Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Snuggle's

Snuggle's

14-08-2011 om 12:04

Muggen invasie

Sinds we drie dagen geleden terug zijn gekomen van vakantie heb ik een ware muggenplaag in de slaapkamer. Ik heb er echt al zo'n 25 vermoord en vanmorgen zag ik er weer zo al 7 zitten.
Een muggenbultje vind ik heus geen ramp, maar dit wordt wel bizar, ik word snachts wakker van de jeuk.
Hoe kan het nou toch dat er steeds zoveel zijn?

Snuggle's

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Was al voorspeld

Door de hevige regen van de afgelopen dagen, staan veel emmers en bakken vol water. Ideale broedplaats voor muggen. Er werd geadviseerd om alles waar water in staat om te gooien, maar toen was jij op vakantie.
Dorry
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Snuggle's

Snuggle's

14-08-2011 om 16:03

Aha

Hm, ik heb zelf geen water staan, maar zou zomaar bij een van de buren kunnen zijn natuurlijk. Hopelijk zijn ze snel allemaal weg..

Snuggle's

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-08-2011 om 20:39

Blauwe lamp

Bij de action koop je voor 2,50 een blauwe lamp, zo eentje waar muggen in vliegen en dan worden ze geelectrocuteerd. Als je die overdag aanzet met de ramen en gordijnen dicht heb je 's nachts geen last van muggen. Ideaal vinden wij!

Snuggle's

Snuggle's

14-08-2011 om 23:23

Blauwe lamp?

Ik heb pas gelezen dat muggen niet aangetrokken worden door licht, werkt zo'n lamp daar dan wel voor?
Maar wel het proberen waard want dit is bijna niet te doen zo.

Snuggle's

Blauwe lamp - nee

hier ook zo'n lamp, ook van de Action, maar dan vorig jaar. We hebben hem dit jaar maar weggegooid, het deed echt helemaal niets!

Ook lamp van dit jaar

Wij hebben ook zo'n lamp van de action en dit jaar gekocht! En doet helemaal niks!
Dus niet kopen.
Gisteren nog 2 muggen zelf gevangen die ons al dagen pestten!
groeten albana

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-08-2011 om 09:13

Slimme muggen

Dan hebben jullie zeker hele slimme muggen, want hier werkt het dus wel. Toen ik nog thuis woonde hadden wij een grote blauwe lamp en die roosterde alles wat vloog.
Zetten jullie die lamp wel hoog dan?

Dendy

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-08-2011 om 09:32

Even in lamp gekeken

en ik zie allemaal lijkjes van muggen en muggenmotjes, die hebben wij momenteel ook.

Horren en smeren

Hier echt geen blauwe lamp, of je moet zin hebben in stukjes vlieg en mug all over the place, die beesten spatten echt uit elkaar met zo'n lamp.
Ik probeer zoveel mogelijk ramen en deuren dicht te houden of de horren ervoor te plaatsen. En indien nodig smeren met autan (ik gebruik overigens kruidvat spul, werkt prima).
Overigens nog bijna geen muggen bij mij in huis/tuin....

MRI

MRI

21-08-2011 om 20:49

Instant hor van 1 euro: geen mug te zien/ horen

Ik heb een instant hor van 1 euro, gekocht bij de trekpleister/ xenos oid. Het bestaat uit een lap horgaas en een rol plakband met klittenband erop waar de hor op kleeft. Aanbrengen aan op het raamkozijn, gaas erop, hele zomer geen mug te bekennen.
Klamboe krijg ik 's nachts ruzie mee en is nooit helemaal dicht zodat je toch nog lekgestoken wordt. Autan, daar komen ze op af tegenwoordig.
nee, ik zweer hierbij, kan het iedereen aanraden, ik lig in een heerlijk zoel windje zonder muggen en heb er verder geen omkijken naar

Snuggle's

Snuggle's

22-08-2011 om 14:50

Mariarosa

Wat een goede tip, ik ga morgen gelijk kijken. Wist niet dat zoiets bestond. Ik heb een raam waar ik geen hor voor kan plaatsen, maar dit moet lukken.
Hier sla ik nog steeds minstens vijf muggen voor ik ga slapen.

Snuggle's

MRI

MRI

22-08-2011 om 17:19

Snuggle's: xenos

Toevallig zag ik vandaag dat ze ze bij de Xenos voor 1.99 hebben. Ze hebben ze ook speciaal voor dakramen. Je kan het plakband makkelijk op je kozijn plakken, het gaat er heel makkelijk weer af. Ik hoop voor je dat het lukt, ik heb er heel veel plezier van. Ik heb zelfs een aantal jaren geleden een paar pakjes gekocht en neem er ook altijd een mee als ik in een hotel ga. Ik hoef nooit meer te smeren dus.
Laat je even horen of het gelukt is?

MR

Snuggle's

Snuggle's

26-08-2011 om 09:31

Mariarosa

Het is gelukt met die hor, echt heel handig en makkelijk, bedankt voor de tip!

MRI

MRI

26-08-2011 om 10:16

Nou gaaf

slaap lekker

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.