Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tiny

Tiny

15-08-2016 om 12:59

muurverf

Zoon gaat op kamers deze week en de kamer mag echt wel geverfd worden. Hij is op onderzoek uit geweest en twijfelt over verf van kwantum (goedkoop) en verf van de gamma (vindt zijn vader beter want kwantum kan toch niet iets zijn of er moeten veel lagen van op). Iemand ervaring met kwantum muurverf? Of gamma muurverf? Of beide?

Tonny

Tonny

15-08-2016 om 13:34

kies voor kwaliteit

dat dekt in één keer en dat is heel plezierig.

Tiny

Tiny

15-08-2016 om 14:56

Ja, Tonny, dat vind ik ook. Van gamma verf heeft hij wel reviews gevonden, die zijn prima. Van kwantum niet. Deze week krijg je met een bon uit de folder en kluspas 30 % korting op gammaverf. Dan is hij net zo duur uit als die van kwantum. Hij is nu op weg naar de gamma met bon uit onze folder en die van de buurman, met onze kluspas en hij gaat er eentje zelf aanvragen en dan is hij voor een leuk bedrag klaar. Hij is zo prijsbewust en zelfstandig aan het worden nu hij op kamers gaat

Magalí

Magalí

15-08-2016 om 16:27

Gamma

Gamma muurverf is prima, dekt heel goed!

Maakt niet zoveel uit

Als het een kleur is, dus geen wit, dan is het resultaat vooral afhankelijk van je verfvaardigheid. En bij wit eigenlijk ook. Voor een net resultaat kan je beter naar wat tutorials op Youtube dan de marginale verschillen tussen Gammaverf en Kwantumverf te vergelijken. En het is 'maar' voor een studentenkamer toch? Ik heb allerlei soorten verf en latex gebruikt, Histor, Kwantum, Flexa of bouwmarkt, het maakt allemala niet zoveel uit.

skik

Vesper Lynd

Vesper Lynd

15-08-2016 om 23:10

Voorbehandelen

Ik saus de muur altijd eerst een keer met de goedkoopste witte latex. Je dure kleurverf dekt daarna in een keer omdat de muur al verzadigd is.

Magalí

Magalí

16-08-2016 om 04:10

Skik

Ik verf eigenlijk altijd muren met gammamuurverf, gaat altijd goed. Ik heb muren geverfd met histor en praxisverf. Histor dekte echt zo slecht dat ik de tweede pot die ik had gedekt, terug heb gebracht. De praxisverf vond ik ook niks. Die had ik gekregen, maar was pas na drie lagen dekkend. Gammaverf dekt vrijwel in één keer.

voorstrijk

Nav Vesper: nieuwe muren kan je het beste behandelen met voorstrijk, wat overigens weinig anders schijnt te zijn dan zeer sterk verdunde behangplak. Doe je dat niet, dan zuigt de nieuwe muur al je dure verf op, en moet er nog een tweede laag overheen.

Maar is de muur al geverfd, dan is er volgens mij geen noodzaak om er eerst goedkope witte latex op te smeren, tenzij er een extreme en donkere kleur op die muur zit misschien.

Groeten,

Temet

Vesper Lynd

Vesper Lynd

16-08-2016 om 22:05

Temet

Ik heb vooral ervaring met zeer oude muren die onder vijf lagen al dan niet overschilderd behang vandaan kwamen. Hier en daar reparatieplekken omdat er bij het verwijderen van het behang complete stukken muur vanaf vielen. Ik heb veel geprobeerd maar de goedkope latex, tientje voor 10 liter, werkte het beste.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.