst nog kinderen ophalen uit de BSO.

Plannen is alles.

Op de dagen waarop ik zelf pas thuis ben na 6 uur maak ik het eten de dag van te voren al klaar. Hoeven wij het alleen nog op te waren. Dan eten de sporters of voor het sporten of ze eten voor het sporten een boterham en eten ze warm na het sporten.

Op de andere dagen zorg ik ervoor dat het eten op tijd klaar is zodat iedereen vroeg kan eten. Mijn man warmt het eten maar op in de magnetron want die is zelden thuis voor 20.00 uur.

En loopt alles die dag in het honderd dan is er altijd wel soep uit blik, noodle soep of gewoon tosti's. Of inderdaad eigen gemaakte soep met brood.

Samen eten 's avonds is iets voor in het weekend

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-07-2014 om 10:28

Onze moelijke eter

Leeft op komkommer, sla en rauwe wortels. Ze moet het er maar mee doen, want voor haar koken os niet te doen. Dat beetje wat ze wel lust verandert namelijk ook nog iedere week.

Hier pakken ze vaak een soepje of noedels voor het sporten en eten na het sporten een bordje uit de magnetron. Ik neem aan dat het een beetje evenredig verdeelt is, dus dan is dat voor iedereen een of twee keer per week. En anders zou ik toch gaan overwegen om te snoeien in de clubjes. Ook dat kan een optie zijn hè!

En vooral gauw die tennisles van jezelf inplannen!

Truusje

Truusje

15-07-2014 om 11:24

Eten

Bedankt voor de tips. Soep en noodles zijn idd goede ideetjes om in huis te hebben.
Maar dat eten ze hier dus niet...............
Ik ga maar eens met het hele gezin om de tafel zitten om alles te plannen en op te schrijven wat voor dingen ze /we kunnen maken en eten op die drukke dagen.
Meer tips blijven welkom.
En ja: ik ga me gewoon inschrijven. Ik zet mezelf iedere keer op de laatste plaats en dat is ook niet goed. Het eetprobleem hoeft ook niet alleen mijn probleem te zijn.

Hortensia

Hortensia

15-07-2014 om 11:31

precies

Het eetprobleem is niet jouw probleem. Hun probleem is nu: een eenvoudig te maken, gezonde maaltijd bedenken die ze wel lusten, en anders is het dikke pech Misschien is dit nu een mooi leermoment voor ze: mama lost niet alles op, mama trekt nu grenzen

Is even niet leuk, maar uiteindelijk wordt iedereen er beter van!

Veel tennisplezier!

warm eten

Je kunt de avond vooraf koken en op het gasstel laten staan of vast opscheppen en in de koelkast zetten.
Daarnaast zou ik zelf soep maken. Je kunt ze na afkoelen in plastic bekertjes invriezen. Kunnen ze voor het sporten een kopje soep nemen.
Er zijn kleine pizzatjes in de handel. Kun je ook in de vriezer doen.
Dan hebben ze iets voor het sporten en na het sporten.
Ze kunnen ook kiezen voor eerst gewoon eten en later nog een snack van soep en/of pizza. Of gewoon soep met brood.
Daarnaast zou ik zorgen voor genoeg fruit als banaan en mandarijn, appel. Wat makkelijk te pakken en te consumeren is.
Ook rauwkost kun je al de avond vooraf snijden en in de koeling zetten.

vlinder72

vlinder72

15-07-2014 om 11:48

Eten

Mijn kinderen zijn ook lastige eters. Er is vrijwel niets (behalve pizza en pannenkoeken) wat ze alle vier lusten. Jammer dan. Ik ben gestopt om mij daar druk over te maken. Ik maak het eten klaar. Ze eten het maar op en eten ze het niet dan pakken ze maar een boterham.

+ Brunette +

+ Brunette +

24-07-2014 om 00:24

Later eten?

Het is wat aan de late kant maar je zou bijvoorbeeld om 21 uur kunnen eten. In andere landen is dat heel gewoon.

Koekoek

Koekoek

24-07-2014 om 01:45

Ik vermoed...

... dat voor kinderen die nog niet in staat zijn om iets te eten te bereiden, om 21.00 avondeten véél te laat is.

Hier hetzelfde probleem, alleen ben ik tegenwoordig zelf tijdig thuis, dus kunnen we om 17.00 uur eten. Ik heb wel gemerkt dat je dag daardoor erg kort wordt. De oudste hier kan trouwens wel al een beetje koken overigens.
Pasta klaarmaken en een kant-en-klare saus opwarmen moet toch al snel wel te doen zijn voor kinderen (aangezien je zelf pas laat thuis bent, lees ik hierin dat de kinderen niet meer zo heel klein zijn?).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.